
מניית פוקס נופלת אחרי מעבר להפסד של 34 מיליון שקל
פוקס מציגה שיא מכירות רבעוני של 1.56 מיליארד שקל, אבל ההוצאות והמימון מחקו את הצמיחה: הרווח התפעולי ירד ל-32.7 מיליון שקל, הוצאות המימון קפצו ל-80.5 מיליון שקל ופעילות הספורט עברה להפסד של 17.5 מיליון שקל; דוח רע במיוחד לריטיילורס, החברה הבת
פוקס, קבוצת האופנה של הראל ויזל מציגה שיא מכירות רבעוני של 1.56 מיליארד שקל, אבל השורה התחתונה מתהפכת להפסד לעומת רווח של 25 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי נחתך ל-32.7 מיליון שקל, הוצאות המימון קפצו, והחולשה בספורט ממשיכה ללחוץ על התוצאות. החברה הבת ריטיילורס פרסמה תוצאות עגונות לרבעון הראשון, רגע לפני כניסת שבועות (אולי מחשבה שלא נפרסם ולא יעלו על התוצאות) - עם החזרה למסחר אתמול, המניה קרסה ב-15%.
מניית פוקס יורדת בכ-5% כשהקבוצה נסחרת לפי שווי של 3.9 מיליארד שקל. הדוחות מציגים תמונה מעורבת מצד אחד שיא מכירות רבעוני, מצד שני מעבר להפסד, שחיקה ברווחיות התפעולית ועלייה חדה בהוצאות המימון. החברה, שבשליטת ובניהול הראל ויזל, סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 1.56 מיליארד שקל, עלייה של 5.5% לעומת 1.48 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. אלא שהצמיחה במכירות לא הגיעה לשורת הרווח, ופוקס רשמה הפסד נקי של 33.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 25 מיליון שקל ברבעון המקביל.
המעבר להפסד מגיע למרות עלייה ברווח הגולמי, שעלה ל-866.9 מיליון שקל, לעומת 821.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות הגולמית נותר יציב ברמה של 55.6%, כך שהבעיה של פוקס ברבעון לא מתחילה בשורת המכירות או במרווח הגולמי הכולל, אלא בעיקר במבנה ההוצאות. הוצאות המכירה והשיווק עלו ל-810.7 מיליון שקל, לעומת 743.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו ל-28.6 מיליון שקל, לעומת 24.8 מיליון שקל. בסופו של דבר, הרווח התפעולי ירד ל-32.7 מיליון שקל בלבד, שהם 2.1% מההכנסות, לעומת 51.9 מיליון שקל, שהם 3.5% מההכנסות, ברבעון המקביל.
החברה מסבירה חלק מהפגיעה במבצע "שאגת הארי", שבמהלכו חנויות הקבוצה נסגרו החל מ-28 בפברואר ועד 4 במרץ, ולאחר מכן נפתחו במתכונת מצומצמת החל מ-5 במרץ. אתרי הסחר של הקבוצה המשיכו לפעול, אבל הפעילות הפיזית נפגעה. פוקס מציינת כי היא הגיעה להסכמות עם חלק מהמשכירים בנוגע לתשלומי שכירות ודמי ניהול בתקופה שבה החנויות נסגרו, וכי היא ממשיכה לפעול מול יתר המשכירים בישראל כדי להגיע להסכמות נוספות. לפי החברה, החל מאפריל 2026 ועד מועד פרסום הדוחות ניכר שיפור במכירות הקבוצה בישראל במרבית המותגים.
אבל ההסבר הביטחוני לא בהכרח מספיק. הדוח מציג חברה שממשיכה להגדיל פעילות, פותחת חנויות ומרחיבה מותגים, אבל גם כזו שנושאת בסיס הוצאות כבד יותר. כשחלק מהחנויות נסגרות או עובדות חלקית, ההוצאות הקבועות ממשיכות לרדת לשורת הרווח. זה ניכר במיוחד ברווח התפעולי, שנחתך למרות העלייה בהכנסות, ובשורה התחתונה, שבה החברה עברה להפסד.
אחד הסעיפים שהכבידו בצורה משמעותית על הדוח הוא הוצאות המימון. הכנסות המימון של פוקס הסתכמו ברבעון ב-7.3 מיליון שקל בלבד, לעומת 34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעוד שהוצאות המימון קפצו ל-80.5 מיליון שקל, לעומת 52.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. המשמעות היא מעבר להוצאות מימון נטו של יותר מ-73 מיליון שקל. בחברה קמעונאית עם פעילות רחבה, חוזי שכירות, אשראי וחשיפה למטבעות, סעיף המימון הופך משמעותי במיוחד, וברבעון הזה הוא היה אחד הגורמים המרכזיים שהעבירו את החברה להפסד.
פילוח מגזרי
בחלוקה למגזרי פעילות, מגזר האופנה ואופנת הבית, הכולל את הפעילות בישראל ובחו"ל, הציג הכנסות של 572.8 מיליון שקל, לעומת 516 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי במגזר עלה ל-333.3 מיליון שקל, לעומת 311 מיליון שקל, והרווח התפעולי עלה ל-20.2 מיליון שקל, לעומת 11.4 מיליון שקל. זהו האזור החזק יותר בדוח.
עם זאת, גם שם יש סימני לחץ. בפעילות האופנה ואופנת הבית בישראל, החברה מציינת עלייה במכירות החנויות הזהות ופתיחת חנויות נוספות, אבל גם ירידה בשיעור הרווח הגולמי, שנבעה בעיקר מעלייה בעומק ההנחות ללקוחות. במילים אחרות, פוקס מצליחה למכור יותר, אבל נדרשת להעניק הנחות עמוקות יותר כדי להניע מכירות בתקופה מאתגרת. בחו"ל, ההכנסות צמחו, אבל הפעילות עדיין מפסידה, וההפסד התפעולי אף העמיק לעומת הרבעון המקביל.
החולשה המרכזית מגיעה מתחום הספורט. הכנסות מגזר הספורט ירדו ל-496.6 מיליון שקל, לעומת 525.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי ירד ל-251.2 מיליון שקל, לעומת 259.1 מיליון שקל, והרווח התפעולי התהפך להפסד של 17.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. מכירות החנויות הזהות בתחום הספורט, כולל אונליין, ירדו ב-15.6%. עבור פוקס זה נתון מהותי, משום שפעילות הספורט, ובעיקר ריטיילורס ופעילות נייקי, הייתה בשנים האחרונות חלק מרכזי בסיפור הצמיחה של הקבוצה.
- פוקס נכנסת לענף המזון: מנהלת מו"מ לרכישת השליטה ב"נוי השדה"
- זריקות ההרזיה משנות את סל הקניות - מניות האופנה ירוויחו, אבל...
בללין, תחום מוצרי האווירה והטיפוח, התמונה יציבה יותר אבל לא צומחת. ההכנסות הסתכמו ב-68.9 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי עמד על 49.7 מיליון שקל, ושיעור הרווחיות הגולמית נותר גבוה, סביב 72.2%. מנגד, הרווח התפעולי ירד ל-12.6 מיליון שקל, לעומת 13.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, בין היתר בשל עלייה בשיעור ההוצאות בתקופת מבצע "שאגת הארי".
טרמינל איקס דווקא ממשיכה להציג שיפור. הכנסות הפעילות עלו ל-138.9 מיליון שקל, לעומת 112.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח התפעולי עלה ל-11.1 מיליון שקל, לעומת 8.4 מיליון שקל. זהו נתון חיובי עבור הקבוצה, במיוחד על רקע החולשה בפעילות החנויות הפיזיות בתקופת המבצע. עם זאת, גם השיפור בטרמינל איקס ובאופנה לא הספיק כדי לקזז את הפגיעה בספורט ואת העלייה בהוצאות המימון.
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס: "אנו מסכמים רבעון עם שיא מכירות רבעוני וזאת על אף האתגרים וההשפעות של מבצע 'שאגת הארי'. התוצאות משקפות את מיצובה החזק של הקבוצה, את עוצמת המותגים שלנו, את אמון הלקוחות ואת יכולתנו להמשיך לצמוח גם בסביבה עסקית מאתגרת. בנוסף, הנפקת האג"ח המוצלחת שביצענו מהווה הבעת אמון משמעותית ומחזקת את הגמישות והאיתנות הפיננסית שלנו לצד המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח של הקבוצה. אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח מנועי צמיחה קיימים וחדשים לצד הרחבת פעילות המותגים שלנו, ביניהם הסכם ההפצה עם דייסון והתרחבות רשתות שילב, מיננה, ג'מבו ואיתי ברנדס".
בשיחת המשקיעים ויזל התבטא על הרבעון בהרחבה. מעניינת במיוחד היתה התייחסותו לריטיילורס שדיווחה על דוח חלש וקרסה בשוק. לדבריו הוא חושב שהמחיר נוח וניתן היה להבין שהוא יציע לבורד לעשות בייבק.
ויזל התייחס לחולשה של נייקי העולמית, ואמר שלדעתו הכיוון שבו החברה פועלת נכון, אבל הקצב איטי מדי. לדבריו, אם הוא היה מנהל את המהלכים, הוא היה מבצע אותם מהר יותר, אבל נייקי היא חברה עצומה ולכן התנועה שלה מטבע הדברים איטית יותר. עם זאת, הוא הדגיש שהקשר בין פוקס לנייקי עמוק וחזק, ושפוקס היא הזכיין הגדול ביותר של נייקי בעולם.
- סאנפלאואר מכוונת לספרד: עסקה של כ-90 מיליון יורו לרכישת פרויקטים סולאריים
- אלביט מתרחבת לברמניה: הסכם לפיתוח מערכת SkyStriker
ויזל ציין כי עד סוף 2026 הקבוצה צפויה להגיע לכ 200 חנויות נייקי בעולם, כולל פעילות בצרפת ובגרמניה. לדבריו, פוקס מנהלת מול נייקי העולמית שיחות שוטפות, והחברה העולמית ממשיכה לתמוך בה. הוא הוסיף כי נייקי לא אמורה להחזיק את ריטיילורס באופן שוטף, אבל היא תמכה בפעילות בשנת 2025, צפויה לתמוך גם בשנת 2026, והוא מקווה שבשנת 2027 כבר לא יהיה צורך בתמיכה הזו.
לגבי פעילות פוקס הום בקנדה, ויזל אמר שהחברה ניסתה להפעיל שם חנויות תחת המותג, אבל הפעילות הפסידה סכומים משמעותיים של כ 15 עד 20 מיליון שקל בשנה. בעקבות זאת, לדבריו, התקבלה החלטה לחתוך את ההפסד ולסגור את הפעילות במתכונתה הנוכחית. הוא הסביר כי בישראל פוקס הום ממשיכה להיות פעילות רווחית וחזקה, אבל בקנדה המודל לא עבד.
עם זאת, הקבוצה לא עוזבת לגמרי את אותם נכסים בקנדה, מאחר שנותרו לה חוזי שכירות לעוד כשנה וחצי. לכן היא מבצעת פיילוט להפעלת חנויות פוקס באותם מיקומים, תוך התאמות מסוימות לריהוט ולמבנה החנויות. לפי ויזל, הפעילות של פוקס בקנדה עובדת טוב יותר מפוקס הום, והקבוצה מעריכה שיש לה סיכוי להצליח שם, בין היתר בזכות שיתוף פעולה רחב עם דיסני.
ויזל התייחס גם לכניסה של פוקס לפעילות דייסון בישראל. לדבריו, הקבוצה קיבלה את הזיכיון למותג בתנאים נוחים מאוד, אחרי משבר בין דייסון לבין הזכיין הקודם. הוא ציין כי דייסון הגיעה בעבר בישראל למכירות של כ 300 מיליון שקל והרוויחה עשרות מיליוני שקלים, ולכן מדובר במותג עם פוטנציאל משמעותי מבחינת פוקס.
לדבריו, פוקס קיבלה את הפעילות בתחילת אפריל, ללא מלאי קיים, וקלטה אליה כ 60 עובדים של דייסון. לאחר מכן החברה הזמינה במהירות סחורה חדשה כדי לחדש את הפעילות. ויזל ציין כי לדייסון יש כיום מוצרים חזקים בתחום שואבי האבק, כולל שואב שוטף שמתמודד מול המתחרים הסינים, ובמקביל יש לה פעילות צומחת בתחום מוצרי השיער.
ויזל סבור שהזכיין הקודם לא מיצה את הפוטנציאל של קטגוריית מוצרי השיער בישראל, ושיש לדייסון עוד קטגוריות רבות לפתח בשוק המקומי. מבחינתו, החיבור בין דייסון לבין פוקס יכול להאיץ את הצמיחה של המותג בישראל. הקבוצה מתכננת לפתוח חנות דגל בגלילות בתוך כחודשיים, ובהמשך חנות דגל נוספת באילת, כחלק מתוכנית להרחבת הפעילות במהירות.
- 11.אנונימי 31/05/2026 09:01הגב לתגובה זובבקשה תתחילו ליקנות מהבוטיקים הקטנים ברחובות תנו להם פרנסה התאגידים מסריחים בכסף אכלו ושתו את כל המדינה בכל הקניונים רק הם והם והם דעי מספיק שנו הרגלים תיקנו מניות רחוב
- 10.זרובבל 30/05/2026 12:08הגב לתגובה זוסחורה יקרה בדים יפים לא איכותי תפירה לא איכותית בדים לא איכותייםבסוף הבכיין יעשה תספורת עלינו כנל גמבו סחורה זבל
- 9.אנונימי 29/05/2026 14:24הגב לתגובה זוקונים במחירים מצחיקים מוכרים במחירים מפולפלים הקונים הפסיקו להיות פראיירים ומטומטמים עושה את מה שצרכן נבון עושה מדיר רגליו מהחנויות וטוב שכך !!!
- 8.מחירים גבוהים מדי (ל"ת)אנונימי 29/05/2026 12:06הגב לתגובה זו
- 7.מומחה 27/05/2026 07:23הגב לתגובה זותאוות בצע!! אכל כל מה שזז ואז משמינים וקורסים.....
- 6.שלומי 27/05/2026 07:10הגב לתגובה זולהערכתי המניה תקרוס בשנה הקרובה בעוד 50 אחוזים היא היתה מנופחת
- 5.איש חזיר שיפסיד את כל כספו (ל"ת)משה ראשלצ 27/05/2026 06:43הגב לתגובה זו
- 4.ישראלי 26/05/2026 17:08הגב לתגובה זוהציבור מבין את החזירות ולא קונה.
- 3.בימים הקרובים צימצום כח אדם....ושיפור במאזן הכספי (ל"ת)YL 26/05/2026 15:07הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 26/05/2026 10:51הגב לתגובה זואין שום הצדקה לקנות בגדים מסין במחירים של גיבורים ברשת פוקס
- 1.עני מרוד 26/05/2026 10:37הגב לתגובה זוכותרות כאלה משמחות אותי מאוד החזיר ויזל שאחראי ישיר ליוקר המחיה בישראל בעצם ניתן לומר שהוא מחולל יוקר מחיה מרכזי אשמח לשמוע שהחזיר השמן שעושק כל מה שזז ימחק . הציף את ישראל בזבל סיני מזהם מי הטיפש שקונה מהחזיר הבכיין