המדינה בקמפיין להעלאת מודעות לזכות לפינוי מוצרי חשמל ישנים, ללא עלות, בעת קבלת מוצר חשמלי חדש
בעקבות כספים שהתקבלו בקרן תובענות ייצוגיות, לטובת קידום צרכנות הוגנת ולטובת מיחזור מוצרים חשמליים, יוצאת הקרן בקמפיין הסברה חדש עם המשרד להגנת הסביבה, שמטרתו ליידע את הציבור בנוגע לזכותו לפינוי מוצר חשמלי ישן מהבית, בעת אספקת מוצר חשמלי חדש.
הקרן, יחד עם המשרד להגנת הסביבה, הקצתה לטובת הקמפיין תקציב בסך כ-2.5 מיליון שקל. הקמפיין מקודם באמצעי המדיה השונים: טלוויזיה, רדיו, דיגיטל וברשתות החברתיות ופונה לכלל הציבור, וכן כולל קמפיין ייעודי לחברה החרדית ולחברה הערבית. זאת, במטרה שמוצרי חשמל, אלקטרוניקה וסוללות ייאספו ויועברו למיחזור נאות.
ככלל, מניעה במקור היא הפתרון הטוב ביותר לפסולת. מומלץ לפני כל רכישה לחשוב פעם נוספת: האם באמת יש צורך במוצר החדש? אולי אפשר לתקן את הישן? הקמפיין נועד לכך שאם בכל זאת הצרכנים מבצעים את הרכישה, יידעו את זכויותיהם וישמרו על סביבה נקייה.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "ישראל היא מהמדינות החלוצות שקבעו נוהל פינוי לפסולת חשמלית ואלקטרונית מבית הלקוח. בשנת 2021 לבדה, נאספו 99 אלף טונות פסולת אלקטרונית ומתוכה 20 אלף טונות נאספו במסגרת פינוי ישן תמורת חדש. המהלך שיצאנו אליו ביחד עם קרן תובענות ייצוגיות נועד להביא לידיעת הציבור את זכויותיו ואף לרתום אותו למאמץ להפרדת פסולת במקור. זאת, כדי שפסולת חשמלית ואלקטרונית תיכנס למעגל המיחזור, וכך תימנע השלכתה ושריפתה במרחב הציבורי".
- 38% מהמזון שמיוצר בישראל הולך לאיבוד
- טראלייט, אלמור ועוד יקימו מתקנים סולאריים ביו"ש ב-750 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר הוועדה לניהול ולחלוקת הכספים שנפסקו בתובעות ייצוגיות, השופט (בדימוס) יעקב שינמן: "הקרן מבקשת להעלות את המודעות הצרכנית לזכות הציבור לכך שיאספו את הפסולת האלקטרונית שלו, ובכך להגשים את התכלית שנקבעה על ידי בית המשפט".
הקמפיין נועד להגביר את חשיפת הציבור לחשיבות שבמיחזור פסולת חשמלית, וכן להעלות את מודעות הציבור לזכויות המוענקות לו בהקשר זה על פי חוק. הקמפיין מיידע את הציבור על זכותו לקבל פינוי של הפסולת החשמלית והאלקטרונית בעת אספקת ציוד חדש ללא תמורה, לפי תנאי החוק, ולמסור סוללות למחזור בכל חנות אשר מוכרת סוללות.
פסולת ציוד אלקטרוני וסוללות מכילה חומרים רעילים לרבות מתכות כבדות, דיאוקסינים ומעכבי בעירה. איסופה והעברתה לטיפול מוסדר הוא חיוני ביותר למניעת מפגעים סביבתיים ובריאותיים, ומאפשר מיצוי פוטנציאל המיחזור הגלום ברכיבים ומגדיל את אפשרויות השימוש החוזר בציוד.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
קרן תובענות ייצוגיות, המנוהלת באפוטרופוס הכללי, הוקמה על פי חוק לניהול וחלוקת כספים הנפסקים על ידי בתי המשפט בתובענות ייצוגיות לטובת הציבור, מאחר שלא ניתן לאתר את הנפגעים או שחלוקת הכספים לכלל האזרחים לא תהיה אפקטיבית, לאור הסכום הנמוך שהיה מגיע לכל אזרח. הקרן פועלת לחלוקת הכספים לטובת הציבור, לרוב באמצעות פרסום "קולות קוראים", במסגרתם, היא מציעה לגופים שונים להגיש הצעות לקידום פרויקט בנושא מסוים.
בעקבות כספים שהתקבלו בקרן, שיועדו על-ידי בית המשפט לטובת מיחזור פסולת חשמלית וקידום צרכנות הוגנת, ביקשה הקרן לייעד את הכספים לטובת העלאת מודעות הציבור לזכויותיו בנושא זה. הקמפיין ממומן באמצעות קרן תובענות ייצוגיות, שתקדיש לטובת הנושא 2 מיליון שקל ובאמצעות המשרד להגנת הסביבה, שמקדיש לטובת הנושא 500 אלף שקל. את הקמפיין מובילה חברת פיץ', לאחר שנבחרה בהליך של קול קורא שפרסמה הקרן.
- 1.אבי 16/04/2023 17:01הגב לתגובה זוהחנות שמכרה את המקרר החדש ? המובילים ? הצחקתם אותי יגלגלו את עלות ההובלה על הצרכן נראה לכם שמישהו יסכים להוריד מקרר מקומה 4 ללא מעלית בחינם ?

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.