39% מהלקוחות: רוצים שמשרד הפרסום ישתתף בתחרות בינ"ל
אייס ואיגוד השיווק הישראלי יצאו עם סקר תקופתי נוסף בקרב המפרסמים בישראל, עליו ענו 71 אנשי שיווק בדרגי ניהול בכיר.
הסקר הנוכחי בדק את עמדתם והעדפותיהם של המפרסמים במגוון נושאים, כגון האם הפנו במהלך השנה האחרונה תקציב פרסום לתוכנית פודקאסט? עמדתם לגבי השתתפות של משרדי הפרסום שלהם בתחרויות קריאייטיב בינלאומיות; היקף השימוש בהטמעת קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים למען "צביעת" גולשים ישראליים וההשקעה במדיה לקראת חג הפסח שבפתח.
14% בלבד מהלקוחות בישראל הפנו תקציב פרסום לתכנית פודקאסט. תחום האודיו הדיגיטלי שמחייה מחדש את הרדיו עם תכניות און דימנד במגוון נושאים הוא הצלחה משגשגת בשוק האמריקאי. מחקר שהתפרסם לאחרונה באתר Marketing charts מגלה כי ההאזנה לרדיו הדיגיטלי ממשיכה לצמוח ובגזרת הפודקאסטים, התמונה אינה שונה ובהתאם לעלייה בהאזנה לרדיו הדיגיטלי כך גם כאן, כאשר 51% מהאמריקאים כבר האזינו לפודקאסט לפחות פעם אחת.
בישראל, למרות עלייה משמעותית במספר תכניות הפודקאסט בשנה האחרונה, המפרסמים הישראליים נמצאים עדיין בשלב ההיסוס עם אחוז חדירה נמוך שעומד על פחות מחמישית. מנגד יש מי שמתייחס ל-14% הללו כנתון שמעיד על הצלחה. "עד לפני שנה, רוב הלקוחות כלל לא ידעו להגדיר מה זה פודקאסט" אומר דרור גנות, מנכ"ל ADIO המשווקת פרסום ב-Spotify, ברדיו דיגיטלי ובפודקאסטים.
לדברי גנות: "גם בעולם, הפלטפורמה נמצאת בתחילת דרכה, כמו רדיו דיגיטלי בכלל". גנות מסביר שאת פעילות הפרסום בפודקאסט ניתן לחלק ל-3 חלופות: חסויות על פודקאסט קיים; פרק ממותג שבמסגרתו מופקים פרקים עבור חברה מסוימת במסגרת פודקאסט בנושא מסוים, כגון, 2 פרקים לחברת התרופות Merck בתכנית "עושים רפואה" והפקה של עונה שלמה עבור מותג מסחרי כלשהו.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גנות מוסיף עוד שבשוק הישראלי ניתן למצוא, כבר בימים אלו, לקוחות מובילים כגון שטראוס, סמסונג וגופים ממשלתיים כגון משרד הכלכלה, המשרד לשוויון חברתי ומשרד מבקר המדינה שמפרסמים באמצעות פודקאסטים. "פודקאסט הוא קהילה, הוא מכשיר טוב שמייצר קהילה סביב נושא ונכנסת לעומק, לא ברמת מסרים תקשורתיים בלבד". להערכת גנות, במידה וייערך סקר דומה בשנה הבאה, היקף הפעילות יכפיל את עצמו ויעמוד על 30%.
73% מהמפרסמים הישראליים הטמיעו קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים לטובת "צביעת גולשים". למרות הפופולריות של הרשתות החברתיות והזמן הרב שהגולשים הישראליים מבלים בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד, נראה שהדיוק שאליו ניתן להגיע באמצעות סימון גולשים שקוראים תוכן באתרים ישראליים, מספק את הסחורה. למרות שהטמעה כזו נחשבת ליקרה יותר פר גולש לעומת פייסבוק, היתרון הוא באפקטיביות.
באמצעות האתרים ניתן ל"צבוע" קהל מדויק, לאסוף כתובות IP של גולשים שהקליקו על תוכן כזה או אחר, לפיו המפרסם יודע האם מדובר בקהל שאליו הוא מכוון, ולאחר מכן להנגיש לגולשים אלו פרסום מטורגט ברשתות חברתיות בלי לחשוש לתקציב ש"הולך לאיבוד" בדרך, כשרוכשים קהל לפי מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין כלליים. את אותה הדאטה ניתן להפנות לטובת פעילות מדיה בארטימדיה, טאבולה, אאוטבריין, גוגל ופייסבוק.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
חודשיים לפני פסטיבל קאן ליונס שנחשב לגדול ביותר, למפורסם ביותר (גם אם לא הקשה ביותר) וליקר ביותר מבין תחרויות הפרסום הבינלאומיות, נראה שהלקוחות בישראל לא רק שאינם מתנגדים להשתתפות משרד הפרסום שלהם באירוע, אלא רבים מהם אף מעודדים התמודדות שכזאת ומסכימים עם האמירה "מאמינים בערך מדידת הקריאייטיב".
נתונים אלו שנחשבים למעודדים עבור אנשי הקריאייטיב שמאמינים בהשתתפות בתחרויות למען חידוד ערך המצוינות, מפתיעים על רקע העובדה שדווקא תחרות הפרסום של הענף בישראל - קקטוס הזהב - לא נערכת מסיבות של מחלוקות מקצועיות ואי שביעות רצון כללית בין משרדי הפרסום.
2 השאלות האחרונות הוקדשו להשקעה במדיה לקראת חג הפסח. מתשובות המפרסמים עולה שההיערכות לחג נעשית על מי מנוחות, על גבול האדישות, למרות שמדובר באחד החגים המרכזיים בלוח השנה היהודי. 75% מהלקוחות - נתון חד משמעי שאינו מוטל בספק - מדווחים שלא יגבירו את פעילות הפרסום לקראת פסח השנה. מבין אלו שבכל זאת הגבירו פעילות לקראת החג, כ-62% מדווחים על כך שההשקעה הכוללת תהא קטנה מזו של השנה שעברה.
שאלה נוספת במסגרת הסקר ביקשה לדעת מהי עלות המתנה שקיבלו העובדים לחג. על פי תשובות שהתקבלו מכ-50 אנשי שיווק בכירים, עולה כי עלות המתנה הממוצעת לחג עומדת על 625 שקלים כאשר העלות הנמוכה ביותר עמדה על 180 שקלים לעומת הגבוהה ביותר שעמדה על 1400 שקלים.
- 1.PUT YOUR MONEY WERE YOUR MOUTH IS (ל"ת)שמוליק 16/04/2019 14:09הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
