39% מהלקוחות: רוצים שמשרד הפרסום ישתתף בתחרות בינ"ל
אייס ואיגוד השיווק הישראלי יצאו עם סקר תקופתי נוסף בקרב המפרסמים בישראל, עליו ענו 71 אנשי שיווק בדרגי ניהול בכיר.
הסקר הנוכחי בדק את עמדתם והעדפותיהם של המפרסמים במגוון נושאים, כגון האם הפנו במהלך השנה האחרונה תקציב פרסום לתוכנית פודקאסט? עמדתם לגבי השתתפות של משרדי הפרסום שלהם בתחרויות קריאייטיב בינלאומיות; היקף השימוש בהטמעת קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים למען "צביעת" גולשים ישראליים וההשקעה במדיה לקראת חג הפסח שבפתח.
14% בלבד מהלקוחות בישראל הפנו תקציב פרסום לתכנית פודקאסט. תחום האודיו הדיגיטלי שמחייה מחדש את הרדיו עם תכניות און דימנד במגוון נושאים הוא הצלחה משגשגת בשוק האמריקאי. מחקר שהתפרסם לאחרונה באתר Marketing charts מגלה כי ההאזנה לרדיו הדיגיטלי ממשיכה לצמוח ובגזרת הפודקאסטים, התמונה אינה שונה ובהתאם לעלייה בהאזנה לרדיו הדיגיטלי כך גם כאן, כאשר 51% מהאמריקאים כבר האזינו לפודקאסט לפחות פעם אחת.
בישראל, למרות עלייה משמעותית במספר תכניות הפודקאסט בשנה האחרונה, המפרסמים הישראליים נמצאים עדיין בשלב ההיסוס עם אחוז חדירה נמוך שעומד על פחות מחמישית. מנגד יש מי שמתייחס ל-14% הללו כנתון שמעיד על הצלחה. "עד לפני שנה, רוב הלקוחות כלל לא ידעו להגדיר מה זה פודקאסט" אומר דרור גנות, מנכ"ל ADIO המשווקת פרסום ב-Spotify, ברדיו דיגיטלי ובפודקאסטים.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי גנות: "גם בעולם, הפלטפורמה נמצאת בתחילת דרכה, כמו רדיו דיגיטלי בכלל". גנות מסביר שאת פעילות הפרסום בפודקאסט ניתן לחלק ל-3 חלופות: חסויות על פודקאסט קיים; פרק ממותג שבמסגרתו מופקים פרקים עבור חברה מסוימת במסגרת פודקאסט בנושא מסוים, כגון, 2 פרקים לחברת התרופות Merck בתכנית "עושים רפואה" והפקה של עונה שלמה עבור מותג מסחרי כלשהו.
גנות מוסיף עוד שבשוק הישראלי ניתן למצוא, כבר בימים אלו, לקוחות מובילים כגון שטראוס, סמסונג וגופים ממשלתיים כגון משרד הכלכלה, המשרד לשוויון חברתי ומשרד מבקר המדינה שמפרסמים באמצעות פודקאסטים. "פודקאסט הוא קהילה, הוא מכשיר טוב שמייצר קהילה סביב נושא ונכנסת לעומק, לא ברמת מסרים תקשורתיים בלבד". להערכת גנות, במידה וייערך סקר דומה בשנה הבאה, היקף הפעילות יכפיל את עצמו ויעמוד על 30%.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
73% מהמפרסמים הישראליים הטמיעו קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים לטובת "צביעת גולשים". למרות הפופולריות של הרשתות החברתיות והזמן הרב שהגולשים הישראליים מבלים בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד, נראה שהדיוק שאליו ניתן להגיע באמצעות סימון גולשים שקוראים תוכן באתרים ישראליים, מספק את הסחורה. למרות שהטמעה כזו נחשבת ליקרה יותר פר גולש לעומת פייסבוק, היתרון הוא באפקטיביות.
באמצעות האתרים ניתן ל"צבוע" קהל מדויק, לאסוף כתובות IP של גולשים שהקליקו על תוכן כזה או אחר, לפיו המפרסם יודע האם מדובר בקהל שאליו הוא מכוון, ולאחר מכן להנגיש לגולשים אלו פרסום מטורגט ברשתות חברתיות בלי לחשוש לתקציב ש"הולך לאיבוד" בדרך, כשרוכשים קהל לפי מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין כלליים. את אותה הדאטה ניתן להפנות לטובת פעילות מדיה בארטימדיה, טאבולה, אאוטבריין, גוגל ופייסבוק.
חודשיים לפני פסטיבל קאן ליונס שנחשב לגדול ביותר, למפורסם ביותר (גם אם לא הקשה ביותר) וליקר ביותר מבין תחרויות הפרסום הבינלאומיות, נראה שהלקוחות בישראל לא רק שאינם מתנגדים להשתתפות משרד הפרסום שלהם באירוע, אלא רבים מהם אף מעודדים התמודדות שכזאת ומסכימים עם האמירה "מאמינים בערך מדידת הקריאייטיב".
נתונים אלו שנחשבים למעודדים עבור אנשי הקריאייטיב שמאמינים בהשתתפות בתחרויות למען חידוד ערך המצוינות, מפתיעים על רקע העובדה שדווקא תחרות הפרסום של הענף בישראל - קקטוס הזהב - לא נערכת מסיבות של מחלוקות מקצועיות ואי שביעות רצון כללית בין משרדי הפרסום.
2 השאלות האחרונות הוקדשו להשקעה במדיה לקראת חג הפסח. מתשובות המפרסמים עולה שההיערכות לחג נעשית על מי מנוחות, על גבול האדישות, למרות שמדובר באחד החגים המרכזיים בלוח השנה היהודי. 75% מהלקוחות - נתון חד משמעי שאינו מוטל בספק - מדווחים שלא יגבירו את פעילות הפרסום לקראת פסח השנה. מבין אלו שבכל זאת הגבירו פעילות לקראת החג, כ-62% מדווחים על כך שההשקעה הכוללת תהא קטנה מזו של השנה שעברה.
שאלה נוספת במסגרת הסקר ביקשה לדעת מהי עלות המתנה שקיבלו העובדים לחג. על פי תשובות שהתקבלו מכ-50 אנשי שיווק בכירים, עולה כי עלות המתנה הממוצעת לחג עומדת על 625 שקלים כאשר העלות הנמוכה ביותר עמדה על 180 שקלים לעומת הגבוהה ביותר שעמדה על 1400 שקלים.
- 1.PUT YOUR MONEY WERE YOUR MOUTH IS (ל"ת)שמוליק 16/04/2019 14:09הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.