39% מהלקוחות: רוצים שמשרד הפרסום ישתתף בתחרות בינ"ל
אייס ואיגוד השיווק הישראלי יצאו עם סקר תקופתי נוסף בקרב המפרסמים בישראל, עליו ענו 71 אנשי שיווק בדרגי ניהול בכיר.
הסקר הנוכחי בדק את עמדתם והעדפותיהם של המפרסמים במגוון נושאים, כגון האם הפנו במהלך השנה האחרונה תקציב פרסום לתוכנית פודקאסט? עמדתם לגבי השתתפות של משרדי הפרסום שלהם בתחרויות קריאייטיב בינלאומיות; היקף השימוש בהטמעת קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים למען "צביעת" גולשים ישראליים וההשקעה במדיה לקראת חג הפסח שבפתח.
14% בלבד מהלקוחות בישראל הפנו תקציב פרסום לתכנית פודקאסט. תחום האודיו הדיגיטלי שמחייה מחדש את הרדיו עם תכניות און דימנד במגוון נושאים הוא הצלחה משגשגת בשוק האמריקאי. מחקר שהתפרסם לאחרונה באתר Marketing charts מגלה כי ההאזנה לרדיו הדיגיטלי ממשיכה לצמוח ובגזרת הפודקאסטים, התמונה אינה שונה ובהתאם לעלייה בהאזנה לרדיו הדיגיטלי כך גם כאן, כאשר 51% מהאמריקאים כבר האזינו לפודקאסט לפחות פעם אחת.
בישראל, למרות עלייה משמעותית במספר תכניות הפודקאסט בשנה האחרונה, המפרסמים הישראליים נמצאים עדיין בשלב ההיסוס עם אחוז חדירה נמוך שעומד על פחות מחמישית. מנגד יש מי שמתייחס ל-14% הללו כנתון שמעיד על הצלחה. "עד לפני שנה, רוב הלקוחות כלל לא ידעו להגדיר מה זה פודקאסט" אומר דרור גנות, מנכ"ל ADIO המשווקת פרסום ב-Spotify, ברדיו דיגיטלי ובפודקאסטים.
לדברי גנות: "גם בעולם, הפלטפורמה נמצאת בתחילת דרכה, כמו רדיו דיגיטלי בכלל". גנות מסביר שאת פעילות הפרסום בפודקאסט ניתן לחלק ל-3 חלופות: חסויות על פודקאסט קיים; פרק ממותג שבמסגרתו מופקים פרקים עבור חברה מסוימת במסגרת פודקאסט בנושא מסוים, כגון, 2 פרקים לחברת התרופות Merck בתכנית "עושים רפואה" והפקה של עונה שלמה עבור מותג מסחרי כלשהו.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גנות מוסיף עוד שבשוק הישראלי ניתן למצוא, כבר בימים אלו, לקוחות מובילים כגון שטראוס, סמסונג וגופים ממשלתיים כגון משרד הכלכלה, המשרד לשוויון חברתי ומשרד מבקר המדינה שמפרסמים באמצעות פודקאסטים. "פודקאסט הוא קהילה, הוא מכשיר טוב שמייצר קהילה סביב נושא ונכנסת לעומק, לא ברמת מסרים תקשורתיים בלבד". להערכת גנות, במידה וייערך סקר דומה בשנה הבאה, היקף הפעילות יכפיל את עצמו ויעמוד על 30%.
73% מהמפרסמים הישראליים הטמיעו קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים לטובת "צביעת גולשים". למרות הפופולריות של הרשתות החברתיות והזמן הרב שהגולשים הישראליים מבלים בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד, נראה שהדיוק שאליו ניתן להגיע באמצעות סימון גולשים שקוראים תוכן באתרים ישראליים, מספק את הסחורה. למרות שהטמעה כזו נחשבת ליקרה יותר פר גולש לעומת פייסבוק, היתרון הוא באפקטיביות.
באמצעות האתרים ניתן ל"צבוע" קהל מדויק, לאסוף כתובות IP של גולשים שהקליקו על תוכן כזה או אחר, לפיו המפרסם יודע האם מדובר בקהל שאליו הוא מכוון, ולאחר מכן להנגיש לגולשים אלו פרסום מטורגט ברשתות חברתיות בלי לחשוש לתקציב ש"הולך לאיבוד" בדרך, כשרוכשים קהל לפי מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין כלליים. את אותה הדאטה ניתן להפנות לטובת פעילות מדיה בארטימדיה, טאבולה, אאוטבריין, גוגל ופייסבוק.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
חודשיים לפני פסטיבל קאן ליונס שנחשב לגדול ביותר, למפורסם ביותר (גם אם לא הקשה ביותר) וליקר ביותר מבין תחרויות הפרסום הבינלאומיות, נראה שהלקוחות בישראל לא רק שאינם מתנגדים להשתתפות משרד הפרסום שלהם באירוע, אלא רבים מהם אף מעודדים התמודדות שכזאת ומסכימים עם האמירה "מאמינים בערך מדידת הקריאייטיב".
נתונים אלו שנחשבים למעודדים עבור אנשי הקריאייטיב שמאמינים בהשתתפות בתחרויות למען חידוד ערך המצוינות, מפתיעים על רקע העובדה שדווקא תחרות הפרסום של הענף בישראל - קקטוס הזהב - לא נערכת מסיבות של מחלוקות מקצועיות ואי שביעות רצון כללית בין משרדי הפרסום.
2 השאלות האחרונות הוקדשו להשקעה במדיה לקראת חג הפסח. מתשובות המפרסמים עולה שההיערכות לחג נעשית על מי מנוחות, על גבול האדישות, למרות שמדובר באחד החגים המרכזיים בלוח השנה היהודי. 75% מהלקוחות - נתון חד משמעי שאינו מוטל בספק - מדווחים שלא יגבירו את פעילות הפרסום לקראת פסח השנה. מבין אלו שבכל זאת הגבירו פעילות לקראת החג, כ-62% מדווחים על כך שההשקעה הכוללת תהא קטנה מזו של השנה שעברה.
שאלה נוספת במסגרת הסקר ביקשה לדעת מהי עלות המתנה שקיבלו העובדים לחג. על פי תשובות שהתקבלו מכ-50 אנשי שיווק בכירים, עולה כי עלות המתנה הממוצעת לחג עומדת על 625 שקלים כאשר העלות הנמוכה ביותר עמדה על 180 שקלים לעומת הגבוהה ביותר שעמדה על 1400 שקלים.
- 1.PUT YOUR MONEY WERE YOUR MOUTH IS (ל"ת)שמוליק 16/04/2019 14:09הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
