מה כוללת עסקת ליסינג פרטי ואיך מבצעים אותה

תוכן בחסות |

רכישת רכב היא משימה מאתגרת שדורשת מאתנו הקדשת זמן רב לחיפושים וביצוע טלפונים לאנשים שונים, דבר שעשוי להביא בסופו של דבר לביצוע שגיאות קריטיות. בעלי עסקים אשר זקוקים לרכב באופן דחוף לא יוכלו להקדיש זמן רב לנושא ויזדקקו לשיטה מהירה ואמינה שתביא להם רכב מתאים בתוך זמן קצר.

ומה בדבר מימון לרכב?

רכישה באמצעות מימון היא אחת השיטות הרווחות ביותר בשנים האחרונות והן מאפשרות לכל אחד להשיג את הרכב שלו הוא זקוק בקלות וללא סיבוכים מיותרים אשר כרוכים בהשכרת רכב או רכישה במזומן. כיום ניתן להשיג מימון בתנאים אטרקטיביים ונוחים מאוד, וכך ניתן להשאיר את הכסף בעסק  ולא להשתמש בו על מנת לרכוש רכבים.

מה כוללת קניה מליסינג פרטי

היות שמדובר על עלויות גבוהות שכרוכות בקניה של רכב חדש, רבים מוותרים על הקניה ונשארים עם רכב ישן שגובה מהם כסף רב על הוצאות תיקונים וטיפולים. למעשה, אין כל צורך לוותר על קניית רכב פרטי וניתן לעשות זאת על ידי פניה לחברת השכרה שעובדת במתכונת של ליסינג לאנשים פרטיים:

  • חברת ההשכרה שעובדת בליסינג תפעולי עושה אמנם כל מה שנחוץ על מנת לטפל ברכב, לדאוג לביטוח שלו אך כל זאת נעשה בתשלום.
  • הלקוח העסקי יכול לנקוט באחת משתי דרכים, או ליסינג מימוני או נטילה של הלוואה מהבנק.
אדם שיבחר להשתמש בשירות ליסינג פרטי יוכל ליהנות מן האפשרות לנהוג ברכב חדש לחלוטין. שיטת הרכישה היא פשוטה מאוד ומדובר על תשלום של מקדמה בשווי 15%-50% של הרכב כאשר את יתרת הכסף ניתן לשלם במשך שנתיים. התשלום הצפוי הוא של כמה מאות שקלים בכל חודש ואפשר גם לסיים את ההתקשרות שאינה כרוכה בקנס כל שהוא בשל יציאה מוקדמת.

לחיות עם ליסינג פרטי

בחירה בשירות ליסינג פרטי משתלמת ביותר. אחד היתרונות שקיימים בשיטה זו הוא האפשרות לקנות את הרכב במחיר זול יותר מהחברה. ניתן גם לבצע עסקת חילופין ולקבל מידי החברה מקדמה על רכב חדש יותר. מצב זה מאפשר לנהג להמשיך וליהנות מרכב חדש מבלי לשלם יותר כסף ומבלי לעסוק בבירוקרטיה.

ישנן חברות ליסינג שמציעות חבילות שירות שכוללת את הטיפול הכולל ברכב כולל נושא הביטוח, האחזקה והטיפולים הנדרשים מבלי לשלם הוצאות רכב שונות. מומלץ לברר אודות ליסינג פרטי שעשוי להוזיל מאוד את קניית הרכב הבאה שלכם.

אז מה עדיף

כלי רכב רבים בישראל נמצאים באחריותן של חברות הליסינג. אין זה משנה אם מדובר על צרכן עסקי או פרטי, כיום כל אחד יכול ליהנות מרכב פרטי חדש ברמה גבוהה וזאת מבלי להוציא סכומים גדולים של כסף. ליסינג היא עסקה שבמסגרתה הלקוח רוכש או שוכר רכב על ידי תשלום של מקדמה שבהמשכה יועברו תשלומים חודשיים לתקופה מוגבלת. בתום תקופת הליסינג יוכל הנהג -

  • להחזיר את הרכב לחברת הליסינג תוך הזדכות על יתרת התשלום ששולם כבר.
  • לבצע עסקה של טרייד אין עם הרכב הקיים ולהתחיל עסקת ליסינג תפעולי עם רכב מדגם חדש.
  • לקנות  את הרכב ביתרת התשלומים שנשארו.
עסקות הליסינג הופכות לפופולאריות יותר ויותר וכיום הן חלק בלתי נפרד משוק הרכב הישראלי. הן מתמחות במכירה של כל סוגי הרכבים, חדשים ומיד שניה והתשלום הוא ידידותי ופשוט מאוד לציבור הרחב. תקופות האחריות הן מוגברות והטיפול שניתן לרכבים מחזיק אותם במצבם התקין ביותר לאורך תקופה ארוכה. בניגוד לנטילה של הלוואה מהבנק במקרה זה ההוצאה תהיה קטנה יותר וניתן יהיה לפרוש אותה על פני זמן רב יותר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.