דואר ישראל
צילום: דואר ישראל
פרסום ראשון

תקציב הדואר למכרז: תנאי סף - 50 מיליון ש' פעילות ב-2017

התקציב טופל בעשור האחרון בגליקמן, תנאי נוסף במכרז: לפחות 25 עובדים, 2 לקוחות לפחות בתקציב של 10 מיליון ש' ב-2017
משה בנימין | (5)

5 שנים לאחר המכרז האחרון שבו זכה גליקמן שמיר סמסונוב, תקציב הפרסום של דואר ישראל יוצא למכרז - כך נודע לאייס על פי אתר יפעת מכרזים. גליקמן שמיר סמסונוב השלים 10 שנים של טיפול בתקציב הפרסום של הדואר מאז שנת 2008 אז זכה לראשונה במכרז, לתקופה של 5 שנים, לאחר שהתקציב טופל על ידי גלר נסיס דאז.

זכייתו במכרז ב-2013 התקבלה לאחר שהמכרז המקורי שאליו ניגשו הוא וזרמון DDB בוטל על ידי ועדת המכרזים של הדואר בטענה כי "אף משרד פרסום לא עמד בדרישות המכרז". לאחר מכן, חודש המכרז עם מספר שינוים, ובהתמודדות בין גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ו-y&r ניצח גליקמן ומאז טיפל בו במשך 5 שנים רצופות ולמעשה השלים את כל תקופת החוזה.  

על פי תנאי הסף שפרסמה חברת דואר ישראל, מהמתמודדים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז זה, במתן שירותי פרסום בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. עוד נדרש, היקף עבודה של לפחות 50 מיליון שקל בתקציבי פרסום של לקוחות במהלך שנת 2017 - זאת על פי בדיקה ואישור של רו"ח. 

בנוסף, דורש הדואר טיפול בתקציב פרסום של 2 לקוחות לפחות, שלכל אחד מהם היה היקף כספי של 10 מיליון שקל (על פי אישור רו"ח) בשנת 2017. בגזרת כח האדם של המשרד נדרש לפחות העסקה של 25 עובדים תחת יחסי עובד ומעביד ואשר הכשרתם המקצועית היא בתחומי הפרסום, השיווק ו/או הדיגיטל. כמו כן, הדואר דורש כי במשרד הפרסום יפעלו מחלקות תכנון, אסטרטגיה, קריאייטיב, תקציבאות, תכנון ורכש מדיה (המתמחה בכל אמצעי המדיה), מחלקת פרפורמנס ו- PPC.

על כל אלו, דורש הדואר גם ניסיון, במהלך 5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, של שירותי פרסום לתאגיד פיננסי אחד לפחות במשך תקופה של שנתיים לפחות. תאגיד פיננסי על פי מונחי הדואר מוגדר כ"תאגיד המעניק ללקוחות פרטיים שירותים באחד מהתחומים הבאים: בנקאות, ביטוח, אשראי או השקעות". 

על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2017 עמד תקציב הדואר על 20 מיליון שקלים במחיר מחירון, המהווים בפועל כ-6 מיליון שקל במחיר ריאלי. עיקר התקציב, 70% מתוכו, הופנה לסקטור הטלוויזיה. הקמפיין המרכזי שהוביל את פעילות הפרסום בשנה החולפת קידם את הכרטיסים הנטענים של דואר ישראל לשליטה בקניות ברשת וכרטיסי המט"ח הנטענים בהובלת הדמויות המאוירות והמדובבות ניר וגלי.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

המכרז הנוכחי יתנהל תחת ידיה של בשמת שדה, סמנכ"ל השירות, שיווק, מכירות ופיתוח עסקי של הדואר שנכנסה לתפקידה לפני כשנתיים. שדה שימשה בעבר כסמנכ"ל שיווק ושירות לקוחות בסודה סטרים וסמנכ"ל שיווק בחברת מי עדן. קודם לכן מילאה תפקידים ביוניליוור ישראל ואסם-נסטלה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    א.א 20/03/2018 12:35
    הגב לתגובה זו
    תנאי הסף מצמצמים את המשרדים, אבל לא מונעים מהגדולים ודואר ישראל מן הסתם רוצה את הגדולים. בפעם הראשונה שאותו משרד שטיפל זכה היה רק במכרז הקודם, פעם שלישית זכייה זה בכלל לא מובן מאליו. מספיק להתבכיין, כל המשרדים הגדולים מפעילים כוח פוליטי במגוון מקומות וקשרים אישיים מאוד משמעותיים
  • 3.
    ישראבלוף 20/03/2018 10:34
    הגב לתגובה זו
    לקוח עם תקציב של 6 מיליון דורש במכרז משרד שמטפל בלפחות שני לקוחות של לפחות 10 מיליון כל אחד; לקוח מתחום פיננסי; מחזור שנתי של מינימום חמישים מיליון. שלזוכה יקראו גליקמן ולאחד השותפים סמסונוב....ועדיין יהיו מתאבדים שיגשו.
  • 2.
    דודי.י. 20/03/2018 10:02
    הגב לתגובה זו
    כדי שלא נעבור לחברה המתחרה
  • 1.
    צבי 19/03/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    משרד עם חוט שדרה לא ישתף פעולה עם הבולשיט הזה
  • ממתי למשרדי פרסום יש חוט שדרה? (ל"ת)
    בן 21/03/2018 08:11
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.