תקציב הדואר למכרז: תנאי סף - 50 מיליון ש' פעילות ב-2017
5 שנים לאחר המכרז האחרון שבו זכה גליקמן שמיר סמסונוב, תקציב הפרסום של דואר ישראל יוצא למכרז - כך נודע לאייס על פי אתר יפעת מכרזים. גליקמן שמיר סמסונוב השלים 10 שנים של טיפול בתקציב הפרסום של הדואר מאז שנת 2008 אז זכה לראשונה במכרז, לתקופה של 5 שנים, לאחר שהתקציב טופל על ידי גלר נסיס דאז.
זכייתו במכרז ב-2013 התקבלה לאחר שהמכרז המקורי שאליו ניגשו הוא וזרמון DDB בוטל על ידי ועדת המכרזים של הדואר בטענה כי "אף משרד פרסום לא עמד בדרישות המכרז". לאחר מכן, חודש המכרז עם מספר שינוים, ובהתמודדות בין גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ו-y&r ניצח גליקמן ומאז טיפל בו במשך 5 שנים רצופות ולמעשה השלים את כל תקופת החוזה.
על פי תנאי הסף שפרסמה חברת דואר ישראל, מהמתמודדים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז זה, במתן שירותי פרסום בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. עוד נדרש, היקף עבודה של לפחות 50 מיליון שקל בתקציבי פרסום של לקוחות במהלך שנת 2017 - זאת על פי בדיקה ואישור של רו"ח.
בנוסף, דורש הדואר טיפול בתקציב פרסום של 2 לקוחות לפחות, שלכל אחד מהם היה היקף כספי של 10 מיליון שקל (על פי אישור רו"ח) בשנת 2017. בגזרת כח האדם של המשרד נדרש לפחות העסקה של 25 עובדים תחת יחסי עובד ומעביד ואשר הכשרתם המקצועית היא בתחומי הפרסום, השיווק ו/או הדיגיטל. כמו כן, הדואר דורש כי במשרד הפרסום יפעלו מחלקות תכנון, אסטרטגיה, קריאייטיב, תקציבאות, תכנון ורכש מדיה (המתמחה בכל אמצעי המדיה), מחלקת פרפורמנס ו- PPC.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על כל אלו, דורש הדואר גם ניסיון, במהלך 5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, של שירותי פרסום לתאגיד פיננסי אחד לפחות במשך תקופה של שנתיים לפחות. תאגיד פיננסי על פי מונחי הדואר מוגדר כ"תאגיד המעניק ללקוחות פרטיים שירותים באחד מהתחומים הבאים: בנקאות, ביטוח, אשראי או השקעות".
על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2017 עמד תקציב הדואר על 20 מיליון שקלים במחיר מחירון, המהווים בפועל כ-6 מיליון שקל במחיר ריאלי. עיקר התקציב, 70% מתוכו, הופנה לסקטור הטלוויזיה. הקמפיין המרכזי שהוביל את פעילות הפרסום בשנה החולפת קידם את הכרטיסים הנטענים של דואר ישראל לשליטה בקניות ברשת וכרטיסי המט"ח הנטענים בהובלת הדמויות המאוירות והמדובבות ניר וגלי.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
המכרז הנוכחי יתנהל תחת ידיה של בשמת שדה, סמנכ"ל השירות, שיווק, מכירות ופיתוח עסקי של הדואר שנכנסה לתפקידה לפני כשנתיים. שדה שימשה בעבר כסמנכ"ל שיווק ושירות לקוחות בסודה סטרים וסמנכ"ל שיווק בחברת מי עדן. קודם לכן מילאה תפקידים ביוניליוור ישראל ואסם-נסטלה.
- 4.א.א 20/03/2018 12:35הגב לתגובה זותנאי הסף מצמצמים את המשרדים, אבל לא מונעים מהגדולים ודואר ישראל מן הסתם רוצה את הגדולים. בפעם הראשונה שאותו משרד שטיפל זכה היה רק במכרז הקודם, פעם שלישית זכייה זה בכלל לא מובן מאליו. מספיק להתבכיין, כל המשרדים הגדולים מפעילים כוח פוליטי במגוון מקומות וקשרים אישיים מאוד משמעותיים
- 3.ישראבלוף 20/03/2018 10:34הגב לתגובה זולקוח עם תקציב של 6 מיליון דורש במכרז משרד שמטפל בלפחות שני לקוחות של לפחות 10 מיליון כל אחד; לקוח מתחום פיננסי; מחזור שנתי של מינימום חמישים מיליון. שלזוכה יקראו גליקמן ולאחד השותפים סמסונוב....ועדיין יהיו מתאבדים שיגשו.
- 2.דודי.י. 20/03/2018 10:02הגב לתגובה זוכדי שלא נעבור לחברה המתחרה
- 1.צבי 19/03/2018 11:10הגב לתגובה זומשרד עם חוט שדרה לא ישתף פעולה עם הבולשיט הזה
- ממתי למשרדי פרסום יש חוט שדרה? (ל"ת)בן 21/03/2018 08:11הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
