בתום מכרז עם 10 מתמודדים: תקציב הדואר לשטרן אריאלי
יותר מ-3 חודשים לאחר שהחל מכרז יחסי הציבור של דואר ישראל, יש זוכה. לאייס נודע כי מדובר במשרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, והוא יחליף את משרד קמיר-בכר המתמחה בייעוץ תקשורתי לחברות ומשרדים ממשלתיים, ועבד עם הדואר ב-5 השנים האחרונות.
את המכרז הובילה נוי קדם-מדמון, שמונתה לפני מספר חודשים לסמנכ"ל התקשורת וההסברה של הדואר, במקומה של מיה אבישי שעזבה חצי שנה לפני כן. קדם-מדמון נכנסה לחברה שזוכה לביקורת ציבורית ותקשורתית קשה, ועם ניסיון לשדרג את הסביבה התקשורתית של החברה.
במכרז של הדואר התמודדו 10 משרדים, בהם קמיר-בכר, דבי תקשורת, בן חורין אלכסנדרוביץ', רימון-כהן ומשרדו של זאביק דרור, שעמדו במספר קריטריונים שהעמידה החברה – משרד עם יותר מ-8 עובדים, מעל מחזור כספי של מיליון שקל בשנה ועם 3 לקוחות לפחות בריטיינר שנתי של 200 אלף שקל בשנתיים האחרונות.
מפרטי המכרז שפורסמו לאחרונה באייס, עולה כי כי תינתן עדיפות למשרדי יחסי ציבור בעלי ניסיון ביוזמות תקשורתיות ובניהול משברים תקשורתיים בתחום הקמעונאות, הצרכנות, הפיננסיים והאינטרנט, וכי המשרדים מוזמנים להציע 2 אופציות: האחת בריטיינר חודשי, שאינו עולה על 18 אלף שקל בחודש, והשנייה לעובד מטעם המשרד שיעבוד באופן קבוע בתוך דואר ישראל בריטיינר שלא יעלה על 24 אלף שקל בחודש.
- התייקרות בדואר ישראל: האם יש חלופות
- דואר ישראל - רווח נקי של 4 מיליון שקל למרות התחזיות להפסד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שטרן אריאלי בבעלות פופי אריאלי ורונית שטרן, הוא משרד יחסי הציבור של ebay, פרוקטר אנד גמבל, קבוצת התעופה לופטהנזה, מט"ח ועוד. המכרז קובע כי תקציב הדואר ינוהל ב-3 השנים במשרד הזוכה, עם אופציה לשנתיים נוספות. הריטיינר יעמוד על פי הערכות על קצת פחות מ-18 אלף שקל.
בשנה האחרונה הובילה הנהלת הדואר מהלכים רבים לשיפור השירות שסייעו בשינוי התפיסה התקשורתית שלה, כמו הזמנת תור באפליקציה; משלוח מסרונים על קבלת חבילות; פתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות עם שותפים כגון שופרסל, קבוצת עזריאלי, ביג, המשביר לצרכן ועוד; שיתוף פעולה עם Gett למסירת חבילות תוך חצי שעה; וכן שיתופי פעולה עם ebay ו-next. ועדיין זוכה החברה לביקורת קשה ברשתות החברתיות.
סמנכ"ל התקשורת וההסברה של דואר ישראל, נוי קדם-מדמון, אמרה לאייס כי שטרן-אריאלי הוכיחו יכולות יוצאות דופן בשלב המכרז וגילו ניסיון רב בתחום יחסי הציבור לחברות סחר מקוון, אינטרנט וקמעונאות, תחום בו מתמקדת חברת דואר ישראל בשנה האחרונה. לדבריה, "אני מאמינה שניסיונם הרב של שטרן-אריאלי בשילוב קשרי המדיה שלהם, יוכלו לסייע באתגרים העומדים בפנינו בשנים הקרובות".
- 5.כיפה אדומה 07/05/2017 15:17הגב לתגובה זונו באמת איך בכלל מישהו חושב לעבוד עם הליצן הזה וצוות הלא יוצלחים שעובדים אצלו במשרד
- 4.שלומי 07/05/2017 13:09הגב לתגובה זויהיה מעניין לראות אך "מיחצנים "חברה כושלת שממשיכה להפסיד בכל נושא הסחר- האלקטרוני ליבת העסקים של הדואר בשנים האחרונות ,החברה צריכה להיות מאוד קריאטיבית.....
- היא לא כושלת היא רקובה מהיסוד (ל"ת)אילן 07/05/2017 22:18הגב לתגובה זו
- 3.אלופות עולם! כל הכבוד ובהצלחה!!! (ל"ת)שרון 07/05/2017 11:56הגב לתגובה זו
- 2.דוד גולן 07/05/2017 11:39הגב לתגובה זומשרד שטרן אריאלי מקצוענים!
- 1.בחרו את המשרד הכי פחות קריאיטיבי בארץ - תנחומי (ל"ת)מה שהיה הוא שיהיה 07/05/2017 11:12הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
