דואר ישראל
צילום: באדיבות דואר ישראל
פרסום ראשון

בתום מכרז עם 10 מתמודדים: תקציב הדואר לשטרן אריאלי

אחרי 5 שנים עם קמיר-בכר, ולאחר ביקורת שיא על התנהלות החברה, נבחר משרד היח"צ של פופי אריאלי ורונית שטרן בריטיינר שמוערך בקצת פחות מ-18 אלף ש' בחודש 
אלכסנדר כץ | (6)

יותר מ-3 חודשים לאחר שהחל מכרז יחסי הציבור של דואר ישראל, יש זוכה. לאייס נודע כי מדובר במשרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, והוא יחליף את משרד קמיר-בכר המתמחה בייעוץ תקשורתי לחברות ומשרדים ממשלתיים, ועבד עם הדואר ב-5 השנים האחרונות.

 

את המכרז הובילה נוי קדם-מדמון, שמונתה לפני מספר חודשים לסמנכ"ל התקשורת וההסברה של הדואר, במקומה של מיה אבישי שעזבה חצי שנה לפני כן. קדם-מדמון נכנסה לחברה שזוכה לביקורת ציבורית ותקשורתית קשה, ועם ניסיון לשדרג את הסביבה התקשורתית של החברה.  

 

במכרז של הדואר התמודדו 10 משרדים, בהם קמיר-בכר, דבי תקשורת, בן חורין אלכסנדרוביץ', רימון-כהן ומשרדו של זאביק דרור, שעמדו במספר קריטריונים שהעמידה החברה – משרד עם יותר מ-8 עובדים, מעל מחזור כספי של מיליון שקל בשנה ועם 3 לקוחות לפחות בריטיינר שנתי של 200 אלף שקל בשנתיים האחרונות.

 

מפרטי המכרז שפורסמו לאחרונה באייס, עולה כי כי תינתן עדיפות למשרדי יחסי ציבור בעלי ניסיון ביוזמות תקשורתיות ובניהול משברים תקשורתיים בתחום הקמעונאות, הצרכנות, הפיננסיים והאינטרנט, וכי המשרדים מוזמנים להציע 2 אופציות: האחת בריטיינר חודשי, שאינו עולה על 18 אלף שקל בחודש, והשנייה לעובד מטעם המשרד שיעבוד באופן קבוע בתוך דואר ישראל בריטיינר שלא יעלה על 24 אלף שקל בחודש.

 

שטרן אריאלי בבעלות פופי אריאלי ורונית שטרן, הוא משרד יחסי הציבור של ebay, פרוקטר אנד גמבל, קבוצת התעופה לופטהנזה, מט"ח ועוד. המכרז קובע כי תקציב הדואר ינוהל ב-3 השנים במשרד הזוכה, עם אופציה לשנתיים נוספות. הריטיינר יעמוד על פי הערכות על קצת פחות מ-18 אלף שקל.

 

בשנה האחרונה הובילה הנהלת הדואר מהלכים רבים לשיפור השירות שסייעו בשינוי התפיסה התקשורתית שלה, כמו הזמנת תור באפליקציה; משלוח מסרונים על קבלת חבילות; פתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות עם שותפים כגון שופרסל, קבוצת עזריאלי, ביג, המשביר לצרכן ועוד; שיתוף פעולה עם Gett למסירת חבילות תוך חצי שעה; וכן שיתופי פעולה עם ebay ו-next. ועדיין זוכה החברה לביקורת קשה ברשתות החברתיות.

 

סמנכ"ל התקשורת וההסברה של דואר ישראל, נוי קדם-מדמון, אמרה לאייס כי שטרן-אריאלי הוכיחו יכולות יוצאות דופן בשלב המכרז וגילו ניסיון רב בתחום יחסי הציבור לחברות סחר מקוון, אינטרנט וקמעונאות, תחום בו מתמקדת חברת דואר ישראל בשנה האחרונה. לדבריה, "אני מאמינה שניסיונם הרב של שטרן-אריאלי בשילוב קשרי המדיה שלהם, יוכלו לסייע באתגרים העומדים בפנינו בשנים הקרובות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כיפה אדומה 07/05/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    נו באמת איך בכלל מישהו חושב לעבוד עם הליצן הזה וצוות הלא יוצלחים שעובדים אצלו במשרד
  • 4.
    שלומי 07/05/2017 13:09
    הגב לתגובה זו
    יהיה מעניין לראות אך "מיחצנים "חברה כושלת שממשיכה להפסיד בכל נושא הסחר- האלקטרוני ליבת העסקים של הדואר בשנים האחרונות ,החברה צריכה להיות מאוד קריאטיבית.....
  • היא לא כושלת היא רקובה מהיסוד (ל"ת)
    אילן 07/05/2017 22:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלופות עולם! כל הכבוד ובהצלחה!!! (ל"ת)
    שרון 07/05/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דוד גולן 07/05/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
    משרד שטרן אריאלי מקצוענים!
  • 1.
    בחרו את המשרד הכי פחות קריאיטיבי בארץ - תנחומי (ל"ת)
    מה שהיה הוא שיהיה 07/05/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.