בתמיכת נתניהו? המהלך של ביטן לביטול התאגיד יוצא לדרך
יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הגיש הצעת חוק לביטולו של תאגיד השידור הציבורי כאן, והשארתה בחיים של רשות השידור. הצעת החוק הזו תידון במליאת הכנסת בתחילת כנס החורף, מיד לאחר החגים, והיא המשכה של מהלך שקידם בשבועות האחרונים לביטול התאגיד.
ביטן נחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכבר לפני חודשיים, כאשר הצהיר בראיון עיתונאי כי הוא שוקל להוביל מהלך לביטול התאגיד, נראה היה כי מדובר בבלון ניסוי של ראש הממשלה. ואולם במהלך התקופה הצהיר נתניהו מספר פעמים כי ביטן מקדם את המהלך ללא התייעצות עמו.
בכל מקרה, ח"כ דוד ביטן טוען כי הקמת התאגיד וסגירת רשות השידור תעלה לציבור הישראלי כמיליארד שקלים, מריבתם יועברו לפיצויי פיטורים בסך כמיליארד שקלים לאנשי רשות השידור, ואילו הצעתו תחסוך 1.8 מיליארד שקלים. "כעבור שנתיים מחקיקתו של החוק להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, מתברר כי החוק אינו ישים, אינו כלכלי כפי שסברו בתחילה, אלא אף בעל עלויות גבוהות כי לפי החוק החדש עובר הנטל הכספי, של פיטורי עובדי רשות השידור, והוא יעמוד על למעלה מ-1 מיליארד שקלים, כשמחצית מהעובדים קבלו את פיצויי הפיטורין ואת תנאי הפרישה, ובנוסף לכך ימשיכו לעבוד בתאגיד השידור הציבורי החדש, דבר שבפועל יכביד על הקופה הציבורית", נכתב בהצעת החוק.
לדבריו, "תאגיד השידור הציבורי החדש לא נערך לשידורים כנדרש בחוק והכנסת נאלצה להאריך את זמן תחילת השידורים שלו 4 פעמים - דבר שגרם להוצאות מיותרות ובזבזניות שנובעות מאחזקת 2 תאגידים, הן הישן והן החדש, בו זמנית באותה התקופה".
- מחירי הדירות בת"א בצניחה - על ההמשך ועל הפיל שבחדר
- האם נתניהו יקבל חנינה מהרצוג? תרחישים וסיכויים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתווה של ביטן כולל השארת רשות השידור, שתהיה בעלת 3 זרועות – רדיו, טלוויזיה ואינטרנט. הטלוויזיה תשודר ב-2 ערוצים, 1 ו-33, שייועד ליצירה ישראלית, בעוד שכיום הערוץ מעביר שידורים בערבית, שזוכים לרייטינג נמוך מאד עד אפסי.
ביטן מאמין כי יש לו רוב להעברת הצעת החוק, והוא ניזון בין היתר מאי-התנגדותו המוצהרת של נתניהו לכך. גם הודעתו של שר החינוך נפתלי בנט כי הוא לא ייכנס לעימות עם נתניהו על כך, מוסיפה אוויר למפרשים של ביטן. מאידך, הכדור גם נמצא במגרש של שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון, שלא מתלהב מהמהלך של ביטן, ועוד פחות מההוצאה הכרוכה בכך.
מהתאגיד נמסר: "לאחר אין ספור דיונים בכנסת ובממשלה קבע המחוקק כי יוקם תאגיד שידור ישראלי חדש במקום רשות השידור, שיספק לאזרחי ישראל שידור ציבורי יעיל, איכותי, עצמאי ופלורליסטי. אנו ממשיכים ונערכים לשידור בינואר 2017 על פי תכנית העבודה ועל-פי החוק".
- 3.בזמן מלחמה ישבו וגזרו גזירות. איך יצא טוב ??????? (ל"ת)נולד בחטא 28/09/2016 18:49הגב לתגובה זו
- 2.הילד הערום 28/09/2016 15:00הגב לתגובה זושלא נתבלבל. הכשל של התאגיד הינו כשל ניהולי יהיר ושחצן. נתנו להם עד אפריל..אבל הם בשחצנות יהיו מוכנים בינואר 2017. ?? אחרי שנה וחצי שכבר היו צריכים לעמוד על הרגלים. מה יהיה לנו בינואר?? שידורי "קול ישראל" בדיוק כפי שהם היום ו- 90% מעובדי הרשות היום...(לא עשו כלום) וכמה סרטונים "דוקותיים" שמתאימים לערוצי נישה. לא לזה חלמנו!! זה לא, אבל ממש לא שידור ציבורי. בהצלחה לביטן
- 1.מבפנים 27/09/2016 23:10הגב לתגובה זופעל ביעילות ובמקצועיות ומחוסל בידי ארדן השחצן ולפיד הקברן בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן. ביטלו את האגרה המינימלית (שקל ביום) ומהיכן יביאו כסף לרשות השידור? זרקו מיליארדים על התאגיד ופתאום ביטן הליצן מדבר על חיסכון. אין גבול לחוצפה ולגזל כספי הציבור.
- נתנאלי 29/09/2016 09:57הגב לתגובה זוהאגרה שוב תשוב. ביטון מספיק נבון ויודע שיצטרך להכין את המהלך הזה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
