מכרז התאגיד לניהול הפרסום: סעיף "המפרסמים" יישמר
תאגיד השידור הישראלי החדש פרסם עדכון למכרז על ניהול זיכיון הפרסום לטלוויזיה ורדיו. כזכור, במקביל מנהל התאגיד הליך משפטי על המכרז מול שפ"מ שמחזיקה בזיכיון הפרסום של רשות השידור, ובמרכזו, הסעיף שהופך את המכרז של התאגיד לייחודי - זה שמתיר לחברה מפרסמת לגשת ולהתמודד על זיכיון הפרסום.
נכון לעכשיו הכדור חוזר לבית המשפט לעניינים מנהליים לאחר שאתמול הגישה המחלקה המשפטית של התאגיד את תשובותיה לטענות שפ"מ בנוגע לסעיף המפרסמים. בשורה התחתונה, התאגיד אינו נסוג מהחלטתו להעניק למפרסמים זכות להשתתף במכרז אך בתשובותיו לבית המשפט הוא מוסיף סייגים, כוכביות והבהרות שמטרתן לנטרל את טענות שפ"מ. כעת על בית המשפט לקבוע דיון חדש שבו יוחלט כיצד לפעול - האם לקבל את טענות שפ"מ ולהמשיך במכרז ללא מפרסמים או לאשר את המכרז כפי שהתאגיד מבקש להוציאו לפועל.
כזכור, עם פניית שפ"מ לבית המשפט ותחילת ההליך המשפטי ביטל בית המשפט את מועד ההגשה הסופי של ההצעות להתמודדות במכרז, עד למועד קבלת ההחלטה בסוגיה. במועד הדיון הקודם בנושא בבית המשפט, הקים ומינה התאגיד מועצה מטעמו וזו גיבשה, קבעה ועדכנה את מכרז הפרסום שאת גרסתו החדשה הגישה לבית המשפט. נכון לנקודת זמן זו, המכרז פתוח לכל מציע פוטנציאלי שעומד בתנאיו, כמו גם הדיון המשפטי בעניין.
התאגיד ינסה לגשר בין האינטרסים במקרה ומפרסם יזכה במכרז
בין התיקונים והעדכונים ששולבו במסמכי המכרז החדשים, על הזוכה לבנות מחירון בסיס לפרסום בנפרד לכל אמצעי מדיה של התאגיד. התאגיד שומר לעצמו מנגנון פיקוח ובקרה לפיו מחירון הבסיס יאושר על ידי מנכ"ל התאגיד והזוכה יהיה רשאי לעדכן את מחירון הבסיס מעת לעת בכפוף לאישור המנכ"ל. סעיף נוסף קובע כי לא ישודרו פרסומות בחינם, למעט פרסומים מאת התאגיד או עבורו, שקיבלו את אישור המנכ"ל, ולמעט תשדירי פרסום שניתנו כבונוסים במסגרת חבילת פרסום ששולמה עליה תמורה מלאה. עם זאת, בונוסים אלו לא ישודרו בשעות הפריים בטלוויזיה או בשעות האזנה גבוהה ברדיו.
סעיף נוסף ששולב בגרסת המכרז החדשה והמעודכנת נוגע ל"גילוי מידע". לפיו, "במידה והמציע מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם, כהגדרתו במכרז זה, הוא יפרט זאת במסמך נפרד שיצורף להצעתו ובמסגרתו יציין את זהות המפרסם ואת אופן האחזקה בו, בצורה ברורה ומפורשת".
במקרה שכזה, מציין התאגיד - "כל מקרה שבו הזוכה במכרז מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם כהגדרתם במכרז, ועדת המשנה לפיקוח על היחידה המסחרית של המועצה, לאחר שתתייעץ עם היועץ המשפטי וסמנכ"לית שיווק ומכירות, תקבע האם יש בכך משום חשש לניגוד עניינים. במקרה שתקבע כי קיים חשש כאמור, הסכמים עם מפרסמים בקטגוריה או בקטגוריות הרלבנטיות, יועברו לאישור מוקדם של היחידה המסחרית. בנוסף לאמור, תהיה רשאית היחידה המסחרית לקבוע הסדרים נוספים לפי העניין".
התאגיד: החשש לא מצדיק שינוי בשיקול המסחרי של עידוד תחרות
באתר התאגיד מצורפת בנוסף הבהרה לצד מסמכי המכרז המעודכנים לפיה "חברי המועצה החליטו כי אין לאסור השתתפות של מפרסם במכרז וניתן להותיר את נוסח הכללים שעניינם "סייגים להשתתפות במכרז" על כנם וכי לעניין העמדה כי מתעורר חשש מסוים לכאורה, נראה שאין בו כדי להצדיק שינוי בשיקול המסחרי של עידוד התחרות והשגת התנאים המקסימאליים במסגרת המכרז, והחשש הזה יוסדר בכללי הפרסומות".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
"כמו כן"'מציינת מועצת התאגיד' "הובהר כי עם השלמת הדיון בכללי הפרסומות ניתן יהיה לקבל החלטה סופית לגבי השתתפות מפרסמים במכרז לצד ההסדרים המשלימים פיקוח עליהם. בהתאם לכך, כללי הפרסומות שלהלן נקבעו על ידי מועצת תאגיד השידור הישראלי בשים לב לכך שמדובר בהסדר שיחול על הזוכה במכרז ומכאן גם על מי שנקבע שרשאי להשתתף במכרז. והם נועדו, בין היתר, כדי להסדיר חשש לניגוד עניינים שעולה ממצב שבו מפרסם יזכה במכרז".
- 1.מבפנים 16/09/2016 18:16הגב לתגובה זומנסים להמציא את הגלגל מחדש... בקול ישראל מערך הפירסומות פעל ופועל שנים כראוי. ארדן השחצן ולפיד הקברן הרסו גוף מתפקד כהלכה בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן וכעת מנסים להמציא אותו מחדש. שלומיאליות וטיפשות. בכל מקרה לא יאפשרו לתאגיד לפעול. יחסמו אותו בכל מיני תירוצים עד שימות מעצמו.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
