"מותגים מתרגשים מכל טוקבק או פוסט, שלא מייצגים כלום מלבד כמה ממורמרים"
קמפיין רדיו שלו הוליד ז'אנר חדש של פרסומות, בהן אראלה ממפעל הפיס; התקופה שבה היה לו משרד עצמאי, הוציאה אותו מגטו הקריאייטיב; והשם שלו... השם שלו אמיתי לגמרי, לכל מי שמרים גבה (וכולם ככה).
השבוע אורח המדור UNDER40 של אתר אייס, הוא מירן פחמן, סמנכ"ל קריאייטיב בפוגל אוגילבי.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
מה, גם אני אגיד שרעיונות טובים הם מצרך שלא מוערך מספיק ולכן לקוחות לא מוכנים לשלם תמורתם? אני אהיה יותר מקורי ואומר שאסטרטגיה היא משהו שלא משקיעים בו מספיק בעיניי, ודווקא כשהיא נעשית כמו שצריך, היא מרימה להנחתה לרעיונות הטובים והאפקטיביים ביותר. כשיש חיבור בין אסטרטג טוב לבין איש קריאיטיב מעולה, מגיעים קמפיינים מצוינים.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
התגובות ברשת. מותגים מתרגשים יותר מדי מכל טוקבק או פוסט בפייסבוק, שלא מייצגים כלום מלבד כמה רעשנים צדקניים מדי או ממורמרים מדי. אני לא אומר שלא צריך להקשיב לבאז ברשת, אבל יש לקחת הכל בפרופורציה. גם אני חוטא בזה. בסוף גם אני מתבאס מטוקבק אחד או שניים שמטנפים עליי.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני גאה בלא מעט קמפיינים גדולים בטלוויזיה ומהלכים דיגיטליים שהובלתי, אבל ההישג הראשון שתמיד קופץ לי לראש הוא דווקא קמפיין רדיו למותג קטן ואנונימי בזמנו שנקרא איחוד ישיר. באמצעות רעיון קטן וחכם של שיחות לחברות המתחרות, הצלחנו להגדיל פי 7 את כמות השיחות למוקד, הישג שנשאר לאורך זמן רב. הקמפיין שודר למעלה מ-4 שנים והוליד ז'אנר חדש של תשדירי רדיו אותנטיים כמו אראלה ואחרים.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
את כל הרגעים שהייתי פחות נחמד או פחות סבלני לחברים מניהול הלקוח והפלנינג במשרדים בהם עבדתי. לקראת גיל 40, אני מבין יותר ויותר את החשיבות של עבודת צוות ומשתדל לא רק להקרין נועם סביבי, אלא לדאוג שגם אחרים לידי יתנהגו בכבוד ובנחמדות אחד לשני.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
השם שלי. יותר מדי אנשים מתקשים להאמין שזה שם אותנטי, ועוד יותר לשם המשפחה שבא איתו.
6. מה עדיין מפתיע אותך בעבודה שלך?
כל פעם שקמפיין עובד, זה מפתיע אותי מחדש. אני מאד מאמין בפרסום, אבל לא פעם מופתע מעוצמת כוחו. לאחרונה זה קרה עם הקמפיין של קאדילק שהעלינו ושיפר בצורה דרמטית את מספר ההזמנות.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
7. מה האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
האתגר הניהולי. כמי שהיה הרבה שנים קופירייטר, האתגר הוא להצליח להוציא את הרעיונות הטובים והביצוע המושלם מהאנשים שעובדים איתך ולא להתפתות להביא רעיון משלך. שנאתי את זה כשמנהלים שלי היו עושים את זה, ואני משתדל מאוד לא לעשות זאת בעצמי.
8. מה הלקח העיקרי שלמדת מהתקופה שבה היה לך משרד עצמאי?
המילה "לקח" אינה במקומה משום שלא היה כאן כישלון. הייתה לי התנסות מדהימה יחד עם שותפי לשעבר, יגאל חזן, ואני שמח על כל דקה שבילינו והצלחנו יחד. בעיקר יצאתי מהגטו של הקריאייטיב ולמדתי להתנסות בניהול לקוח, מדיה, הפקה וכד'. אני חושב שזה שיעור חשוב לכל פרסומאי.
9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אני רואה את עצמי פרסומאי ואיש קריאייטיב שמשלב דיגיטל ואופליין עוד שנים רבות. במקביל הייתי שמח לכתוב שירים. אני עושה את זה מעט מדי וזה כיף גדול לנשמה.
10. פרגן למתחרים
אני לא יודע מי עומד מאחוריי זה, אבל אני מוריד את הכובע בפני מי שהצליח לקחת אזור רחוק ולא אטרקטיבי הקרוב לגבול עזה, ולהפוך אותו למותג דרום אדום - אטרקציה מלהיבה שמעמידה עשרות נהגים בפקקי תנועה. עבודה יפה.
- 14.מוש 19/03/2014 14:09הגב לתגובה זולמה תמיד הפרצופים של אנשים פרסום הם כאלה דוחים?
- 13.איש נעים נחמד ומוכשר (ל"ת)בן 09/03/2014 18:37הגב לתגובה זו
- 12.ב.ק 02/03/2014 21:37הגב לתגובה זומוכשר בטירוף, חד ונעים לעבוד איתך. מי שמטנף פשוט מקנא!
- 11.הכל במספרים 02/03/2014 21:17הגב לתגובה זואיש פח.
- 10.תותח על! והכי חשוב - בן אדם! (ל"ת)חלי גיספן 02/03/2014 20:10הגב לתגובה זו
- 9.טרחן 02/03/2014 18:56הגב לתגובה זומירן מתחת לגיל 40!? חחחח
- 8.רז 02/03/2014 18:41הגב לתגובה זוידיד אמת :)
- 7.רציני לגמרי 02/03/2014 17:10הגב לתגובה זותצרף לתיק עבודות שלך. שים לפני כתבת היח"צ הקומדת
- 6.האקדמיה לשמות 02/03/2014 15:49הגב לתגובה זומירן טרחן
- 5.רוחמה 02/03/2014 15:13הגב לתגובה זווקמפיין קדילאק מבריק !
- 4.אאא.. הוא לא בן 50 הליצן הזה? (ל"ת)שאול 02/03/2014 12:40הגב לתגובה זו
- 3.אחד המוכשרים והנחמדים בענף (ל"ת)בלה בלה 02/03/2014 12:34הגב לתגובה זו
- 2.שבגברים (ל"ת)גבר 02/03/2014 12:19הגב לתגובה זו
- 1.פחמנוביץ!!! (ל"ת)רק פחמן יודע מי אני 02/03/2014 12:00הגב לתגובה זו

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.