"מותגים מתרגשים מכל טוקבק או פוסט, שלא מייצגים כלום מלבד כמה ממורמרים"
קמפיין רדיו שלו הוליד ז'אנר חדש של פרסומות, בהן אראלה ממפעל הפיס; התקופה שבה היה לו משרד עצמאי, הוציאה אותו מגטו הקריאייטיב; והשם שלו... השם שלו אמיתי לגמרי, לכל מי שמרים גבה (וכולם ככה).
השבוע אורח המדור UNDER40 של אתר אייס, הוא מירן פחמן, סמנכ"ל קריאייטיב בפוגל אוגילבי.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
מה, גם אני אגיד שרעיונות טובים הם מצרך שלא מוערך מספיק ולכן לקוחות לא מוכנים לשלם תמורתם? אני אהיה יותר מקורי ואומר שאסטרטגיה היא משהו שלא משקיעים בו מספיק בעיניי, ודווקא כשהיא נעשית כמו שצריך, היא מרימה להנחתה לרעיונות הטובים והאפקטיביים ביותר. כשיש חיבור בין אסטרטג טוב לבין איש קריאיטיב מעולה, מגיעים קמפיינים מצוינים.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
התגובות ברשת. מותגים מתרגשים יותר מדי מכל טוקבק או פוסט בפייסבוק, שלא מייצגים כלום מלבד כמה רעשנים צדקניים מדי או ממורמרים מדי. אני לא אומר שלא צריך להקשיב לבאז ברשת, אבל יש לקחת הכל בפרופורציה. גם אני חוטא בזה. בסוף גם אני מתבאס מטוקבק אחד או שניים שמטנפים עליי.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני גאה בלא מעט קמפיינים גדולים בטלוויזיה ומהלכים דיגיטליים שהובלתי, אבל ההישג הראשון שתמיד קופץ לי לראש הוא דווקא קמפיין רדיו למותג קטן ואנונימי בזמנו שנקרא איחוד ישיר. באמצעות רעיון קטן וחכם של שיחות לחברות המתחרות, הצלחנו להגדיל פי 7 את כמות השיחות למוקד, הישג שנשאר לאורך זמן רב. הקמפיין שודר למעלה מ-4 שנים והוליד ז'אנר חדש של תשדירי רדיו אותנטיים כמו אראלה ואחרים.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
את כל הרגעים שהייתי פחות נחמד או פחות סבלני לחברים מניהול הלקוח והפלנינג במשרדים בהם עבדתי. לקראת גיל 40, אני מבין יותר ויותר את החשיבות של עבודת צוות ומשתדל לא רק להקרין נועם סביבי, אלא לדאוג שגם אחרים לידי יתנהגו בכבוד ובנחמדות אחד לשני.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
השם שלי. יותר מדי אנשים מתקשים להאמין שזה שם אותנטי, ועוד יותר לשם המשפחה שבא איתו.
6. מה עדיין מפתיע אותך בעבודה שלך?
כל פעם שקמפיין עובד, זה מפתיע אותי מחדש. אני מאד מאמין בפרסום, אבל לא פעם מופתע מעוצמת כוחו. לאחרונה זה קרה עם הקמפיין של קאדילק שהעלינו ושיפר בצורה דרמטית את מספר ההזמנות.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
7. מה האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
האתגר הניהולי. כמי שהיה הרבה שנים קופירייטר, האתגר הוא להצליח להוציא את הרעיונות הטובים והביצוע המושלם מהאנשים שעובדים איתך ולא להתפתות להביא רעיון משלך. שנאתי את זה כשמנהלים שלי היו עושים את זה, ואני משתדל מאוד לא לעשות זאת בעצמי.
8. מה הלקח העיקרי שלמדת מהתקופה שבה היה לך משרד עצמאי?
המילה "לקח" אינה במקומה משום שלא היה כאן כישלון. הייתה לי התנסות מדהימה יחד עם שותפי לשעבר, יגאל חזן, ואני שמח על כל דקה שבילינו והצלחנו יחד. בעיקר יצאתי מהגטו של הקריאייטיב ולמדתי להתנסות בניהול לקוח, מדיה, הפקה וכד'. אני חושב שזה שיעור חשוב לכל פרסומאי.
9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אני רואה את עצמי פרסומאי ואיש קריאייטיב שמשלב דיגיטל ואופליין עוד שנים רבות. במקביל הייתי שמח לכתוב שירים. אני עושה את זה מעט מדי וזה כיף גדול לנשמה.
10. פרגן למתחרים
אני לא יודע מי עומד מאחוריי זה, אבל אני מוריד את הכובע בפני מי שהצליח לקחת אזור רחוק ולא אטרקטיבי הקרוב לגבול עזה, ולהפוך אותו למותג דרום אדום - אטרקציה מלהיבה שמעמידה עשרות נהגים בפקקי תנועה. עבודה יפה.
- 14.מוש 19/03/2014 14:09הגב לתגובה זולמה תמיד הפרצופים של אנשים פרסום הם כאלה דוחים?
- 13.איש נעים נחמד ומוכשר (ל"ת)בן 09/03/2014 18:37הגב לתגובה זו
- 12.ב.ק 02/03/2014 21:37הגב לתגובה זומוכשר בטירוף, חד ונעים לעבוד איתך. מי שמטנף פשוט מקנא!
- 11.הכל במספרים 02/03/2014 21:17הגב לתגובה זואיש פח.
- 10.תותח על! והכי חשוב - בן אדם! (ל"ת)חלי גיספן 02/03/2014 20:10הגב לתגובה זו
- 9.טרחן 02/03/2014 18:56הגב לתגובה זומירן מתחת לגיל 40!? חחחח
- 8.רז 02/03/2014 18:41הגב לתגובה זוידיד אמת :)
- 7.רציני לגמרי 02/03/2014 17:10הגב לתגובה זותצרף לתיק עבודות שלך. שים לפני כתבת היח"צ הקומדת
- 6.האקדמיה לשמות 02/03/2014 15:49הגב לתגובה זומירן טרחן
- 5.רוחמה 02/03/2014 15:13הגב לתגובה זווקמפיין קדילאק מבריק !
- 4.אאא.. הוא לא בן 50 הליצן הזה? (ל"ת)שאול 02/03/2014 12:40הגב לתגובה זו
- 3.אחד המוכשרים והנחמדים בענף (ל"ת)בלה בלה 02/03/2014 12:34הגב לתגובה זו
- 2.שבגברים (ל"ת)גבר 02/03/2014 12:19הגב לתגובה זו
- 1.פחמנוביץ!!! (ל"ת)רק פחמן יודע מי אני 02/03/2014 12:00הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.