בזוקה נונסנס: מהלך אינסטגרם של באומן מתפרע עם מותג המסטיקים

ההשוואה למותג הסוכריות המופרע סקיטל'ס מתבקשת, ועדיין, סרטי בזוקה החדשים המלווים בתחרות באינסטגרם מכניסים את המותג לעולם תוכן חדש
משה בנימין | (9)

פעילות חדשה של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי למותג המסטיקים הוותיק בזוקה (עלית), מבית שטראוס, מנסה להחזיר עטרה ליושנה למותג שבעבר שלט בשוק, ובעידן המודרני נאלץ "לעשות מקום" ללא מעט מותגים בינלאומיים. המהלך האינטראקטיבי החדש קורא לגולשים להשתתף בתחרות סרטונים באינסטגרם, שתחילתה בסדרת סרטי נונסנס שעלו לאחרונה לאוויר, ואמורים לסמן לגולשים את הקו המנחה.

כאשר צופים בסרטונים ההזויים והמצחיקים של באומן בר ריבנאי, בעמוד הפייסבוק של המהלך - ההשוואה לקו הפרסומי הפרוע של מותג הסוכריות סקיטל'ס בבחינת האווירה ורוח השטות - מתבקשת. במרכז הפעילות - מותגי המסטיקים ג'ולים וקוביות אותם משווקת עלית, כאשר הקונספט הוא 'העולם החדש' שמתעורר לחיים כאשר לועסים את המסטיקים מ-2 הסוגים יחד. השגעון אמנם מתון יותר לעומת סקיט'לס, אך התסריט שבכל פעם משגר את הכוכב בעל הלוק ההיפסטרי לחוויה מפתיעה אחרת, הוא מאותה המשפחה.

במסגרת תחרות נושאת פרסים (אופני Rainbow חשמליות ואזניות 'ביטס') מוזמנים הגולשים להעלות לאינסטגרם סרטוני וידאו בהם הם מראים מה קורה כשלועסים ג'ולים וקוביות של בזוקה יחד (אגב, דרך מצוינת לקדם מכירות עבור 2 המותגים). את הסרטונים יש לתייג בהאשטג #בזוקה וכך הסרטונים משויכים לעמוד בזוקה באינסטגרם ומשתתפים בתחרות.

הפנייה לפלטפורמת האינסטגרם לא מחייבת שום הצדקה או הסבר. הדור הבא של לועסי בזוקה כבר שם, ובשנה החולפת, הוידאו של אינסטגרם (ולפניו VINE שפחות נפוץ בישראל) תפס תאוצה והפך לכלי פעיל בידיהם של רבים ממשתמשי האינסטגרם. באינסטגרם ניתן לצלם סרטון של 15 שניות כשגולת הכותרת היא עריכה קלה ופשוטה שמאפשרת השהייה של מהלך הצילום והמשך לפי בחירה - מה שמקנה למשתמש חופש יצירתי.

צילום מעמוד הפייסבוק של הפעילות

יצוין כי מאחורי המהלך המשעשע עומדים ערן (שושו) ספאנייר, תומר גדרון ואיה בכור, שמרכיבים את צוות הקריאייטיב של אמיר אריאלי.

זאת לא הפעם הראשונה שמותג המסטיקים מזמין את גולשיו לשלוח אליו סרטונים. ב-2008 התמקד הקמפיין באיתור דמות החדשה שתצטרף לבדיחות המופיעות על אריזות המסטיק. הצרכנים הוזמנו לצלם סרטון כשבלון מסטיק בפיהם בסיטואציה מעניינת וצבעונית. ב-2011 דהרה עלית על טרנד הטיסות לירח ויצאה במבצע שהבטיח לצרכניה הזדמנות של פעם בחיים לקחת חלק בנסיעה ברכב חלל.

סקיטל'ס, מכאן ההשראה הפרועה?

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יוסף 12/11/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    סה"כ מאד יפה.
  • 8.
    אחלה קמפיין! מעניין לאן יקחו את זה. אני אהבתי (ל"ת)
    אוה 06/11/2013 18:40
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    cuc 06/11/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    נסיון יפה אבל לא מוצלח. זה לא סקיטלס ולא קרוב אפילו להומור של סקיטלס. האמת, שמה שהכי מפריע זה שזה מתאמץ להיות סקיטל, אבל ממש ממש בכוח. ומילה טובה בכל זאת - אחל'ה סט ואחל'ה עבודת ארט.
  • 6.
    יופי בזוקה, עשיתם סקיטלס (ל"ת)
    נתי 05/11/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טל 05/11/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן להודות ענף הפרסום פשוט נהיה גרועעעע....
  • 4.
    rubi 05/11/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    חה
  • 3.
    skittles figurines 05/11/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    מילא לקבל 'השראה' מקמפיין מפורסם מחו"ל אבל לפחות שלא ייראה בדיוק אותו הדבר... http://www.youtube.com/watch?v=ywTgLeb4458
  • 2.
    משעמם לא מחדש וחלאס להתלהב מכל דבר באינסטגרם (ל"ת)
    נו באמת 05/11/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ריקרדו אורבך 04/11/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
    זה יצא חלבי.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.