3 תקציבים חדשים ל'מומה פרסום': קוסט 365, רשת אורכידאה וצים סנטר

לאחר שקמפיין ההשקה לרשת הסופרמרקטים נעשה על ידי פוגל הוא עובר כעת לידי מומה. המנכ"לית זמירה ינקוביץ: "כבוד גדול והכרה ביכולות שלנו"
משה בנימין | (8)

לאחר קמפיין ההשקה שנעשה על ידי פוגל Ogilvy באוקטובר 2012, עובר תקציב הפרסום של רשת הסופרמרקטים קוסט 365 מקבוצת המשביר לצרכן, למשרד הפרסום הקטן יחסית מומה. כמו כן המשרד יחל לטפל בתקציבי הפרסום של רשת מלונות אורכידאה וצים סנטר.

על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב רשת קוסט 365 בשנת 2013 (נכון לימים אלו) על כ-1.1 מיליון דולר במחירי מחירון. ממשרד הפרסום נמסר כי התקציב צפוי להכפיל את עצמו במהלך 2014 במקביל לפתיחת סניפים חדשים.

רשת מלונות אורכידאה של האחים נקש המונה 10 בתי מלון בישראל עתידה להרחיב את פעילותה בארץ. בנוסף למלונות הפעילים כיום צפויים להיפתח 3 מלונות נוספים של הרשת - אלו נמצאים כיום בתהליכי בנייה. עוד נמסר כי קבלת תקציבי קוסט 365 ,רשת מלונות אורכידאה וצים סנטר מצטרפים לתקציבים נוספים שגייס משרד הפרסום מומה פרסום בשנת 2013 וביניהם: כללית מחוז מרכז, קרקעות ישראל ועוד.

לדברי זמירה ינקוביץ מנכ"לית מומה פרסום: "זהו כבוד גדול עבורנו והכרה ביכולות שלנו. אנו מודים לגוף מכובד וגדול כמו קוסט 365, מלונות אורכידאה וצים סנטר על בחירתם בנו כשותף אסטרטגי שילווה את הפעילות בחשיבה יצירתית וחדשנית. אין לי ספק ששנת 2014 תהיה שנה מאתגרת. שנת 2013 מהווה אבן דרך למומה פרסום ואין ספק שזו קפיצת מדרגה ענקית עבורנו".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מסכנה. רמי שביט. אבי נקש וצים - שלושה אסונות. (ל"ת)
    מכיר אותם 12/09/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עובד במומה 12/09/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    בנא משקאות, ויסקי לאודרס,גולד מוטורס כללית, אייס ווץ, אספרסו קלאב, פריניב, שמיים פתוחים, ועוד 30 לקוחות כנראה לא טועים ונמצאים במשרד כל כך הרבה שנים, בגלל שאין אנשים מוכשרים...צודק "דני"...אנחנו מבינים שאתה לא מפרגן כי אצלך המשרד קצת בדעיכה השנה....אך בגלל שאנחנו בערה יום הכיפורים אנחנו לא כועסים, לא מתעצבנים, ואפילו סולחים ומוחלים לך ... שתהיה לך גמר חתימה טובה ושנה טובה.. אגב, אם תקפוץ לביקור ( ואתה יותר ממוזמן) תגלה שיש כאן משרד מ-ד-ה-י-ם!) עם אנשים מדהימים ( אגב כולם הגיעו מהמשרדים הגדולים בארץ ( באומן,jwt גיתם, מקאן וכו'..) משרד עם ערכים של יושרה, מקצועיות ועובדים עם הנשמה! אנחנו מאחלים לכל המשרדים בארץ
  • 4.
    אין מספיק אנשים מוכשרים במומה לכאלה לקוחות (ל"ת)
    דני 11/09/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
  • ק (ל"ת)
    ברק 13/09/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מתושלח 11/09/2013 18:40
    הגב לתגובה זו
    כנראה כבר לא עובד. אל תדאג איש חביב... בשביל זה יש לך את פחמן. פוגל סוס מת
  • רז 12/09/2013 22:53
    הגב לתגובה זו
    היקף התקציב מזערי ביחס לצרכים השיווקיים של הרשת. שיהיה בהצלחה לפוגל ולמומה.
  • 2.
    אורן 11/09/2013 17:36
    הגב לתגובה זו
    ישרה אמינה ומקצועית יישר כח!
  • 1.
    ניקול 11/09/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    איזה אושר, היא פשוט תותחית על , כל הכבוד !! עם הניסיון שלה אני בטוחה שתרים כל מותג :)
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.