אפי 2013

אפקט הדומינו'ס: מקאן זכה בפלטינום, גליקמן בגראנד ואדלר עם 7 פרסים

גליקמן נטלר סמסונוב גרף את הגראנד אפי עבור המהלך האפקטיבי של השנה ל-Fuze Tea. אדלר חומסקי ומקאן הם המעוטרים ביותר עם 7 פרסים כל אחד
משה בנימין | (15)

תחרות האפי 2013 שהתקיימה הבוקר (יום א'), הסתיימה לפני שעה קלה כאשר ה'ווינרים' הבולטים הם מקאן אריקסון, גליקמן נטלר סמסונוב ואדלר חומסקי שחילקו ביניהם את התארים הנחשקים.

מקאן אריקסון ו'דומינו'ס פיצה' הם הזוכים הגדולים של אפי 2013 עם פרס הפלאטינום שמוענק עבור הישג שיווקי מרשים לאורך שנים (3 שנים לפחות). בקטגוריה זו נשפטים העולים לגמר על ידי בכירי המנכ"לים במשק. המהלך הנבחר עבור מותג הפיצה הוגדר בשם 'החדשנות הדיגיטלית שהמציאה מחדש את דומינו'ס פיצה בישראל'.

ההישג של מקאן לא הסתכם בזאת - המשרד (יחד עם אדלר חומסקי) היה זה שגרף את מירב הזכיות, 7 בסך הכל עבור: דומינו'ס פיצה, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, כללית (2 פרסים), חוגלה קימברלי, קק"ל ואל על.

משרד נוסף שיכול להרשות לעצמו לפתוח את בקבוק השמפניה הוא גליקמן נטלר סמסונוב שזכה בגראנד אפי - הפרס המוענק למהלך השיווקי המוצלח של השנה החולפת. הזכייה של גליקמן היא בעבור מהלך FUZE TEA "הטעם עושה את המותג! FUZE TEA כובש את קטגוריית התה הקר בישראל". מהלך זה אף זכה גם בקטגוריית מוצרי המזון של החברה המרכזית למשקאות קלים.

אדלר חומסקי מצטרף לרשימת המשרדים הבולטים באפי 2013 בזכות היותו משרד הפרסום שגרף, יחד עם מקאן אריקסון את מירב הפרסים - 7 בסך הכל. בין הזכיות נמנים מהלכים עבור מפעל הפיס, בנק הפועלים, בזק, בזק בינלאומי, בית השנתי, דרך ארץ (כביש 6) ואזורים.

תחרות האפי מתקיימת זו השנה ה-13 בישראל ומנוהלת על ידי איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמי"ל. השנה הוגשו 86 עבודות, ב-14 קטגוריות ואלו דורגו על ידי צוות בן 70 שופטים, בהם אנשי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ, יעוץ ומחקר, ואנשי אקדמיה.

בפרסי הכסף והארד בקטגוריית הפלטינום זכו (בהתאמה) יהושע TBWA עבור "מקדונלד'ס עושה את הבלתי יאומן: מהפכת בריאות בקטגוריית המזון המהיר" וראובני פרידן עבור "מהפכת הסקפטיות - שלב אחר שלב".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בין הזוכים בקטגוריות הנוספות: ב-media innovation, הקטגוריה אשר נוספה השנה לראשונה - זכתה הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול (מקאן אריקסון), אמצעי תקשורת ומדיה: זכה משרד הפרסום באומן בר ריבנאי עבור Diablo3, וכן בקטגוריה חברות מהמגזר העסקי אשר הובילו מהלכים חברתיים זכה באומן עבור "פריגת - מבשלות בירה בינלאומיות".

בקטגוריית הפיננסים - זכה מזרחי טפחות בזהב (ראובני פרידן), בקטגוריית קמעונאות ומוצרי חשמל - זכה בזהב מפעל הפיס (אדלר חומסקי), בקטגוריית רכב ותחבורה - זכה אופל קורסה YOU בזהב (גיתם BBDO), בקטגוריית שירותי תקשורת - זכה בזהב בזק בינלאומי (אדלר חומסקי) ובקטגוריית עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים זכתה בזהב האגודה למלחמה בסרטן (גיתם BBDO).

בקטגוריית המגזרים זכה סקטורס אלבוסתאני (בכסף) עבור מהפכת ה-NGN לבזק. גל אורן BSD זכה בארד עבור ישראכרט עבור מהפכת האשראי במגזר החרדי.

בסיכום הכללי לפי משרדי פרסום: מקאן אריקסון עם 7 פרסים: 2 זהב, 3 כסף ו-2 ארד; אדלר חומסקי עם 7 פרסים: 2 זהב, 3 כסף ו-2 ארד; גיתם BBDO עם 4 זכיות: 2 זהב, כסף וארד; באומן בר ריבנאי עם 3 זכיות: 2 זהב וארד; יהושע TBWA עם 3 זכיות: 3 כסף; ראובני פרידן עם 3 זכיות: זהב ו-2 ארד; גליקמן נטלר סמסונוב עם 2 זכיות: זהב וכסף; סקטורס אלבוסתאני עם כסף וגל אורן BSD עם ארד.

במהלך הטקס בו השתתפו מאות אנשי שיווק, מפרסמים, פרסומאים ונציגי מדיה, העניק מודי כידון, יו"ר איגוד הפרסום (היוצא) פרס מפעל חיים לראובן אדלר, ממייסדי אדלר חומסקי, על תרומתו לענף הפרסום הישראלי. זו הפעם השנייה בה מוענק פרס מפעל חיים במסגרת תחרות האפי. בשנה שעברה הוענק הפרס לגזי קפלן ז"ל - מנכ"ל אסם.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    רן 08/07/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    היא שהמהפכה שדומינוס קיבלה עליה את הפרס היא המהפכה הדיגיטלית! לא קריאיייבית, ולזרמון לא היה שום קשר אליה. היא כולה פרי תכנונם של אנשי מקאן ביוניברסל דיגיטל (אמיר ווייס בעיקר) ואנשי הדיגיטל בכל קבוצת מקאן. אז תנשמו
  • צופה 08/07/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
    :-)
  • 11.
    חנה 07/07/2013 15:55
    הגב לתגובה זו
    זו ראובן
  • 10.
    צופה 07/07/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    פתאטי שמקאן לוקחים פרס על עבודה שנעשתה בזרמון גולדמן אין בושה? ועוד להתגאות במהלך של שלוש שנים כשהתקציב אצלהם פחות משנה בושה
  • 9.
    אחד ש 07/07/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    דומינוס קבלו פרס על עבודה מעולה של שנים. זה הרבה יותר קשור לצוות שלהם מלמשרד הפסום. מקאן טיפל בתקציב כמה חודשים (בהתחשב בזמני ההגשות וכו') ז"א שמקאן לא ממש עשו עבודה מלבד להגיש את לתחרות (שגם את זה צריך לדעת). יפה יהיה אם יתקנו את המצב ולפחות יתנו קרדיט נוסף, אם לא הראשי. אבל זה לא יקרה
  • 8.
    משרדי פרסום חזיריים מנצלי עובדים לא מאוגדים (ל"ת)
    מנשה יוספוביץ 07/07/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אילן 07/07/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    קחו את הפרס שקיבלתם על דומינוס ושילחו אותו להדר ואילון. גם ככה התמונה שלכם עם הפרס מביכה
  • 6.
    דומינוס? הפרסום החדש ג-ר-ו-ע! (ל"ת)
    אא 07/07/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
  • Pix37 07/07/2013 14:33
    הגב לתגובה זו
    מישהו חושב שמישהו יזמין פיצה כי מאור כהן מפרסם אותם ?
  • 5.
    שי 07/07/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    מישהו באמת מאמין שהמהלך של נביעות הצליח? שפכו שם עשרות מיליונים על פרסום של כדי המים שבעוד חמש שנים לא יהיו קיימים. וגם בנביעות יודעים את זה. שפכו רפש על המתחרים וזהו
  • 4.
    קול העם 07/07/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    זה דאחקה שאפילו בבאומן לא מאמינים לה
  • באומניסט בגולה 07/07/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    כנראה שזה כואב לראות אחרים מצליחים
  • 3.
    הדר 07/07/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    על העבודה שנעשתה ע"י הצוות הכי מקצועי שלי בזרמון גולדמן.
  • 2.
    זרמי 07/07/2013 12:21
    הגב לתגובה זו
    זאת עבודה של זרמון גולדמן לאורך שנים!!! בושה וחרפה שמקאן לוקחים על זה קרדיט
  • 1.
    מקאניסט 07/07/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    הכבוד מגיע ללקוח הצמו ולזרמון גולדמן על עבודה מעולה במשך שנים וקו מנחה שמקאן בסה"כ המשיכו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.