ספוטיפיי
צילום: צילום Freepik

ההימור על הפודקאסטים נכשל? ספוטיפיי מפטרת 200 עובדים

שירות הזרמת המוזיקה הודיע על גל פיטורים נוסף, שיתמקד בחטיבת הפודקאסטים, ויכלול שינוי ארגוני במסגרתו יאוחדו האולפנים של Parcast ו-Gimlet, עליהם שילה החברה מעל ל-250 מיליון דולר לתוך האולפנים המרכזיים של החברה
איתן גרסטנפלד |

חודשים ספורים בלבד לאחר שהכריזה על גל פיטורים משמעותי, ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY מבצעת סבב פיטורים נוסף. הפעם, הקיצוצים ישפיעו בעיקר על חטיבת הפודקאסטים, כחלק מארגון מחדש של החברה. כמו כן, החברה מתכננת למזג את אולפני Parcast ו-Gimlet.

בהודעה שנשלחה לעובדי החברה כתב סהר אלחבשי, ראש חטיבת הפודקאסטים, כי החברה מבצעת שינויים שיובילו לצמצום כוח האדם של 2%, כלומר כ-200 עובדים. "אנחנו מרחיבים את מאמצי השותפות שלנו עם פודקאסטים מובילים מכל העולם עם גישה מותאמת לכל תוכנית ויוצר. הציר הבסיסי הזה יאפשר לנו לתמוך טוב יותר בקהילת היוצרים. במהלך החודשים האחרונים, צוות ההנהלה הבכיר שלנו עבד בשיתוף פעולה הדוק עם משאבי אנוש כדי לקבוע את הארגון האופטימלי לפרק הבא. כתוצאה מכך, קיבלנו את ההחלטה הקשה אך הכרחית לבצע התאמה אסטרטגית של החטיבה שלנו ולצמצם בכ-200 אנשים, או 2% מכוח העבודה של Spotify", כתב אלחבשי.

בשנת 2019, הימרה ספוטיפיי על פודקאסטים, ובפרט על תוכן בלעדי. החברה רכשה כמה רשתות פודקאסט פופולריות, כמו Parcast ו-Gimlet Media, מהלך שנאמד בכ-256 מיליון דולר. אלא שכעת מחליטה החברה לשנות את אסטרטגיית התוכן שלה ולשלב את הרשתות הללו לתוך אולפניה. לעומת זאת, The Ringer, חברת תוכן נוספת שנרכשה על ידי ספוטיפייy, היא תישאר יחידה עסקית נפרדת  ותתמקד בעיקר בסיקור ספורט, ותרבות פופולארית.

המהלך היום מגיע לאחר שבשנה שעברה, ביטלה החברה 11 פודקאסטים מקוריים ופיטרה חלק מצוות הפודקאסטים שלה. סביר להניח שהחברה בחרה לבטל פודקאסטים שהציגו ביצועים נמוכים כדי להתמקד בלהיטים ולפנות מקום לכמה פודקאסטים חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.