ההימור על הפודקאסטים נכשל? ספוטיפיי מפטרת 200 עובדים
חודשים ספורים בלבד לאחר שהכריזה על גל פיטורים משמעותי, ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY מבצעת סבב פיטורים נוסף. הפעם, הקיצוצים ישפיעו בעיקר על חטיבת הפודקאסטים, כחלק מארגון מחדש של החברה. כמו כן, החברה מתכננת למזג את אולפני Parcast ו-Gimlet.
בהודעה שנשלחה לעובדי החברה כתב סהר אלחבשי, ראש חטיבת הפודקאסטים, כי החברה מבצעת שינויים שיובילו לצמצום כוח האדם של 2%, כלומר כ-200 עובדים. "אנחנו מרחיבים את מאמצי השותפות שלנו עם פודקאסטים מובילים מכל העולם עם גישה מותאמת לכל תוכנית ויוצר. הציר הבסיסי הזה יאפשר לנו לתמוך טוב יותר בקהילת היוצרים. במהלך החודשים האחרונים, צוות ההנהלה הבכיר שלנו עבד בשיתוף פעולה הדוק עם משאבי אנוש כדי לקבוע את הארגון האופטימלי לפרק הבא. כתוצאה מכך, קיבלנו את ההחלטה הקשה אך הכרחית לבצע התאמה אסטרטגית של החטיבה שלנו ולצמצם בכ-200 אנשים, או 2% מכוח העבודה של Spotify", כתב אלחבשי.
בשנת 2019, הימרה ספוטיפיי על פודקאסטים, ובפרט על תוכן בלעדי. החברה רכשה כמה רשתות פודקאסט פופולריות, כמו Parcast ו-Gimlet Media, מהלך שנאמד בכ-256 מיליון דולר. אלא שכעת מחליטה החברה לשנות את אסטרטגיית התוכן שלה ולשלב את הרשתות הללו לתוך אולפניה. לעומת זאת, The Ringer, חברת תוכן נוספת שנרכשה על ידי ספוטיפייy, היא תישאר יחידה עסקית נפרדת ותתמקד בעיקר בסיקור ספורט, ותרבות פופולארית.
המהלך היום מגיע לאחר שבשנה שעברה, ביטלה החברה 11 פודקאסטים מקוריים ופיטרה חלק מצוות הפודקאסטים שלה. סביר להניח שהחברה בחרה לבטל פודקאסטים שהציגו ביצועים נמוכים כדי להתמקד בלהיטים ולפנות מקום לכמה פודקאסטים חדשים.
- נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו
- ספוטיפיי כובשת את עולם ספרי השמע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
