ההימור על הפודקאסטים נכשל? ספוטיפיי מפטרת 200 עובדים
חודשים ספורים בלבד לאחר שהכריזה על גל פיטורים משמעותי, ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY מבצעת סבב פיטורים נוסף. הפעם, הקיצוצים ישפיעו בעיקר על חטיבת הפודקאסטים, כחלק מארגון מחדש של החברה. כמו כן, החברה מתכננת למזג את אולפני Parcast ו-Gimlet.
בהודעה שנשלחה לעובדי החברה כתב סהר אלחבשי, ראש חטיבת הפודקאסטים, כי החברה מבצעת שינויים שיובילו לצמצום כוח האדם של 2%, כלומר כ-200 עובדים. "אנחנו מרחיבים את מאמצי השותפות שלנו עם פודקאסטים מובילים מכל העולם עם גישה מותאמת לכל תוכנית ויוצר. הציר הבסיסי הזה יאפשר לנו לתמוך טוב יותר בקהילת היוצרים. במהלך החודשים האחרונים, צוות ההנהלה הבכיר שלנו עבד בשיתוף פעולה הדוק עם משאבי אנוש כדי לקבוע את הארגון האופטימלי לפרק הבא. כתוצאה מכך, קיבלנו את ההחלטה הקשה אך הכרחית לבצע התאמה אסטרטגית של החטיבה שלנו ולצמצם בכ-200 אנשים, או 2% מכוח העבודה של Spotify", כתב אלחבשי.
בשנת 2019, הימרה ספוטיפיי על פודקאסטים, ובפרט על תוכן בלעדי. החברה רכשה כמה רשתות פודקאסט פופולריות, כמו Parcast ו-Gimlet Media, מהלך שנאמד בכ-256 מיליון דולר. אלא שכעת מחליטה החברה לשנות את אסטרטגיית התוכן שלה ולשלב את הרשתות הללו לתוך אולפניה. לעומת זאת, The Ringer, חברת תוכן נוספת שנרכשה על ידי ספוטיפייy, היא תישאר יחידה עסקית נפרדת ותתמקד בעיקר בסיקור ספורט, ותרבות פופולארית.
המהלך היום מגיע לאחר שבשנה שעברה, ביטלה החברה 11 פודקאסטים מקוריים ופיטרה חלק מצוות הפודקאסטים שלה. סביר להניח שהחברה בחרה לבטל פודקאסטים שהציגו ביצועים נמוכים כדי להתמקד בלהיטים ולפנות מקום לכמה פודקאסטים חדשים.
- למרות שהוסיפה 8 מיליון מנויים - למה ספוטיפיי צונחת ב-11%?
- ההתפתחות הכלכלית בתעשיית המוזיקה: משנות ה-60 ועד היום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.