קבוצת ההשקעות פרייטק השלימה גיוס של 107 מיליון דולר
קבוצת ההשקעות הבינלאומית Prytek מדווחת כי גייסה 107 מיליון דולר מחברת ניהול ההשקעות הגלובלית "Davidson Kempner". כמו כן מדווחת החברה כי נציג של Davidson Kempner יצטרף לדירקטוריון של Prytek ולוועדת ההשקעות שלה.
Davidson Kempner היא ענקית ניהול השקעות אמריקאית הפועלת קרוב לארבעה עשורים ושווי הנכסים אותה היא מנהלת עומד על 37 מיליארד דולר. Prytek (פרייטק) היא קבוצת השקעות תאגידית המציעה למשקיעים אסטרטגית השקעה המשלבת השקעה בחברות שירותים לטווח מאוד ארוך במקביל להשקעה במספר רב של טכנולוגיות וסטארט-אפים אשר בהם ההשקעה הינה לטווח קצר-בינוני.
חברות השירותים עושות שימוש בפתרונות של החברות הטכנולוגיות ובאמצעותן משיגות יתרון תחרותי בשוק ונהנות מיעילות תפעולית גבוהה, כך דווח בחברה. Prytek מתכננת להשקיע את ההון החדש שגייסה בהאצת אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה, בין היתר על ידי המשך השקעה באחת החברות הישראליות של הקבוצה: ThriveDX (לשעבר HackerU) שהוקמה ב-2006 ופיתחה פלטפורמה ללימודי סייבר ו-IT.
מלבד המשך השקעה ב-HackerU, מתכננת Prytek להרחיב את פעילותה בתחומי הבנקאות והפינטק (על ידי זרוע הפיננסים והפינטק האנגלית שלה, Delta Capita) וכן לחזק פעילויות אחרות של הקבוצה.
"אנחנו מאוד נרגשים ש- Davidson Kempner הפכו למשקיע-שותף בקבוצה שלנו", ציין אנדרי ישונסקי, מנכ"ל משותף ומייסד שותף של Prytek. "ההון החדש יסייע ל- Prytek להגדיל את נכסיה, להאיץ את ההתרחבות הגלובלית שלה וייתן דחיפה לפעילות האורגנית שלנו ולפעילות המיזוגים והרכישות".
לדברי ארנון שבלת, מנכ"ל משותף ב-Prytek: "כניסתה של Davidson Kempner להשקעה בקבוצה שלנו וצירופה לדירקטוריון הקבוצה היא אבן דרך משמעותית עבורנו. זהו צעד משמעותי מאוד עבור הקבוצה, והוא ימצב אותה טוב לקראת הזדמנויות צמיחה נוספות ולקראת הנפקת הקבוצה לציבור".
Prytek פועלת במספר תחומים מרכזיים: תחום הפיננסים והפינטק באמצעות הזרוע האנגלית ,Delta Capita תחום ההכשרות בתחומי הסייבר והטכנולוגיה באמצעות HackerU, תחום כוח האדם (HR-tech) ותחום הסייבר.
החברה מתמקדת בבניית חברות חזקות ויציבות לטווח הרחוק ולכן פועלת לסייע לחברות לצמוח ולהגיע לשוקי היעד שלהן מהר, בין היתר על ידי יצירת שיתופי פעולה בין חברות השירותים לחברות הטכנולוגיה ובין החברות הטכנולוגיה עצמן כך שהחברות בקבוצה יכולות ליהנות מהיתרונות והחוזקות של האקוסיסטם הקבוצתי.
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
