ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

כמה עלתה הטלת "אם כל הפצצות" למשלם המיסים האמריקני?

דונלד טראמפ, צילום: גטי אימג'ס ישראל
הצבא האמריקני הטיל היום באפגניסטן את מה שמכונה "האמא של כל הפצצות". שם הקיצור הוא - MOAB (קיצור ל-"Mother Of All Bombs").

מדובר בפצצת ענק במשקל של מעל 10 טון שפותחה בתקופת הנשיא בוש במטרה להרתיע את משטרו של סדאם חוסיין, אבל רק היום בוצע בה שימוש לראשונה. זו הפצצה הגדולה ביותר של צבא ארה"ב שאינה פצצת אטום והינה בעלת יכולת חדירה לעומק של 60 מטר של בטון מזוין.

דובר הבית הלבן אמר היום כי מטרת השימוש בפצצת ה-MOAB הייתה "להרוס מערכת של מנהרות ומערות שלוחמי דאע"ש השתמשו בהן לצורך תנועה חופשית וכך הייתה להם אפשרות קלה יותר לפגוע ביועצים אמריקנים וכוחות אפגנים".

לפי דיווח בלוס אנג'לס טיימס משנת 2011 שמצוטט היום בתקשורת בארה"ב, הצבא האמריקני הזמין בזמנו 20 פצצות שכאלו תמורת סכום של 314 מיליון דולר. כלומר מחיר הפצצה שהוטלה היום עומד על כמעט 16 מיליון דולר. לצורך השוואה, נציין כי מחיר טילי הטומהוק ששוגרו לפני שבוע על הבסיס הסורי כתגובה לשימוש בנשק כימי לא ידוע באופן רשמי אך מוערך ב-800 אלף דולר עד 1.4 מיליון דולר לטיל בודד. כלומר עלות שיגור 59 הטילים הסתכמה בשבוע שעבר בכ-65 מיליון דולר.

בשעות שלאחר הודעת הפנטגון על הטלת הפצצה היקרה על אדמות אפגניסטן העלו לא מעט מפורסמים בארה"ב ציוצים בסגנון - "הפצצה שהוטלה על אפגניסטן עלתה 314 מיליון דולר, מספיק כסף לתקן את משבר המים בפלינט, 3 פעמים". נסביר כי בעיר פלינט הענייה שבארה"ב התגלתה עופרת רעילה במי השתייה. ציוצים אחרים היו בסגנון - "קשה לראות 314 מיליון דולר שמבוזבזים על פצצות במקום על חינוך, מחקר רפואי...".

נציין כי בשבוע שעבר לא נשמעה ביקורת לגבי העלות הכספית של טילי הטומהוק ששוגרו, מה שמבהיר שלגבי הפעילות באפגניסטן - חלק גדול מהאמריקנים לא מבין מה צבא ארה"ב עושה שם ולמה צריך להיות שם.

כאשר נשאל היום טראמפ האם הטלת הפצצה למעשה שולחת מסר לשליט צפון קוריאה, אמר הנשיא כך: "אני לא יודע אם זה מסר שאנחנו שולחים, וזה לא משנה אם זה מסר או שלא. צפון קוריאה היא בעיה, והבעיה תטופל".


תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    כמה עולה האוכל שאנחנו מאכילים את כל המחבלים החזירים בכל (ל"ת)
    רוקי 17/04/2017 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כל מה שארהב משתמשת היום זה ציוד שעומד לפוג תוקפו פפחחח
    משה ראשל"צ 16/04/2017 10:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם מנקים את המחסנים שלהם וגם משיבים את השכל לשלטון אחרי שהכלב השחור עזב את הבית הלבן פפפחחחחח
    סגור
  • 13.
    הסמול התקשורתי אמריקני מסית לבדלנות
    אבשלום 14/04/2017 22:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הסמול אדיש לחיי הטרוריסטים. רק עלות הדלק בטיסה מעניינת אותם. כמו הסמול הקיצוני מרץ ערבי ששכחו מזה להיות קצת יהודים. שבת שלום. יל'א מילחמה!!
    סגור
  • השמאל האמריקאי מתעניין בשירותים לטרנסגנדר הם מנותקים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 16/04/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    האמריקאים לא מבינים את הפנקסנות של עיתוני ישראל (ל"ת)
    וטוב שכך 14/04/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    ארה"ב עושה ניסויים שם ורוסיה עושה ניסויים בסוריה (ל"ת)
    דני 14/04/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אמת לאמיתה (ל"ת)
    ל-11 14/04/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ה MOAB אינה חודרת בונקרים! היא עשויה מאלומיניום
    רפי 14/04/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ה MOAB אינה יכולה לחדור 60 מטר, זה לא מטרתה. היא עשויה מאלומיניום טמטרתה הדף והרס.
    סגור
  • 9.
    שיקום ההרתעה עולה כסף מי מחק אותה חוסיין אובמה
    אייס 14/04/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    13 2
    תמשיך בקו זה ללא הרתעה וכל העולם יהיה בתוהו עם כלכלה שברירית ורעועה.... ושום חיסכון לא יעזור לנו לשרוד.
    סגור
  • המהלך של בוש הבן נגד עיראק עלה 3 טריליון דולר
    טרזו בחליפה 14/04/2017 18:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההסתבכות האמריקאית בעיראק, אחרי הפלת סאדם חוסיין, מוערכת ב-3 טריליון דולר שבוזבזו. אובמה בא לחלץ ארה"ב מעיראק ואפגניסטן ובכך לחסוך הון עצום.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    עלות השימוש ?
    יעקב 14/04/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
    21 1
    הכסף הוצא לצורך מחקר, פיתוח ובניה. מאותו רגע, יש רק שתי אפשרויות : להשאיר במחסן עד לפרוק או להשתמש. בשני המקרים, העלויות זהות, אבל במקרה הנוכחי, נעשה שימוש בציוד בדיוק למטרה לשמה הושקע הכסף. אם מדובר על בזבוז, הרי שמדובר בעצם העלאת הרעיון, המחקר, הפיתוח והבניה. השימוש, בוודאי אינו בזבוז, אלא ניצול ההשקעה למטרה "בונה" - הורסת במקרה הנוכחי. אם בזמן השימוש גם נגרם הנזק המתוכנן והוגבל חופש התנועה של האנשים הרעים, הרי שההשקעה משתלמת.
    סגור
  • 7.
    ניסויים
    חיים 14/04/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לצערנו כל פיתוח פצצה חכמה , מצריך ניסוי. אחרת איך יוכלו לדעת אם הצליחו בפתוח ?!!! השאלה מי הקורבן. פעם זה הירושימה ונגאסקי, והפעם ( כך אומרים) דע"ש. מקווה מאוד שפגעו ביעד הנכון ולא באזרחים חפים מפשע, שברוב המקרים הם הנפגעים
    סגור
  • 6.
    רצו לדעת מה זה עושה (ל"ת)
    משה ב 14/04/2017 10:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    עלות ליום מליארד דולר -ללא הפעלת תחמושת
    לילי 14/04/2017 09:02
    הגב לתגובה זו
    13 1
    עלות ההוצאות הקבועות של צבא ארה"ב היינה מליארד דולר ליום ומה שווה הצבא אם לא עושים בו שימוש ??. אפקט ההרתעה בתקופת אובמה נשחק וטרמפ מנסה להחזיר תמורה להשקעה
    סגור
  • 4.
    כל מוסד ה"ידוענים" שכביכול מבינים בהכל רק כי יש להם גוף
    יובל 14/04/2017 07:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יפה ויכולת משחק הוא כל כך מוזר . מה זה משנה אם שחקן כלשהו חושב שחיים של סורים חשובים יותר מחיים של אפגנים?
    סגור
  • 3.
    התעסק רק בשיקום כלכלת ארה"ב וצדק. טראמפ לא
    אובמה 14/04/2017 06:22
    הגב לתגובה זו
    3 17
    יפסיק את הטרור. יבזבז כסף לאמריקאים יחרחר מלחמות אובמה. לא התעניין במזרח התיכון כי הבין מי הנפשות הפועלות ביבי לא יעשה שלום והערבים לא יוותרו אף פעם. ההישג של טראמפ זמני.
    סגור
  • 2.
    זה נרשם בתקציב 2002 - עלות נוכחית: 0...
    שרט 14/04/2017 02:17
    הגב לתגובה זו
    16 6
    זה היה במלאי, רצו לראות אם בכלל עובד, והתוצאה: לא דגדג את המערות של אפגניסטן... טראמפ מתנהג כמו ילד שמצא צעצוע...
    סגור
  • רק אם היית בתוך המערות בזמן הפיצוץ היינו יכולים לדעת אם (ל"ת)
    eby 15/04/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואמא שלך בטוחה שאתה חכם...מסכנה (ל"ת)
    יעקב 14/04/2017 13:37
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • טראמפ הצטרף למשחק של פוטין "תראו כמה אני ביריון מטורף"
    די יעעעקב! 14/04/2017 18:47
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ולך תדע כיצד יגמר המאבק הזה של "למי יש יותר גדול". אובמה העדיף להפעיל סנקציות ודיפלומאטיה ולהיות "המבוגר האחראי", ולכן נתפס כרכרוכי...כי גם בישראל מתרשמים מהביריון התורן ש"לא עושה חשבון".
    סגור
  • כשהיא עושה השוואה בין שנינו - התשובה ברורה... (ל"ת)
    שרט 14/04/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    האמירה שהפצצה עלתה 314 מיליון דולר פשוט שקרית