קרנות גידור: מיהן המניות שנמכרו בכמות הרבה ביותר ברבעון הקודם?

מניית אפל נמכרה על ידי מנהלי הקרנות, דווקא כשזו התקרבה לעבר מחיר שיא, מאידך, האחזקה בפייסבוק עולה
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה קרנות גידור

על פי דוח של חברת NOVUS, קרנות הגידור בארה"ב הקטינו בחודש פברואר את האחזקות במניות הפופולאריות ב-8 מקרים מתוך 10. כלומר, המגמה של קרנות הגידור בארה"ב כרגע היא לעזוב את המניות הגדולות של וול סטריט ולחפש אחרי אלטרנטיבות השקעה במניות קטנות יותר או שהמנהלים מחפשים להקטין חשיפה למניות באופן כללי.

מלכת המדממות היא חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון  JOHNSON & JOHNSON כאשר האחזקה במניית החברה על ידי קרנות הגידור ירדו ב-51 מיליארד דולרים. נציין כי החברה כבר הזהירה מפני ירידה ברווחים ובהכנסות עתידיות בעקבות התחזקות הדולר אל מול מטבעות העולם. 

מוכרים בעליות

הטרנד האחרון של קרנות הגידור הוא מכירה של מניית אפל APPLE . אפל הייתה אחת ההשקעות הפופולאריות של שוק קרנות הגידור בשנה החולפת. השקעה שהשתלמה לשוק, לנוכח התשואה הגבוהה של מניית אפל (38% בשנת 2014). בחודש פברואר, מניית אפל הגיעה לשיא כל הזמנים. בדרך לשם, 112 מנהלי קרנות גידור מכרו חלק מהאחזקות שלהן במניה. 19 מנהלים החליטו לחסל כליל את  האחזקה. הסכום נטו שבו בחרו מנהלי קרנות הגידור מכרו 35 מיליארד דולר מסך האחזקות שלהן בחברה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

המרוויח הגדול: הנפקת טוויטר תכניס לגולדמן זאקס 20 מיליון דולר

ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של הנפקת הרשת החברתית צפוי להכניס כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקה שתצא לפועל בשישה לנובמבר
יואב כהן |
הנפקת טוויטר הולכת ומתקרבת ומתגלה ומסתמן כי גולדמן זאקס (סימול: Gד) הולך להיות אחד המרווחים הגדולים שלה. ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של ההנפקה צפוי להכניס לכיסו 20 מיליון דולר, כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקת הרשת החברתית. ע"פ הערכות, המניה תונפק במחיר של בין 17-20 דולר והרשת צפויה לגייס כ-1.6 מיליארד דולר. בסך הכל, הבנקים המעורבים בהנפקה ירוויחו 3.25% מהכסף שטוויטר תגייס. כאמור, גולדמן זאקס יקבל את הנתח הגדול ביותר, כאשר שאר הבנקים לא צפוים להרוויח יותר מעשרה מיליון דולר. ההנפקה המסקרנת תתקיים בסופו של דבר בשישה לנובמבר והמניה תיסחר תחת הסימול TWTR. על פי התשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לרשת יותר מ-215 מיליון לקוחות חודשיים ו100 מיליון משתמשים יומיים. המנוע המרכזי של החברה הוא תחום הסלולר כאשר 75% מהמשתמשים החודשיים גולשים לאתר דרך הסמארטפון. הגולשים הללו מהווים 65% מההכנסות של טוויטר מפרסומות בעוד שמהחברה נמסר שתחזית הצמיחה מסקטור זה היא חיובית.