קרנות גידור הן שותפויות השקעה למשקיעים כשירים, המשתמשות באסטרטגיות מתוחכמות ואגרסיביות, ובהן מינוף, מכירות בחסר ונגזרים, במטרה להשיג תשואה גבוהה בכל מצב שוק. הן פועלות עם רגולציה מקלה יחסית, גובות דמי ניהול ודמי הצלחה גבוהים ומיועדות למשקיעים בעלי הון
משמעותי המוכנים לקחת סיכון. בישראל ובעולם פעילותן משפיעה על תנודתיות השווקים. בעמוד זה מסוקרות אסטרטגיות ההשקעה של קרנות הגידור, ביצועיהן בתקופות שונות, מבנה דמי הניהול וההצלחה, מקרים של קרנות שהשיגו תשואות חריגות או קרסו, השפעת פעילותן על המניות והשווקים,
פעילות קרנות הגידור הישראליות והדרך שבה האפיק האלטרנטיבי מציע פוטנציאל תשואה גבוה לצד סיכון, אטימות ועלויות גבוהות.
נתוני האמת על תעשיית קרנות הגידור; למרות התחום הנוצץ, קרנות הגידור המנייתיות לא תמיד מצליחות להכות את המדדים ולא בטוח שהן עדיפות על קרנות נאמנות - מוכרים לכם מוצר ב"עטיפה נוצצת" במקרים רבים, הוא לא מספק את הסחורה
במסגרת הדיווח הרבעוני באמצעות טפסי F13 חושפים המשקיעים הגדולים את השינויים שביצעו בתיקי ההשקעות ברבעון הקודם; באפט נכנס להשקעה מסתורית ולא רוצה לגלות עדיין מהי' בינתיים הוא ממשיך לנטוש את הסקטור הפיננסי; מה עשו קרן הגידור טייגר, ביל אקמן וביל גייטס
ומשקיע הערך טרי סמית' שמנהל 22 מיליארד דולר?
סת' קלרמן הוא אחד ממשקיעי הערך המוערכים בוול סטריט, אם כי בשנים האחרונות קרן הגידור שלו משתרכת מאחור; איזו חברת ערך שהייתה בעבר בכותרות בהקשרים שליליים תפסה את תשומת ליבו ברבעונים האחרונים, ולמה היא מעניינת למרות הירידות החדות בשנה האחרונה?
בעידן הכלכלי הנוכחי, שבו השווקים נמצאים באי ודאות ותנודתיות, משקיעים רבים מחפשים דרכים חדשות לנהל את תיקי ההשקעות שלהם ולמזער סיכונים. קרנות גידור, שבעבר היו נגישות רק למשקיעים כשירים – היום זמינות לכולם
רשות ני"ע והבורסה פרסמו להערות הציבור הצעה לפיה אחזקות של קרנות גידור במניות הפוחתות משיעור אחזקה של 15% יוכרו כאחזקות ציבור במניה, מה שצפוי לתרום לסחירות של המניות ולהשפיע על כניסתן למדדים של חלק מהמניות
על פי גולדמן זאקס, במהלך הרבעון הראשון צמצמו קרנות הגידור את האחזקות שלהם בכל ענקיות הטכנולוגיה למעט אפל, לטובת חברות שירוויחו ממהפכת הבינה המלאכותית החל בכאלה מסקטור המוליכים למחצה וכלה בסקטור הכרייה
לא רק וורן באפט - אחת לרבעון מתפרסמות האחזקות של ענקי ההשקעות בטופס 13F; אז מה עשו המשקיעים הגדולים - להיכנס או לצאת ממניות הטכנולוגיה? האם זה הזמן להיכנס להשקעה בסין? האם בואינג ראתה תחתית? המניות הקטנות בפני מהלך משמעותי? כל המהלכים של המשקיעים הגדולים
?בבנק אוף אמריקה מציינים כי הסנטימנט החיובי בשוק עוד לא ברמות המעידות על מכירה אוטומטית (רמות מזומן מתחת ל-4%), "אולם נכסי סיכון הרבה יותר רגישים כיום לחדשות שליליות מאשר לחיוביות"