טבלה

איתות שורי: יתרת השורט על ה-S&P 500 בשיא - מישהו אמר שורט סקוויז?

המדד המוביל רשם שיא כל הזמנים ביום ו' וה-VIX רשם שפל היסטורי, מה שמביא משקיעים רבים לקנות גידור מפני נפילה אפשרית
ידידיה אפק | (6)

כבר למעלה מ-5 שנים שרואי השחורות מצפים לנפילה נוספת בשוק המניות האמריקני, וכבר 5 שנים שהם מתאכזבים מחדש. מדד ה-S&P 500 טיפס בסוף השבוע לשיא חדש - 1,949 נקודות, אבל סך יתרת השורט על התעודה המחקה המובילה (סימול: SPY) גדל בחודש האחרון ל-241.9 מיליון מניות, כ-28% מההון הצף, מה שעשוי להביא לשורט סקוויז במדד.

בפעם האחרונה שהיקף פוזיציית השורט על התעודה תפח למימדים כאלה, ב-2011 וב-2012, ה-S&P 500 טיפס לפחות 14% במהלך 6 החודשים הבאים, לפי נתוני בלומברג.

עליית מכפילי הרווח בשוק המניות האמריקני, לצד הפחתת קצב הדפסת הכסף של הפד', הביאו משקיעים רבים לחשוש מנפילה בשוק. החשש הזה מביא לקניית אופציות מכר לגידור התיק, מה שמגדיל את יתרות השורט.

רבים מהמשקיעים בוחרים לנצל את עלויות הגידור הנמוכות כדי להגן מפני נפילה אפשרית בשוק המניות. מדד ה-VIX, שנקבע לפי סטיית התקן המגולמת במסחר באופציות על ה-S&P 500, ירד לרמת 10.73 נקודות ביום ו', הרמה הנמוכה ביותר אי פעם.

"מנקודת מבט של המשקיע, זה סימן שורי כי זה אומר שרמת האופטימיות בשוק נמוכה", אמר לבלומברג וולטר הלוויג, מנהל השקעות ב-BB&T. "האופטימיות הנמוכה אומרת לנו שיש עוד מקום לאפסייד בשוק".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עוף החול 09/06/2014 12:28
    הגב לתגובה זו
    תמיכה ב714 והתנגדות אדירה ב999
  • טוויסטי 10/06/2014 08:43
    הגב לתגובה זו
    כאילו שחסרות מניות אחרות להשקעה
  • 2.
    ר 09/06/2014 11:30
    הגב לתגובה זו
    אתה הבנת את זה ברוך ?
  • VIX נמוך אומר רמת פחד נמוכה, הממחה אומר ההפך - מדהים (ל"ת)
    קצת מציאות 16/06/2014 12:15
    הגב לתגובה זו
  • ברוך 09/06/2014 12:16
    הגב לתגובה זו
    הפוך גוטה , הפוך...
  • 1.
    ח 09/06/2014 11:10
    הגב לתגובה זו
    לא..לא..אף אחד לא אמר.
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.