מיוחד

המלצה רותחת: מורגן סטנלי מסמן מניה ענקית - נותן לה אפסייד של 91%

לא בכל יום זה קורה, שענקית השקעות מסמנת בצורה ברורה כ"כ מניה ספציפית, ומקפיצה כך את מחיר היעד
מערכת Bizportal | (11)
נושאים בכתבה טסלה

בענקית הבנקאות מורגן סטנלי אוהבים את יצרנית הרכב החשמלי טסלה (סימול: TSLA), מאוד אוהבים. בדר"כ המלצות מצד בנקים גדולים הם אפסייד של 10%, אולי 15%. הפעם במורגן סטנלי הלכו הרבה יותר רחוק. מחלקת המחקר של פרסמה היום המלצה רותחת למניית טסלה, והקפיצו את מחיר היעד מ-280 דולר ל-465 דולר (!!), כל זאת כאשר המניה מדשדשת בחודשים האחרונים וביום ו' סגרה במחיר של 243 דולר. החשבון פושט, במורגן סטנלי צופים עלייה של מעל 90% במניה לשווי שוק אדיר של כמעט 60 מיליארד דולר.

בכדי לקבל פרופורציות, נציין כי יצרנית הרכב הוותיקה פורד (סימול: F) נסחרת כיום בשווי שוק של 58 מיליארד דולר וג'נרל מוטורוס בשווי של 50 מיליארד דולר. כלומר יצרנית הרכבים החשמליים אמורה לפי מורגן סטנלי - לעקוף את החברות הללו מבחינת שווי שוק.

חלום הרכב ללא נהג - בדרך למחיר המניה

לפי מורגן סטנלי, טסלה ממוקמת בצורה מצויינת לקראת הדבר הבא בעולם הרכב - 'מכונית ללא נהג' (new mobility). מדובר בתחום בו אפל וגוגל משקיעות משאבים רבים, אך במורגן סטנלי סבורים כי טסלה כאמור נמצאת בהובלה וכי השקת סוג זה של רכבים עשוי להגדיל פי 3 את היקף ההכנסות של החברה עד שנת 2029. "נופתע אם טסלה לא תחשוף תוך 12-18 חודשים את מודל המכירה של המכוניות ללא נהג." לפי מורגן סטנלי, קצת לאחר מכן יושק הרכב בגירסה מסחרית, וזה אמור לקרות ב-2018.  

לפי ההמלצה במורגן סטנלי נותנים לפעילות ה-mobility (רכב ללא נהג) שווי של 244 דולר למניה, שזה השווי הנוכחי של החברה - כלומר 30 מיליארד דולר. 

השלבים בדרך לחלום

במורגן סטנלי סבורים שהחדרת הרכב ללא נהג של טסלה תהיה ב-3 שלבים. בשלב הראשון בשנים 2018-2021 הרכב יהיה סמי-נהיגה עצמית, כלומר עדיין יהיה נהג אבל הרכב יבצע פעולות עצמיות רבות. בשלב השני הרכב ינהג לחלוטין את עצמו אך עדיין יהיה נהג, על תקן 'מפקח'. כלומר בשלב זה הרכב יבצע 99% מהפעולות, והנהג כאמור - יפקח. זה אמור לקרות בין השנים 2021-2025. השלב השלישי אמור לצאת לדרך 10 שנים לאחר ההשקה הראשונית - ובו הרכב ינהג את עצמו באופן מלא וללא פיקוח.

מניית טסלה מזנקת מזנקת 5.2% במסחר המוקדם בעקבות ההמלצה

בינתיים (כלומר לפני חלום הרכב ללא נהג), טסלה פרסמה דו"חות לפני כשבועיים ודיווחה על הכנסות 1.2 מיליארד דולר. החברה עדכנה מטה את צפי המכירות לשנת 2015 וכעת צופה מכירות של 50-55 אלף רכבים. ביום הדו"חות המניה צללה 5%.  אלון מאסק, יו"ר ומנכ"ל טסלה לא ממש התרגש - "בין הבחירה לתת מוצר מצוין לבין לעמוד בתחזיות המכירה, אנחנו תמיד נבחר באפשרות הראשונה". 

מניית טסלה בשנתיים האחרונות:

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    ינטל 22/08/2015 08:53
    הגב לתגובה זו
    .
  • 10.
    הפוך גוטה הפוך 19/08/2015 19:28
    הגב לתגובה זו
    טכנולוגיית הניהוג האוטונומי תעניק דחיפה לחברות הייטק העוסקות בתקשורת לווינים, תוכנה אינטליגנטית וסנסורים למיניהם ברגע שזה יגיע למכונית עצמה וענקי רכב כמו הונדה ופולקסווגאן (כבר עושה זאת עם אאודי) יעלו הילוך בנושא אני רואה יתרון קטן לטסלה שעד עכשיו חייה על כך שהגדולות לא התעניינו במיוחד ברכב חשמלי. אם כבר יש פוטנציאל זה לאפל וגוגל שיעשו שת"פ עם חברות כמו ג'נרל מוטורס או טויוטה.
  • 9.
    ייאי 17/08/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    Morgan Stanley's Ravi Shanker, hiking his Mobileye (NYSE:MBLY) target to $80
  • 8.
    מניה רותחת? אולי פרטנר או סלקןם! שוות לתחת! (ל"ת)
    אנליסט תקשורת 17/08/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    פיני 17/08/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    עוד השחלה
  • 6.
    ב 2025 תיהיה רכבת קלה בתל אביב (ל"ת)
    וסילי גונדר 17/08/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טסלה לא תשרוד 17/08/2015 16:02
    הגב לתגובה זו
    בתעשיית הרכב כולם יודעים מה צריך לעשות בתחום הרכבים החשמליים ויעשו זאת כי אין ברירה. אם לטסלה יש סיכוי זה יהיה דווקא בזכות פריצות דרך שיעשו בתחום המצברים הביתיים שהתחילו למכור.
  • 4.
    מורגן סטנלי קובריק 17/08/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    הם הגזימו.
  • 3.
    המליצו על GMCR (ל"ת)
    ובום 17/08/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    24% מהמניות בשורט. השוק לא מאמין לאגדות. (ל"ת)
    בולשיט 17/08/2015 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    החברה לא רושמת רווח, לכן לא שווה כלום. (ל"ת)
    גולש 17/08/2015 14:47
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי.
לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך".