דושאן ולאחוביץ
צילום: טוויטר יובנטוס רשמי

מה ההצעה החדשה של יובנטוס לחלוץ הבכיר שלה?

במועדון האיטלקי מתכוונים להציע חוזה עתק לדושאן ולאחוביץ' ולהחתימו לעוד חמש שנים. מה יהיה שכרו ומי עוד מועמדות לקלוט אותו?

מיכאל וייסרמן |

 יובנטוס פתחה את העונה בליגה האיטלקית בצורה נהדרת ומדורגת במקום השני לאחר ארבעה מחזורים. הקבוצה נמצאת במאזן של שלושה ניצחונות ותיקו אחד ובמחזור האחרון גברה על לאציו בתוצאה 1:3.

בדרך להעלאה? ולאחוביץ' (צילום: טוויטר יובנטוס)

גיבור הניצחון היה החלוץ דושאן ולאחוביץ' שכבש צמד אישי והעלה את מאזנו ל-4 שערים בארבעה משחקים ונמצא בכושר נהדר מאז משחקי טרום העונה. עוד במהלך הקיץ עתידו של הסרבי היה לא ברור והוא זכה להצעות רבות אך לבסוף נשאר ביובה בה חתום עד שנת 2026.  במועדון האיטלקי עוד בחנו אופציות לחילופו ולצרף את רומלו לוקאקו אבל הבלגי חתם ברומא.

כעת ביובנטוס כבר חוששים שולאחוביץ' יעזוב עוד לפני סיום חוזהו ומתכוונים להציע לו חוזה חדש עד 2028. שכרו של החלוץ בחוזה הנוכחי עומד על 9 מיליון אירו וביובנטוס מתכוונים להציע לו שדרוג ושכר של 12 מיליון אירו.

ביובנטוס ציינו: "אנחנו רוצים להאריך את חוזהו של החלוץ ולהסתמך על רצונו להישאר בטורינו. זה לא יהיה משא ומתן פשוט לבטח לאור הצעות רבות שמקבל ויקבל ולאחוביץ' בתקופה הקרובה בה ממשיך לכבוש כמעט בכל משחק".

כבר הקיץ זכה החלוץ הסרבי בשתי הצעות מהליגה האנגלית ואף ציין בעברו לעבור לפרמייר ליג כאשר ערכו מוערך ב-46 מיליון אירו. צ'לסי הציעה בזמנו טרייד של לוקאקו תמורת ולאחוביץ' אבל  יובנטוס דרשה גם תשלום מעבר. בכל מקרה, בצ'לסי מבינים שכדי להביא את ולאחוביץ' הם יצטרכו להשקיע עשרות מיליוני אירו.

ולאחוביץ', 23, גדל בפרטיזן בלגראד ובשנת 2017 נרכש על ידי פיורנטינה בה שיחק במשך ארבע שנים כאשר בעונה האחרונה במועדון אף היה מלך שערי סריה א' וכבש 21 שערים. בשנת 2022 נרכש על ידי יובנטוס תמורת סכום של 75 מיליון אירו. ולאחוביץ' היה גם חלק מנבחרת סרביה במונדיאל בקטאר וב-21 משחקים בנבחרת כבש 13 שערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

בשל פרשת הכספים לא תשחק העונה יובנטוס במסגרת אירופית אך תרצה להילחם מחדש על כל התארים באיטליה ולחזור למסגרת אירופית בעונה הבאה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".