E-Fashionista
צילום: פיפלביז

תכניסו סטייל לתיק ההשקעות שלכם - פלטפורמה של חנויות אופנה מחזורית מגייסת בהנפקה פרטית

?E-Fashionista - מרקט-פלייס של אופנה מחזורית לדור ה-Z מגיעים לגיוס המונים.

מדובר בחברה צעירה יחסית שפונה לשוק מאוד גדול אבל הרשימה של אושיות אופנה שמשתמשות בפלטפורמה משקפת את הפוטנציאל האדיר של הפלטפורמה. בימים אלו ממש פותחת החברה את שעריה לציבור הרחב, להצטרף בתור משקיעים עם סכום השקעה מינימלי של 2500 ש"ח. החברה מגייסת דרך הפלטפורמה של פיפלביז.

לפרטים והשקעה ב-E-Fashionista >>

החברה מפעילה את הפלטפורמה הראשונה בארץ שמשווקת סטייל ואופנה מקצה לקצה. לחברה קהילה פעילה של יותר מ-1.35 מיליון אנשים (90% נשים) ויש לה השקעות מצד אנג'לים מוכרים כשיורם באומן, איש עסקים ישראלי, מאושיות הפרסום המקומי ונשיא קבוצת פובליסיס ישראל ויועץ אסטרטגי הוא אחד מחברי הועדה המייעצת.

דרך הפלטפורמה של החברה ניתן למכור ולרכוש  פריטי אופנה של מותגי על, פריטי וינטג' ופריטים נדירים שלא ניתן למצוא בחנויות. כל אחד ואחת יכולים להקים חנות וירטואלית דרך הפלטפורמה ולהפוך את המלתחה הפרטית למקור של הכנסה. בעולם זה תופס. שלוש חברות מסוג זה הונפקו בנאסד"ק בשנים האחרונות כשהיקף השוק עלה מדי שנה בשיעור חד וצפוי גם לזנק בהמשך כאשר ב-2021 הסתכם השוק בארה"ב ב-36 מיליארד דולר ועל פי התחזיות הוא יגדל ל-77 מיליארד דולר בשנת 2025. מדובר ביותר מהכפלה תוך 4 שנים , עלייה של מעל 20% מדי שנה – מרשים.

 בארץ אנחנו לא במספרים האלו , אבל תחשבו על הפוטנציאל שהולך וגדל במקביל לטרנד החזק בקרב צעירים להשתמש ולרכוש בגדים של אחרים. הפלטפורמה מספקת להם את זה במהירות ובקלות ועל רקע המודעות החברתית והסביבתית של הדור הצעיר, יותר ויותר אוהדים מצטרפים לטרנד ולפלטפורמה.

מנוע הצמיחה של החברה – מניעת זיהום

דו"ח שפרסם האו"ם חשף עובדה ידועה - תעשיית האופנה היא התעשייה השנייה המזהמת בעולם (אחרי תעשיית הנפט). הפגיעה האקולוגית הענקית נובעת מהתפתחות ה"אופנה המהירה". חברות אופנה גדולות מייצרות קולקציות מהירות שנמכרות בזול ומהוות גורם מזהם של פסולת טקסטיל רעילה לסביבה. הפתרון – לא לזרוק, להעביר-למכור הלאה. להפוך לצרכני אופנה מחזורית.

הפלטפורמה פתוחה לכולם, וכל מי שרוצה, יכול לפתוח חנות וירטואלית ולמכור באמצעותה פריטים בודדים או טוטאל-לוק. החברה מספקת מעטפת לניהול של חנות וירטואלית כעסק עצמאי, משלב הקמת החנות, העלאת פריטים, מכירה ותשלום, משלוחים, שירות לקוחות ומשאבים נוספים של שיווק ופרסום ממוקדים.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

האופנה המחזורית מביאה איתה הזדמנויות רבות למצוא פריטים נדירים, מקוריים, כאלה שכבר לא ניתן להשיג בחנויות או שמראש נמכרו במהדורות מוגבלות. בחברה שמים באור הזרקורים את המנגנון ליצירת מעורבות של הלקוחות ומעודדים לפרסם פריט למכירה מיד אחרי רכישה. כך, פריט "ישן" של לקוחה אחת, הופך לפריט חדש במלתחה של אחרת.

לפרטים והשקעה ב-E-Fashionista >>

המודל העסקי

המודל העסקי מבוסס על שלושה ערוצי הכנסות שונים מכל סוג של חנות בפלטפורמה: חנות וירטואלית עצמאית - חנות מנוהלת על ידי הלקוח/ה, בחירת פריטים, תמחור ושיווק, והחברה משלימה את תהליך האיסוף והמשלוח.

+ E FASH - חנות שמנוהלת על ידי צוות E-Fashionista, מאיסוף ובחירת הפריטים, התמחור, השיווק, המכירה והמשלוח.

חנות ה'רה-קוטור' - חנות זו מנוהלת על ידי צוות E-Fashionista ונמכרים בה פריטי רה-קוטור. החנות תושק לקראת אמצע השנה.

בשנים האחרונות, הודות לחוק מימון המונים, ניתנה האפשרות לקהל הרחב להצטרף להשקעות בסטארט אפים תמורת מניות או אגרות חוב. מדובר בסוגים שונים של השקעות לרבות נדל"ן והשקעות בחברות טכנולוגיה בשלבים שונים. אז אם אתם רוצים להשקיע במיזם הזה, אם אתם רוצים להתחבר למשקיעים-אנג'לים  שכבר השקיעו, יש לכם כנראה הזדמנות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רפואה
צילום: שאטרסטוק

למה סטארטאפים בתחום המכשור הרפואי מעניינים את הענקיות בתחום?

רובוטים, בינה מלאכותית, לייזרים זה לא מדע בדיוני. זה עולם המכשור הרפואי

בשנים האחרונות ישראל הפכה למעצמה בתחום המכשור הרפואי, וחברות ישראליות רבות נמצאות בכל תערוכה בתחום. לא רק זאת, חברות ישראליות מגייסות כסף או עושות אקזיטים חדשות לבקרים, ובהיקפים מרשימים. יש היום בארץ מאות סטארטאפים בתחום. אז נכון – יהיו כשלונות, אבל יש גם הצלחות – ובסה"כ התוחלת היא רווח, ליתר דיוק – רווח גבוה במיוחד.  קצב האקזטים בתחום הוא מהגבוהים בעולם הטכנולוגיה – עשרות בשנה, וההיקפים הולכים וגדלים. הסיבה – חברות המכשור הרפואי הגדולות בעול, נמצאות במעקב שוטף אחרי הטכנולוגיה המקומית. הן צריכות השלמה למו"פ שלהן, הן צריכות מנועי צמיחה חדשים והן משקיעות כאן והרבה. בשבילן זה לא כסף גדול – חברות הענק בתחום נסחרות במאות מיליארדים אז רכישה אפילו במיליארד היא לא כזו גדולה מבחינתן. בשביל הרוכשת זו כמובן חגיגה.       בישראל לבדה, פועלות כיום על פי ההערכות כמה מאות חברות אשר מתמחות בנישת המכשור הרפואי - רובן חברות סטארט אפ. בשנים האחרונות החברות מתבססות בעיקר על רובטיקה ובינה מלאכותית.   למה דווקא בישראל? צמיחת הטכנולוגיה הרפואית בישראל, כמו בתחומים אחרים קשורה בין היתר, לתעשייה הביטחונית. הדמיה, ניווט ולייזר הם כלים שנולדו בתעשייה הביטחונית ועברו לתעשייה הרפואית. יש בארץ יתרון גדול בתחומים האלו. מעבר לכך, ההשקעות במחקר ופיתוח בישראל גבוהות, הכח אדם באיכות גבוהה, האקדמיות כאן חזקות. למשל המערכת של מזור, לניתוחי הדמיה, מבוססת על טכנולוגיה שנולדה בטכניון. בישראל גם חממות טכנולוגיות המאפשרות למתכנתים, מהנדסים, רופאים, מדענים מתחום מדעי החיים ואפילו מעצבים לגבש פתרונות טכנולוגיים יצירתיים.   קצת נתונים ב-2019 פרסמה סוכנות הדירוג מודי'ס את תחזית הצמיחה שלה בתחום. לפי התחזית הענף ירשום צמיחה של 4%-5% בשנתיים הקרובות, כאשר הצמיחה תגיע בעיקר מחדשנות במוצרים. התעשייה בכללותה מגלגלת 200 מיליארד דולר בשנה. מכך נהנים גם חברות וסטארט-אפים ישראליים.   האתגרים: גיוס כסף, פטנטים, בריחת מוחות ורגולציה האתגרים שעמם מתמודדת התעשייה הישראלית הם צורך במקורות מימון. על רקע זה, מתגברות אפשרויות המימון לחברות בתחום, לרבות דרך השקעות המונים – דרך שבה אנשים פרטיים יכולים לרכוש מניות של חברות בשלב מקדמי. זאת בעצם הנפקה פרטית, כשהכוונה כמובן להגיע לשלב הבא – הנפקה ציבורית או אקזיט. חברה בולטת בתחום ה medical device הנה חברת BreatheVision שפיתחה פתרון טכנולוגי ראשון מסוגו לניטור הנשימה לאחר ניתוח. לחברה רזומה מרשים, 2 ניסויים קליניים שעברו בהצלחה, שני פטנטים רשומים ושלושה מענים מהרשות לחדשנות. כעת החברה מגייסת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים "פיפלביז" אשר בפיקוח רשות ניירות ערך ומציעה מניות החל מ 33,000 ₪.   לפרטים על ההשקעה ב BreatheVision >   מכשור רפואי בעולם גם בעולם צומחות חברות המכשור הרפואי. שנת 2017 הייתה למשל שנה שבה חל שיוני מגמה ויותר חברות החלו במיזוגים וברכישות כדי להגדיל את כוח המיקוח שלהן מול בתי החולים. למשל רכישת אחת העסקאות הגדולות וזו שסללה את הדרך לגל המיזוגים הייתה עסקה שבה רכשה מדטרוניק, המתמחה בתחום מחלות הלב, את קובידיאן האירית, המתמחה בציוד לחדרי ניתוח ומייצרת איזמלים, רטיות רפואיות ואמפולות.   לפרטים על ההשקעה ב BreatheVision > הסיבה למיזוגים היא לא רק כוח המיקוח של החברות מול הלקוחות, אלא כי חברות מכשור רפואי לא יצליחו אם לא יציעו לחולים ולבתי החולים שלל טכנולוגיות ומגוון של מוצרים. הקטנות צפויות להיעלם או להירכש, כך שבתחום זה הגודל כן קובע. מצד שני – לחברות הקטנות זה כמובן מצויין – הן על הכוונת של הגדולות.