דיסקונט ברוקראז' צופים דוח פושר לכיל ברבעון השלישי
לאחר מחצית ראשונה מצוינת של כיל, אשר צפויה לפרסם ביום חמישי הבא את תוצאות הרבעון השלישי, אנו צופים כי ברבעון השלישי ובמחצית השנייה יהיה מאתגר להתעלות על מספרי ההשוואה החזקים ואנו חוזים ירידה ברווח הנקי המתואם של כ-10% ברבעון וירידה של כ-18% במחצית.
נזכיר, כי במחצית הראשונה התוצאות הושפעו לטובה מעליות חדות באשלג ובברום. אלו הביאו לעלייה ברווח הנקי המתואם של כ-37%.
תמצית תוצאות כספיות צפויות
מקור: דיסקונט ברוקראז'
ביקוש נמוך לאשלג
בתחום האשלג, אחרי מחצית ראשונה מצוינת, ברבעון השלישי צפויה יציבות עם ירידה ברבעון הרביעי בשל תחזוקה ושדרוג; לאחרונה נחתם חוזה עם הודו המשקף ירידת מחיר קלה; היצרניות מורידות ייצור על רקע ביקוש נמוך אך ספק אם צעדים אלו מספיקים.
כיל נהנתה במחצית הראשונה של 2019 ממחירי החוזים מול סין והודו שנחתמו לקראת סוף 2018 ועמדו על 290 דולר לטון (עלייה של 60 דולר ביחס לאשתקד).
עם תחילת המחצית השנייה, החוזים התעכבו. לאחרונה נחתם חוזה מול הודו לפי 280 דולר, המגלם ירידת מחיר של כ-10 דולר. מדובר בחוזה דומה לזה שחתמו יצרניות אחרות בשבוע האחרון, כך שהאירוע הינו בהתאם לצפי.
בדומה ליצרניות אחרות, החוזה נחתם לחצי שנה בלבד, לעומת חתימה לשנה מלאה בעבר, כך שהוא מקנה ודאות חלקית בלבד לרמת המחירים בעתיד. ביתר השווקים ניכר לחץ על הביקוש, בדגש על סין שבה המלאי גבוה. לאור כך, ייתכן ומול סין לא ייחתם חוזה השנה, אירוע חריג ביחס לעבר.
- דיסקונט יתן לכם 25 שקל בחודש וירוץ לעשות קמפיין באיילון
- דיסקונט ברווח של 1.12 מיליארד שקל ברבעון; תשואה להון של 13.6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר כי בשל הביקוש הנמוך, יצרניות האשלג הודיעו לאחרונה על הפסקות ייצור, המהוות כ-4.5% מסך התפוקה הגלובלית. עם זאת, קיים חשש כי אלו לא מספיקות על מנת לתמוך במחירים בשוק הנוכחי בטווח הקצר.
מעבר למגמות השוק, ברבעון הרביעי צפויה ירידה אצל כיל בשל עבודות תחזוקה ושדרוג בים המלח. התחזוקה צפויה להוביל החל מ-2020 לעלייה בכמות הייצור.
בשקלול כלל המגמות אנו צופים למגזר האשלג ברבעון השלישי יציבות וברבעון הרביעי ירידה.
האטת קצב הצמיחה בברום תלחץ את הרווח
בברום צפויה יציבות, לאחר עלייה במחצית ההראשונה; בדשני הפוספט המחירים עדיין נמוכים, אך ההתמקדות של כיל במוצרי המשך תורמת ליציבות
בתחום הברום, המחירים עדיין גבוהים, אך קיימת האטה בצמיחה החדה שניכרה במחירים מאז תחילת השנה. בתמיסות הצלולות מבוססות הברום המכירות שבו לרמתן הנורמלית, ביחס למכירות גבוהות מאוד אשתקד. בשקלול אלו צפויה יציבות ברווח של המגזר. בדשני הפוספט עדיין קיימת ירידת מחירים חדה. עם זאת, כיל הצליחה עד כה להתגבר על כך ע"י מיקוד במוצרי המשך. אנו חוזים המשך של מגמה זו, אם כי בצורה מתונה יותר, מה שמניב ירידה קלה ברווח הצפוי ברבעון השלישי.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
ממשיכים להמליץ בתשואת שוק עם חשש בטווח הקצר
אנו ממשיכים להמליץ על כיל בתשואת שוק במחיר יעד של 18 שקלים למניה. בחודש האחרון ירדה המניה כ-9%, ביחס לעלייה של כ-3% בת"א-125. מחיר היעד משקף כעת פער של כ-14%. הגם שנפתח פער, שקלול בין התמחור הנוכחי לצד החששות בטווח הקצר שנובעות בעיקר משוק האשלג, תומכים בהמלצה. שינוי המלצה ייתכן במידה והתמחור יהיה אטרקטיבי יותר או שנקבל חדשות חיוביות יותר.
הכותבת הינה רו"ח מיכל אלשיך, מנהלת יחידת המחקר בדיסקונט ברוקראז'
- 1.Sassi6 03/11/2019 05:02הגב לתגובה זוחברים, אין כאן התייחסות להכנסות המתומחרות בשער דולר נמוך, ולהוצאות המשכורות המשולמות בשער שקל גבוה, תודה

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.