טים קוק אפל
צילום: אפל

האירוע של אפל אכזב את המשקיעים - מה המשמעות עבור המניה?

הציפייה לעדכוני בינה מלאכותית משמעותיים לא התממשה, מה שאכזב את המשקיעים וגרם לירידות שערים במניה; האנליסטים, שקודם לכן היו אופטימיים, נאלצים כעת לבחון מחדש את הערכותיהם

אדיר בן עמי | (3)

אירוע ההשקה המיוחל של אפל APPLE התקיים אמש, אך לא עמד בציפיות הגבוהות של המשקיעים והאנליסטים. בשבועות שקדמו לאירוע, רבים ציפו לחדשות משמעותיות בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית, אך במקום זאת, אפל התמקדה בעיקר במכשיר שמיעה חדש.

אייפון 16 פרו 

   אייפון 16 פרו, אפל

האנליסטים, שקודם לכן היו אופטימיים לגבי האפשרות שאפל תציג עדכונים משמעותיים בתחום הבינה המלאכותית, נאלצים כעת לבחון מחדש את הערכותיהם. מרטין יאנג, אנליסט אופנהיימר, ציין כי השדרוגים המשמעותיים ביותר היו דווקא באביזרים הנלווים ולא באייפון עצמו. למרות האכזבה, יאנג עדיין מדרג את מניית אפל ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 250 דולר. הוא מאמין כי סייקל שדרוג האייפון יגיע קרוב יותר לשנה הבאה, כאשר Apple Intelligence תושק במלואה ברחבי העולם.

השעון החכם של אפל זכה לעיצוב מחודש ויכולת לזהות דום נשימה בשינה, בעוד שה-AirPods Pro 2 יציעו בקרוב יכולות בסיסיות של מכשיר שמיעה. לעומת זאת, השינוי החומרתי הבולט ביותר באייפון 16 היה הוספת כפתור בקרת מצלמה בצד המכשיר.

 

    טים קוק, אפל

הדגם הבסיסי של האייפון 16 נשאר עם גודל מסך של 6.1 אינץ', אך הציג חידושים כמו כפתור Action ייעודי וכפתור פיזי לשליטה במצלמה. השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב A18 בתהליך ייצור של 3 ננומטר, המבטיח ביצועים משופרים וצריכת אנרגיה יעילה יותר בהשוואה לדגם הקודם.

אפל הציגה את דגמי הפרימיום החדשים שלה, האייפון 16 פרו ופרו מקס. האייפון 16 פרו מגיע עם מסך 6.3 אינץ', גדול יותר מה-6.1 אינץ' של הדגם הקודם, בעוד שהאייפון 16 פרו מקס מציע מסך ענק של 6.9 אינץ', הגדול ביותר אי פעם באייפון. שני הדגמים מצוידים בשבב A18 Pro החדש בתהליך ייצור של 3 ננומטר, ואפל מבטיחה כי הפרו מקס יציע את חיי הסוללה הטובים ביותר אי פעם באייפון.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

אפל דוחה הכרזות נוספות למועד מאוחר יותר

הציפייה לעדכוני בינה מלאכותית משמעותיים כאמור לא התממשה, מה שהוביל לאכזבה בקרב המשקיעים. לורה מרטין, אנליסטית מחברת נידהאם, הדגישה כי המסר העיקרי של אפל היה ש"השנה הבאה תהיה טובה יותר", עם הבטחות רבות לעדכונים "מאוחר יותר השנה" ו"בתחילת השנה הבאה".

עם זאת, לא כל האנליסטים היו מאוכזבים. בן רייטזס מ-Melius Research טען כי הסייקל הנוכחי עשוי להתחיל "לרתוח" בטווח הקצר ולהוביל לשיפור שיטתי בהכנסות האייפון במהלך השנה הקרובה. האנליסט הדגיש כי יידרש אייפון 15 פרו או חדש יותר על מנת ליהנות מיכולות הבינה המלאכותית החדשות.

אפל הודיעה כי גרסאות באנגלית ארה"ב של Apple Intelligence יושקו באוקטובר, בעוד שגרסאות אנגלית מקומיות יגיעו למספר מדינות נוספות בדצמבר. שפות כמו סינית, צרפתית וספרדית צפויות להגיע "בשנה הבאה".

 

הדוחות לרבעון השלישי

בתוצאותיה לרבעון השלישי רשמה אפל רווח למניה של 1.4 דולר על הכנסות של 85.8 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.34 דולר על הכנסות של 83.79 מיליארד דולר.

ההכנסות מאייפונים עמדו על 39.3 מיליארד דולר, טוב מהצפי של 38.81 מיליארד. ההכנסות ממחשבי Mac הסתכמו ב-7.01 מיליארד, בעוד הצפי היה ל-7.02 מיליארד דולר. ההכנסות מאייפדים עמדו על 7.16 מיליארד, לעומת הצפי ל-6.61 מיליארד. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-24.21 מיליארד, לעומת הצפי של 24.01 מיליארד. ההכנסות ממוצרים לבישים כמו שעונים ואביזרים נוספים הסתכמו ב-8.1 מיליארד, לעומת הצפי של 7.79 מיליארד.

ההכנסות מסין ירדו ב-6.5% ל-14.73 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לירידה של 2.4%. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-46.3%, בעוד הצפי היה ל-46.1%. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרון 11/09/2024 12:44
    הגב לתגובה זו
    AAPL הכי פחות מסוכנת בהשוואה לטסלה,אמזון,גוגל,ומרק צוקרברג!
  • 2.
    לרון 11/09/2024 12:42
    הגב לתגובה זו
    לעת זיקנה הפך לספקולנט,פעם המנטרה הייתה "הח ניראה זק לעד" היום מכור מכור!והאמת המכירות שלו די מוזרות האם חברתו BRK תיצמח ב 100%עודבחייו?לא ממליץ אך לי מסוכן יותר להחזיק BRK ולא AAPL
  • 1.
    צ'ימי 10/09/2024 20:41
    הגב לתגובה זו
    בטח רוצים 4 טריליון
זהב וכסףזהב וכסף

הזהב נופל ב-5%, הכסף צונח ב-7% - מה הסיבה?

אחרי שבועות של עליות שהביאו את הזהב והכסף לשיאים חדשים, שתי המתכות קרסו בפתאומיות על רקע התחזקות הדולר, ציפיות להסכם סחר בין סין לארה״ב וירידה עונתית בביקוש מהודו. התנודתיות מזנקת, ובוול-סטריט מזהירים שהתיקון עלול להעמיק

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה זהב כסף

מחירי הזהב והכסף קורסים ותופסים את השווקים בהפתעה. הזהב רשם את הנפילה הגדולה ביותר שלו מזה 12 שנים, בעוד הכסף ספג את המכה הקשה ביותר מאז פברואר 2021. הקריסה הגיעה אחרי שבועות של עליות שהביאו את שתי המתכות לשיאים חדשים, ומשקיעים שקנו ברמות השיא מוצאים את עצמם עם הפסדים כבדים.


מחיר הזהב נופל ב-5% לשפל של 4,141 דולר לאונקיה, צניחה שמחקה שבועות של רווחים ביום מסחר יחיד. הכסף ספג מכה אפילו יותר קשה וצלל ב-7% ל-47.91 דולר לאונקיה. הקריסה לא התרחשה במקרה. שילוב של גורמים טכניים, כלכליים ופוליטיים הוביל למכירות המוניות שהתפשטו במהירות ברחבי השווקים העולמיים. התנודתיות זינקה באופן שתפס את רוב הסוחרים המנוסים בהפתעה. מה שהתחיל כתיקון קל הפך במהירות לגל מכירות שהזין את עצמו.


הגורמים לנפילות

אחד הגורמים המרכזיים היה ההתחזקות בדולר. כשהדולר מתחזק מול מטבעות אחרים, המתכות היקרות הופכות יקרות יותר למשקיעים שמחזיקים יורו, ין יפני או מטבעות מקומיים אחרים. זה מפחית את הביקוש העולמי ויוצר לחץ מכירות שמתפשט מאזור לאזור. הפעם ההתחזקות הייתה חדה  במיוחד, מה שהגביר את ההשפעה השלילית על המתכות.

הסיבה השנייה והחשובה באותה מידה היא שהשווקים מריחים הקלה אמיתית במלחמת הסחר הממושכת בין אמריקה לסין. דיווחים אופטימיים על התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הנשיאים טראמפ ושי ג'ינפינג, עם פגישה מתוכננת לשבוע הבא, הפחיתו באופן ניכר את הביקוש למקלט בטוח. כשהמשקיעים פחות חוששים מאי-יציבות גלובלית, מהפרעות לסחר העולמי ומהסלמה במתיחות הגיאופוליטית, הם הרבה פחות זקוקים לזהב כביטוח נגד סיכונים.


בעיה נוספת הגיעה מהודו, השוק השני בגודלו בעולם לצריכת זהב. עונת הפסטיבלים ההודית הסתיימה, ועמה גם תקופת הקניות המסורתית שבה משפחות קונות זהב וכסף לחגים ולחתונות. הירידה הזו בביקוש קורית כל שנה באותה תקופה ומכה בשוק העולמי. הודו קונה מדי שנה כ-800 טון זהב, רבע מהצריכה העולמית. רוב הקניות מתרכזות בעונת הפסטיבלים שמגיעה לשיא בחודשי ספטמבר-נובמבר. כשהעונה הזו נגמרת, הביקוש נופל בחדות.


ביונד מיט
צילום: BEYOND MEAT

ביונד-מיט חוזרת מהמתים ומזנקת יותר מ-500% בשבוע

המניה שנסחרה מתחת לדולר לפני שבוע מזנקת היום בכמעט 150%, בעקבות קמפיין מתואם ברשתות החברתיות שדומה לאירועי גיימסטופ ו-AMC; הבעיות הבסיסיות כמו ירידה בהכנסות, דילול בעלי מניות ותלות בהתלהבות רגעית עדיין כאן, ובוול-סטריט מזהירים שהזינוק הנוכחי עלול להתפוגג מהר

אדיר בן עמי |

המניה שנסחרה מתחת לדולר לפני שבוע קופצת היום ב-146% ומשלימה עלייה של יותר מ-500% בשבוע. ביונד-מיט Beyond Meat 146.26%  חוזרת לכותרות אחרי תקופה קשה, אבל הפעם בזכות קמפיין מתואם ברשתות החברתיות ולא בזכות ההמבורגרים הצמחיים שלה. המניה הגיעה לשיא של 3.59 דולר במהלך המסחר, רחוק מהשיא ההיסטורי של מעל 200 דולר אבל עדיין זינוק מרשים.


ההודעה היום על הרחבת הזמינות בחנויות וולמארט תרמה גם כן לעליות היום. החברה הודיעה שהמוצרים שלה יהיו זמינים ביותר מ-2,000 חנויות של הרשת הגדולה ביותר באמריקה, כולל מוצרים חדשים כמו חתיכות עוף צמחיות ומוצר ברביקיו קוריאני. וולמארט תהיה גם אחת הרשתות הראשונות שתמכור את האריזה של שישה המבורגרים של החברה. המנכ״ל איתן בראון הדגיש בהודעה שחבילת ההמבורגרים החדשה מגיעה במחיר נמוך יותר מהמוצרים הקיימים. זה נושא קריטי היות והמחיר הגבוה תמיד היה הבעיה הגדולה ביותר של החברה בניסיון לפתות צרכנים לא-צמחוניים. החברה הבינה מזמן שלא מספיק לחקות את הטעם והמרקם של בשר, צריך גם לחקות את המחיר כדי לזכות בצרכנים רגילים שלא מוכנים לשלם פרמיום עבור תחליפי בשר.


סוחרי רדיט עושים את זה שוב

הזינוק במניית החברה ממש לא התחיל בגלל וולמארט, זה התחיל ברדיט וברשתות חברתיות אחרות, שם המשקיעים הפרטיים החלו לקרוא לכולם לקנות את מניית ביונד-מיט ולגרום למה שנקרא שורט סקוויז. זה דומה למה שקרה עם GameStop ו-AMC, כשהקהילות ברשתות החברתיות הצליחו להזיז מניות שלמות ולגרום להפסדים של מיליארדי דולרים לקרנות גידור. כשמניה שהרבה אנשים מהמרים נגדה פתאום עולה בחדות, המהמרים האלה נאלצים לקנות בחזרה את המניות כדי לכסות את הפוזיציות שלהם ולמנוע הפסדים קטסטרופליים. הקניות הכפויות האלה דוחפות את המחיר עוד יותר למעלה, מה שגורם ללחץ נוסף על מוכרים בחסר אחרים.


משקיעי רדיט לא מתביישים להודות שזה בדיוק מה שהם מנסים לעשות, הם אפילו גאים בזה. משתמש אחד כתב ברדיט ב-14 באוקטובר שהגיע הזמן להפוך את ביונד-מיט לחברה גדולה שוב. המשתמש שמכנה את עצמו "Beyond Meat investor" עם השם Capybara Stocks פרסם פוסט מפורט ומסודר על הפוזיציה הגדולה שלו במניה ועורר התלהבות גואה בקרב המשתמשים האחרים. אמנם הוא נחסם מרדיט מאז אותו פוסט, כנראה בגלל הפרת כללי הפלטפורמה, אבל הנזק הטוב (מבחינת תומכי המניה) כבר נעשה. הקמפיין תפס תאוצה עצומה ואנשים התחילו לדבר על המניה ברחבי האינטרנט.


אפילו אריק ג'קסון, שם מוכר ומכובד בעולם מניות המם ומתמחה בקמפיינים נגד קרנות גידור, שם לב לפעילות הגוברת. הוא פרסם ב-X ב-18 באוקטובר שהוא מוצף בהודעות מאנשים שרוצים שהוא ייקח פוזיציה במניה ושאל בתמיהה אם זה איזה קמפיין מתואם של בוטים. כשמישהו כמו ג'קסון, שמוכר בזכות הקמפיין שלו למען Opendoor Technologies, שם לב ושואל שאלות, זה מרמז למשקיעים הקטנים שהעניין באמת גדל. באותו יום בדיוק נוצר מבול של פוסטים ברדיט, עם מטרה ברורה לגייס עוד כוח אדם לקמפיין. משתמש אחד השווה את המומנטום הנוכחי לעלייה ההיסטורית של GameStop ו-AMC בשנים האחרונות. הוא כתב שזה לא עוד המבורגר צמחי רגיל, אלא "סמל של מרד" נגד וול סטריט שוויתרה על החברה.