רשת מקדונלד'ס מזון מהיר
צילום: Istock

האם מקדונלד'ס באמת מאמינה בהמבורגר הצמחי של ביונד מיט?

יצרנית המזון הצמחי, ביונד מיט חתמה על שת"פ עם ענקית המזון המהיר לפיו מקדונלד'ס תמכור את ההמבורגר הצמחי שייצרה - אולם, מקדונלד'ס מתכננת השקה סלקטיבית, וצפויה למכור את המוצרים רק בסניפים בודדים
סתיו קורן |

מנייתה של יצרנית המזון הצמחי ביונד מיט (BYND) BEYOND MEAT ירדה במסחר אמש, והתקשתה להתנער מגישת הספקולנטים שמאמינים שההשקה הסלקטיבית שמקדונלד'ס  ביצעה על ההמבורגר הצמחי שלהם מסמנת רעות. ענקית המזון המהיר צפויה למכור את ההמבורגר של ביונד בסניפים בודדים בלבד ברחבי ארה"ב החל מתחילת נובמבר.

המניה ירדה אמש ב -0.3% לרמה של 107.10 דולר. אנליסט של קרדיט סוויס רוברט מוסקבה כתב כי הוא "נשאר זהיר" לגבי המכירות של החברה ברבעון השלישי. אומדן הקונצנזוס של וול סטריט עומד על 132 מיליון דולר במכירות. החברה צפויה לפרסם את הדוח הרבעוני ב-8 בנובמבר.

מוסקבה הודה כי המניה עשויה לקבל דחיפה אם מכירות שירות המזון יתגלו כחזקות מהצפוי. הפתיחה מחדש של אצטדיונים ואוניברסיטאות מגבירה את המכירות הקמעונאיות של מוצרי החברה, כך לפי מוסקבה.

אך עם זאת, האנליסט הביע ספק של ממש בנוגע למכירות שירותי מזון בשנת 2022, וחושב כי תחזית הקונצנזוס על מכירות המבורגר מקפלנט מקדונלדס של ביונד אופטימית מידי. "מקדונלדס רוצה לראות אם ההמבורגר הצמחי של החברה יכול לייצר מספיק נפח כדי לזכות בהצבה קבועה ברחבי המדינה או שהיא צריכה להגביל אותה לשווקים שבהם הצרכנים נוטים לתחליפי בשר ומוכנים לשלם פרמיה", כתב מוסקבהץ

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

במסיבת עיתונאים ב-1991 שאלו אותו אם הוא חושש שיאבד את החברה. תשובתו הייתה: "הפחד מכישלון הוא מה שהביא אותי עד כאן. אז לא, אני לא מפחד - אני פשוט עובד קשה יותר."

עובדים סיפרו שבאותן שנים היה ישן במשרד ימים רצופים, אוכל פיצה קרה ועובד על קוד בעצמו. הוא רצה להראות לכולם שהוא לא רק מנהל - הוא גם מהנדס.

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר: "כשהמניה ירדה ל-2 דולר, זה היה רגע של השפלה. אבל ידעתי שאם נשרוד - נהפוך לחזקים פי כמה."

"כשאתה מחדש, תהיה מוכן שכולם יגידו שאתה משוגע."

"אם אתה עושה מה שכולם עושים – תפסיד. הדרך היחידה לנצח היא להיות שונה."

"הפחד מכישלון הוא הדלק להצלחה יוצאת דופן."

"יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה."

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

"אנחנו לא מוכרים מוצרים – אנחנו מוכרים יתרון תחרותי."

"אני לא מפחד מכישלון. אני מפחד להיות כישלון."

"AI הוא ההישג הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית."


וורנר ברוסוורנר ברוס

עסקת ענק שמתבשלת בהוליווד: פרמונט מתכננת לרכוש את וורנר ברוס

ייתכן שמספר אולפני המדיה הגדולים בארה"ב יירד לארבעה בלבד

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה וורנר ברוס

אחרי מיזוגה של פרמונט גלובל עם Skydance שהושלם רק לפני חודש, החברה המשולבת פרמונט סקיידאנס כבר מכוונת לעסקה חדשה: רכישת וורנר ברוס דיסקברי. לפי דיווחים בארה"ב, דייוויד אליסון, מי שעומד כיום בראש פרמונט סקיידאנס, מגבש הצעה לרכישת כלל הפעילות של וורנר, כולל ערוצי הכבלים, האולפנים והפעילות הדיגיטלית.

על פי ההערכות, מדובר בהצעה שמרביתה תתבצע במזומן, כאשר משפחת אליסון - ובראשה לארי אליסון, ממייסדי אורקל והאיש העשיר בעולם (הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון),  צפויה לתמוך כלכלית במהלך. נכון לעכשיו, לא נמסרה תגובה רשמית מהחברות.


אם העסקה תתממש, היא צפויה לשנות באופן מהותי את מפת המדיה האמריקאית. איחוד של שתי החברות יפגיש בין קטלוגי תוכן מהחזקים בעולם: סרטים כמו "משימה בלתי אפשרית" ו"הסנדק" מצד פרמונט, מול סדרות כמו "הסופרנוס", מותג הארי פוטר וסרטי באטמן מצד וורנר.

בנוסף, מדובר באיחוד נדיר של שני שטחי אולפנים מהגדולים בדרום קליפורניה. במילים אחרות, זה לא רק מיזוג של תוכן אלא גם של תשתיות, מותגים וזכויות הפצה בינלאומיות. פרמונט סקיידאנס שואפת לחזק את מעמדה בעולם הזרמת התוכן, ולכאורה רואה באיחוד כזה מנוף להתרחקות מתלות בערוצי כבלים מסורתיים. וורנר עצמה מצויה בתהליך של פיצול עסקי - בין פעילות הכבלים והחדשות, לפעילות ההפקות והזרמים - כך שהעיתוי לרכישה עשוי להיות אסטרטגי.


עם זאת, מימוש עסקה כזו אינו טריוויאלי. קודם כל, מדובר ברכישה של גוף בעל חוב גבוה, לצד נכסים שפחות מתאימים לעידן הנוכחי - במיוחד ערוצי כבלים כמו CNN ו-TNT שסובלים מנטישת צופים. בנוסף, גם פרמונט עצמה לא נהנית מיציבות פיננסית מלאה, כך שתידרש תמיכה חיצונית ומשמעותית.