מצב AI  של גוגל. קרדיט: רשתות חברתיותמצב AI של גוגל. קרדיט: רשתות חברתיות

השמועות על מותו של חיפוש גוגל היו מוגזמות

השקתו בישראל של מצב AI של גוגל, מספר חודשים לאחר שהושק בארה"ב, היא עוד שלב בשינוי הדרמטי שעובר מנוע החיפוש הקלאסי, שעליו התבסס הטראפיק לאתרי תוכן עד כה, והמשמעות היא שעולם התוכן וה-SEO בעיצומה של מהפיכה 

רן קידר | (2)
נושאים בכתבה GOOGLE גוגל AI

מצב AI של גוגל Alphabet 0.53%   הושק בישראל וב-50 מדינות נוספות לפני כשבוע, לאחר שהיה זמין למשתמשים אמריקאיים מסוף יוני. אלו הן חדשות דרמטיות לאתרי התוכן ולתעשיית ה-SEO האדירה שהתפתחה סביב מנוע החיפוש הישן של גוגל. בקצרה, "מצב AI" של גוגל הוא ממשק חיפוש חדשני שמבוסס על טכנולוגיית שיחה פתוחה עם בינה מלאכותית, ומציע חוויה שונה מהחיפוש המסורתי. במקום להציג רשימת קישורים, המערכת מייצרת תשובה אחת מקיפה ומבוססת תובנות, תוך שימוש במודל השפה Gemini. התשובה נבנית תוך פיצול השאלה למרכיבים שונים, ביצוע מספר חיפושים במקביל ואיחודם לתוכן אחד רציף. המשתמשים יכולים להקליד, לדבר או לשלוח תמונות כחלק מהשאלה, ולקבל מענה שמאפשר המשך דיאלוג, הבהרות, השוואות ותכנון פעולות, והחיפוש הופך מתגובה ליניארית לדינמיקה מתמשכת.

פחות זה היותר החדש 

הדבר הוא חידוש גדול עבור משתמשי הקצה אבל טלטלה אמיתית לאינטרנט כולו. השירות, כאמור, זמין כבר כ-4 חודשים בארה"ב, ויש סביבו כבר תובנות, ביניהן, הטענה שהדבר פוגע קשות בתנועה האורגנית של אתרי תוכן. גוגל, מצידה, חשפה נתונים פנימיים של החברה וטוענת שבפועל המצב שונה. למשל, סמנכ”לית ראשית של מחלקת החיפוש בגוגל, העלתה פוסט שאומר כי נפח הקליקים האורגניים שמועברים מאת גוגל לאתרים נותר “למען הרוב יציב ביחס לשנה שעברה”. עוד נטען כי איכות הקליקים אף עלתה במעט, כלומר, גולשים שנכנסים דרך תוצאות חיפוש נשארים זמן רב יותר במקום, ולא “קופצים” חזרה מיידית.

בנוסף, גוגל מדגישה שהיא מפתחת כלים למפרסמים שמנסים להסתגל לתנועה מופחתת, למשל באמצעות מנויים, ניוזלטרים או מודלים של מיקרו־תשלומים.

מצד שני, ישנם מחקרים שמצביעים על כך ששיעור החיפושים שמסתיים באפס קליקים (כלומר, המשתמש אינו לוחץ על אף אתר מתוצאות החיפוש) עלה מ-56% במאי 2024 ל-69% במאי 2025. עוד מחקרים טוענים כי באותן חיפושים שבהם מופיע תמצות AI בראש, שיעור ההקלקות נמוך במיוחד, וחלק מהמחקרים מדברים על הקלקה של פעם בכל 100 חיפושים. מספר בעלי אתרים טוענים שהם ראו ירידות של עד 60% בתנועה החודשית לאחר מעבר לסקירת AI ולאחר מכן למצב AI.

מי הזיז לי את הטראפיק? 

כך או כך, אתרים שהסתמכו על טראפיק אורגני או ממומן מגוגל מוצאים את עצמם במציאות חדשה. אם הכנסה של אתר מתבססת על העמוד הראשי שלי, שמכיל מודעות, באנרים ועוד, מצבו יתערער משמעותית. הפחתה במספר הקליקים תפגע כנראה במודל ההכנסות שלהם ועלולה אף לשמוט את הקרקע מתחת למודל העסקי שלהם. ייתכן ואתרים יצטרכו לשנות את אסטרטגיית התוכן כדי להישאר רלוונטיים, כך שיכיל תכנים מורכבים ותובנות ייחודיות ובשורה התחתונה: ערך מוסף שיניע את המשתמשים להמשיך לאתר עצמו ולא להישאר בעמוד התמצות. 

בכל מקרה, התופעה הזו אינה רק של גוגל, היות ו-OpenAI כבר השיקו את מצב "Search" ב-ChatGPT ועבור אתרי התוכן, והטראפיק לו הם זקוקים כדי להמשיך ולהתקיים, המשמעות דומה. או כמו שסונדאר פיצ'אי הציג זאת כבר ב-2024, זוהי "מהפיכה בעולם החיפוש". מבחינת גוגל, הצגת פרסומות בפיצ’רים האלו טרם החלה בישראל ובמדינות שבהן הושק השירות לאחרונה, אך בארצות הברית ישנן פרסומות, ועל פי נתוני גוגל, הם עדיין מהוות כ-48% מהכנסות החברה במחצית הראשונה של 2025, ללא שינוי מהתקופה המקבילה ב‑2024.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יסמין 15/10/2025 13:02
    הגב לתגובה זו
    הם כורים נתונים מהאינטרנט הם צריכים לשלם לבעלי האתרים במקום הקוראים.
  • 1.
    אנונימי 15/10/2025 11:34
    הגב לתגובה זו
    לפני חצי שנה לשאלה שלי AI נתן תשובה מילה במילה כמו התשובה שקיבלתי מגוגל
וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן

שער הדולר מזנק ב-1.1%, קמטק תזנק מחר במעל 12%

צוות גלובל |

במסחר דליל במיוחד מזנק שער הדולר ב-1.1% ל-3.32 שקלים לדולר. דולר שקל רציף 0.2%  

נזכיר שיש מתאם הפוך בין הכיוון בוול סטריט לבין הכיוון בשער הדולר. כאשר יש ירידות בוול סטריט הערך הדולרי של החשיפה יורד והגופים המוסדיים קונים דולרים וההיפך. היום הם בצד הקונים ובאין מוכרים - שער הדולר מזנק. כמו כן, יש חשש מסוים שהעיכובים בהחזרת גופות החללים יובילו להמשך המערכה בעזה, וזה מגדיל את אי הוודאות והרצון להחזיק נכסים שנתפסים כבטוחים כמו הדולר והזהב.  


מניית קמטק קמטק 10.46%  מזנקת בוול סטריט ב-3%, והיא בפער ארביטראז' חיובי מרשים של 12% 


סקירת וול סטריט - הירידות במדדים מתמתנות; צים קופצת ב-4%, קאמטק עם 3%



מוקדם יותר היום: 

החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה. החשש מהחמרה במשבר בין טראמפ לשי בין ארה"ב לסין עולים מדרגה כשסין של שי הגבילה חברות ספנות של ארה"ב מלפעול מול חברה בקוראיה הדרומית - שי לא מוותר - מגבלות על חברות ספנות אמריקאיות; החוזים יורדים. הירידות החלו כבר בבוקר בשווקי אסיה, התרחבו לאירופה ומגיעות לשוק האמריקאי כשהנאסד"ק מוביל את הירידה עם מינוס 1.3%.  

וואימו נכנסת ללונדון. קרדיט: רשתות חברתיותוואימו נכנסת ללונדון. קרדיט: רשתות חברתיות

וואימו תשיק מוניות אוטונומיות בבריטניה במהלך 2026

אחרי טוקיו, החברה מרחיבה את פעילותה לשוק האירופי עם שותפות מקומית, אישור רגולטורי צפוי ומערך טכנולוגי מתקדם

רן קידר |
נושאים בכתבה רכב אוטונומי

וואימו, חטיבת הרכב האוטונומי של גוגל Alphabet 0.53%   , הודיעה כי בכוונתה להשיק שירות רובוטקסי מסחרי בלונדון במהלך שנת 2026, צעד שמסמן את כניסתה הראשונה לשוק האירופי. מדובר במהלך אסטרטגי בעל משמעות רחבה, המגיע אחרי פעילות ניסיונית בטוקיו ובא במקביל להתרחבות מואצת של החברה בארה"ב.

המהלך הוכרז רשמית השבוע לאחר שמועות שהתפשטו בעקבות משרות שפורסמו על ידי החברה בלונדון. אך למעשה, הקשר של ויימו לבריטניה אינו חדש: ב-2019 רכשה החברה את Latent Logic, סטארט-אפ שנולד באוניברסיטת אוקספורד ומתמחה בלמידת חיקוי (Imitation Learning), תחום חשוב ליצירת סימולציות לרכב אוטונומי. בעקבות הרכישה הוקם מרכז פיתוח בעיר אוקספורד, שבו החברה משמרת פעילות טכנולוגית בתחום.

בשלב הראשון של הפרויקט, וואימו תפעיל צי קטן של רכבים חשמליים מדגם Jaguar I-Pace בכבישי לונדון, עם נהגי בטיחות אנושיים, במטרה לבחון את המערכות בתנאי דרך אמיתיים. בהמשך, החברה צפויה לעבור למבחני נהיגה ללא נהג מאחורי ההגה, ולהרחיב את השירות לקהל הרחב דרך אפליקציה ייעודית. זהו מודל עבודה שמשחזר את מתווה ההשקה של החברה בפניקס, סן פרנסיסקו ואוסטין.

החברה טרם מסרה נתונים על היקף הצי או לוחות זמנים מדויקים להסרת הנהגים, אך דובר החברה אישר שהכוונה היא להשיק שירות מלא ב־2026, בכפוף להחלטות רגולטוריות. בריטניה צפויה לאשר רישוי מסחרי לכלי רכב אוטונומיים בתחילת 2026, ולפי ויימו, היא פועלת בתיאום מול הגופים הרגולטוריים כדי לעמוד בדרישות ולהוביל את התחום.

לצורך תפעול הצי בלונדון, החברה תשתף פעולה עם חברת Moove, שמנהלת גם את צי הרכב של ויימו בפיניקס, באוסטין ובקרוב גם במיאמי. ויימו בחרה בשנים האחרונות במודל מבוזר לניהול צי: כך למשל, באוסטין ובאטלנטה Uber אחראית להיבטים התפעוליים, טעינה, ניקוי ותחזוקה, בעוד ויימו שומרת לעצמה את האחריות על הטכנולוגיה, האוטונומיה והסיוע בשטח.