סיוה עקפה את הצפי בשורה העליונה; המניה עולה
סיוה דיווחה על הכנסות של 29.2 מיליון דולר ברבעון, האנליסטים ציפו ל-27.5 מיליון דולר; הרווח הסתכם ב-11 סנט למניה, בהתאם לצפי; המניה עולה במסחר המוקדם בוול סטריט
סיוה Ceva Inc. -3.37% המספקת טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירי קצה, דיווחה כי ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-29.2 מיליון דולר, צפי האנליסטים היה להכנסות של 27.5 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה ברבעון הרביעי גדל בכ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-11 סנט, בהתאם לצפי האנליסטים.
עוד דיווחה החברה כי ההכנסות מהסכמי רישוי גדלו ברבעון ב-33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-15.7 מיליון דולר, וההכנסות מתמלוגים גדלו ב-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-13.5 מיליון דולר. בנוסף החברה ציינה כי ברבעון הרביעי סופק מספר שיא של 623 מיליון מוצרים מבוססי סיוה, גידול של 38% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה גם דיווחה על חתימת שתי עסקאות רישוי אסטרטגיות: רישוי ארכיטקטורת Wi-Fi עם מוביל עולמי בתחום ה-MCU ורישוי DSP סלולרי עם יצרן טלפונים ניידים ומוצרים נוספים (OEM) אמריקאי, עבור מודם 5G לשימוש פנימי במוצריו.
מניית סיוה נסחרת לפי שווי של 749.5 מיליון דולר אחרי עלייה של 45% בשנה האחרונה, והיא נסחרת במכפיל 57 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
"אנחנו שמחים לסיים את השנה עם רבעון חזק נוסף הכולל צמיחה של 21% בהכנסות - גבוה מהצפי שסיפקנו", מסר מנכ"ל סיוה, אמיר פנוש. "העוצמה המתמשכת של עסקי הרישוי שלנו באה לידי ביטוי בשני הסכמים אסטרטגיים שנחתמו ברבעון זה, אחד מהם עם יצרן טלפונים ניידים ומוצרים אחרים מוביל בארה"ב, המחזקים את הקשרים ארוכי הטווח עם לקוחות מפתח אלו וכוללים פוטנציאל רב להנבת תזרים משמעותי מתמלוגים בשנים הבאות. בתחום התמלוגים, נרשמו ביקושים חזקים בקרב לקוחות הקצה כמעט בכל סגמנט בו אנו פועלים, איפשר לנו להציג רבעון חמישי ברציפות של צמיחה בתמלוגים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת כאשר לקוחותינו סיפקו שיא של כ-623 מיליון מכשירים מבוססי טכנולוגית סיוה ללקוחות הקצה.
שנת 2024 בכללותה הייתה שנה משמעותית מאין
 כמוה לחברה, במהלכה הרחבנו את בסיס הלקוחות ואת גודל השוק הפוטנציאלי של החברה. ההצלחה של סיוה משתקפת גם בתחום התמלוגים, כאשר לקוחותינו סיפקו ב-2024 מספר שיא של כ-2 מיליארד מכשירים חכמים מבוססי סיוה. בסיס הלקוחות המגוון שלנו, המתפרס על פני מספר תעשיות ושווקי
 קצה, יוצר בסיס רב עוצמה לצמיחה ברישוי וכן הכנסות חזקות וארוכות טווח מתמלוגים, הנתמכות גם על ידי התפקיד המתרחב של ה-AI בחיי היום יום", סיכם פנוש.
- אלפאבית עקפה את הציפיות עם צמיחה חזקה בענן
- מיקרוסופט עקפה את הציפיות - זה לא הספיק למשקיעים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתונים נוספים מהדוחות
ההכנסות בשנת
 2024 צמחו בכ-10% לכ-106.9 מיליון דולר. ההכנסות מתמלוגים צמחו בשנת 2024 בכ-18% ל-46.9 מיליון דולר. בשנת 2024 סופק נתון שיא של כ-2 מיליארד מכשירי קצה חכמים מבוססי סיוה, המשקף מכירה של 60 מוצרים בכל שניה. החברה דיווחה כי במהלך השנה נחתמו 43 הסכמי רישיון, מתוכם
 12 ברישיון טכנולוגיות מרובות, 9 מהם אלו לקוחות חדשים ו-11 מהם היו עם יצרני OEM. הרווח המתואם למניה בשנת 2024, על בסיס Non-GAAP, הוכפל לעומת השנה הקודמת ל-36 סנט. ההפסד על בסיס GAAP הסתכם בשנת 2024 ב-37 סנט.
ההפסד התפעולי ב-2024 על
 בסיס GAAP הסתכם ב-7.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של GAAP של 13.5 מיליון דולר לשנת 2023. הפסד נקי והפסד מדולל למניה לפי GAAP לשנת 2024 היו 8.8 מיליון דולר ו-37 סנט, בהתאמה, בהשוואה להפסד נקי לפי GAAP והפסד מדולל למניה של 18.4 מיליון דולר ו-79 סנט, בהתאמה.
 ההפסד הנקי GAAP לשנת 2023 כולל הפעילות שהופסקה היה 11.9 מיליון דולר או 51 סנט מתואם למניה.
הרווח התפעולי Non-GAAP לשנת 2024 טיפס בחדות ל-10.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-3.6 מיליון דולר לשנת 2023. הרווח הנקי והרווח המדולל למניה Non-GAAP
 לשנת 2024 היו 9.0 מיליון דולר ו-36 סנט, בהתאמה, בהשוואה ל-4.4 מיליון דולר ו-18 סנט ב-2023. ההפסד הנקי Non-GAAP לשנת 2023 כולל הפעילות שהופסקה היה 2.4 מיליון דולר או 10 סנט מתואם למניה.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
לצד זאת, ברבעון הרביעי החברה רכשה מחדש כ-32,000 מניות תמורת כמיליון דולר במסגרת תוכנית הרכישה החוזרת של מניות החברה. בסך הכל בשנת 2024, החברה רכשה מחדש כ-375,000 מניות תמורת כ-8.5 מיליון דולר.

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית
אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד
 דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".
הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר,
 בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד
 דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.
בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט
 חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים
 חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.
- המספר היומי והאם אנחנו לקראת עלייה באבטלה?
- פיטורי ענק באמזון: 30,000 עובדים הולכים הביתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות
 נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת
 תיאורי מוצרים.

