לידיעת שטייניץ: בצרפת מוזילים היום את מחיר הדלק ל-3 חודשים וסופגים את אובדן הכנסות המס - לטובת הנהגים
בזמן שבישראל מחיר הדלק בתחנות צפוי לזנק בשבוע הבא לשיא כל הזמנים, בצרפת המחיר הולך בכיוון ההפוך - בגלל התערבות של הממשלה במשותף עם חברות האנרגיה וזאת לטובת הנהגים.
מחיר ליטר דלק בצרפת עולה 1.58 אירו (באמצע השבוע) והממשלה סיכמה על מתן הנחה בסך של 6 סנט (כלומר כמעט 4%) וזאת למשך של 3 חודשים. המהלך יעלה לממשלת צרפת 300 מיליון אירו (כ-1.5 מיליארד שקלים) באובדן מיסים.
באופן כללי צרפת רשמה הכנסה של 14.7 מיליארד אירו ממיסים על הדלק כאשר מדיניות המיסים על הדלק שם די דומה לישראל (בצרפת המס על הדלק מהווה כ-50% מהמחיר לנהגים בעוד בישראל הוא מגיע ל-52%). זה המקום לציין כי בישראל ב-2011 הממשלה רשמה הכנסה של 16.5 מיליארד שקלים ממס על דלק (בצרפת יש 65 מיליון תושבים, לעומת 8 מיליון בישראל).
מחיר הדלק בתחנות בישראל צפוי לזנק לשיא כל הזמנים ולהגיע לכ-8.46 שקלים לליטר בנזין בשירות מלא. המחיר בארץ משקלל את ממוצע מחירי הבנזין באירופה בחמשת ימי המסחר האחרונים ואת השינוי בשער הדולר בחודש האחרון. כמו כן, יושפע המחיר מעליה של 1% בשיעור המע"מ שתיכנס לתוקפה ב-1 בספטמבר. מחיר הדלק עצמו יתעדכן ביום העסקים הראשון בכל חודש, קרי יום ראשון הקרוב, 2 בספטמבר.
- 13.טל 02/09/2012 16:17הגב לתגובה זואבל גם שיתנו תחבורה ציבורית יעילה כמו בצרפת. אם תהיה רכבת קלה בת"א בשנת 2092, אני צנצנת
- 12.י. שטייניץ 28/08/2012 18:24הגב לתגובה זואין חיה כזאת... למה להוריד ? ובעבור מי? הנהגים... האזרחים...? תגידו השתגעתם ? פחחחחחח... למה? שישלמו !!
- 11.ברק 28/08/2012 17:32הגב לתגובה זואם לא יורידו את המס הכלכלה תעצר ולא תהיה צמיחה אלא אסון כלכלי.
- 10.פול 28/08/2012 16:53הגב לתגובה זוהבנזין היקר באירופה אצל המדינה בעלת רזרבות נפט הגדולות. נורבגיה. בנזין "זול" לא בדיוק ברכה. הינה במצרים הבנזין מאוד מסובסד, מאוד "זול", והבזבוז גורם למחסורים חמורים.
- 9.יעל 28/08/2012 16:48הגב לתגובה זוכל הכבוד להם! למה לא להמשיך להטיל את הנטל ולמלא כיסים ע"ח העם אם העם מאפשר זאת. אם באמת הייתה קמה כאן מחאה חברתית אמיתית ואנשים במקום להיות רדומים היו קמים ומטילים חרם צרכני ולחץ חברתי אמיתי אז הדברים היו נראים אחרת.
- 8.שאול 28/08/2012 16:45הגב לתגובה זוצריכים כסף לשחד את השותפים בקואליציה .
- 7.צבריקו 28/08/2012 16:04הגב לתגובה זומצרך חיוני לכולם, אבל כל אחד מרויח סכום שונה, אבל כולם משלמים אתו מחיר עבור דלק, שהוא נועד לנסיעות לעבודה, וכול.. זה מס לא צודק. חובה להוריד את המס ב.. 50% ומיד
- 6.א-א 28/08/2012 15:56הגב לתגובה זו- בצרפת מוזילים את הדלק- כמו בכל האולם-- אבל אין להם --שטייניץ -שמוק כזה גדול
- 5.אזרח כועס 28/08/2012 15:53הגב לתגובה זומי שקובע זה ביבי, וכל השאר ביביות
- 4.להפיל את הממשלה הרשעה הזו (ל"ת)יעקב 28/08/2012 15:42הגב לתגובה זו
- 3.נכון! עכשיו אפשר להגר בקלות מישראל למקומות נוחים יותר (ל"ת)ישראלה וישראל ישראלי 28/08/2012 15:18הגב לתגובה זו
- 2.דן 28/08/2012 14:56הגב לתגובה זוהאם לציבור הנהגים יש מי שידאג להם ? יש לוביסטים ? לא! בניגוד לקבוצות אחרות. אם היה כאן "ארגון הנהגים הישראלי" רציני - מזמן היה מוציא נהגים להפגנות וחסימות כבישים....באיזור משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה.
- 1.אז מה צמד הזבלים שטייניץ את ביבי מוצצים לנו את הדם :):) (ל"ת)תום 28/08/2012 14:53הגב לתגובה זו

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.