מ'קדיגיטל

האפליקציה השבועית: סוכן נסיעות שיודע הכל ולא ימכור לך בכח 'אבובים' ו'בננה'

אורי אדמון ממקאן דיגיטל עם האפליקציה המומלצת. עם הפרטים הקטנים על כל מקום, אתם חייבים את סוכן הנסיעות של KAYAK לנסיעה הבאה שלכם
אורי אדמון |

מדור חדש של אייס ומקאן דיגיטל ימליץ לכם אחת לשבועיים על האפליקציות השוות שיש ל-iPhone ול-iPad להציע. מדאחקה שתשרוף לכם כמה שעות ועד לאפליקציות שימושיות שיקלו עליכם את החיים במשרד. השבוע, אפליקציה שהנופש הבא שתצאו אליו פשוט חייב לעבור דרכה.

האפליקציה השבועית

סוכן נסיעות - מלונות וטיסות. מרכזת במקום אחד מידע על טיסות ומלונות מאתרי תיירות ברשת

המפתחים - מי עומד מאחוריה

מפתחי האפליקציה הם המפתחים השותפים של אפליקציות תייירות אחרות כמו Expedia, Travelocity ו-Orbitz. אפליקציית KAYAK פותחה לראשונה ב-2004.

קהל היעד העיקרי

תיירים בכפר הגלובלי

פילטר לחלומות - בעידן בו קוראים לנו מכל עבר לעזוב את הסוכן השלנו ולעבור לעבוד עם אתר אינטרנט, לסוכן הנסיעות שלי אין תחליף.

זמין תמיד, עובד ללא עמלות, מציע במהירות מלונות וטיסות, מציג בפשטות מחירים, מכיר את הפרטים הקטנים על כל מקום, יש לו תמונות וביקורות על המלון הכי יקר בקוסטה ריקה או הבונגלו הכי נידח בפרו. יודע כמה יעלה לי חדר לשניים בקומה שלישית עם נוף לקיר בטון, או חדר בקומה שבעים עם נוף למפרץ.

צילום מסך של האפליקציה

הוא שולח לי קובץ עם מגוון אפשרויות, מחולקות לפי תאריכים, יעדים, המלצות או כל קטגוריה אחרת לפיה ארצה למיין את המידע. יש גם פילטר מחירים, טמפרטורות, או סוגי הבילוי המועדפים. הוא מציג תמונות, מחירים ומפות. וזהו. לא מנסה למכור לי כלום בכח, לא מציע לעשות אבובים או בננה. גם לא כרטיסים למופע במחיר מבצע. מלונות וטיסות.

יש לו גם קטע כזה, אתה אומר לו איפה אתה היום, והוא מציג מפה ועליה הרבה נקודות אדומות קטנות. בכל נקודה כתוב מחיר. פילטר לחלומות. תגיד כמה כסף יש לך והוא יגיד לך כמה רחוק תוכל להגיע. 480 דולר לחוף הים השחור, 1250 דולר לאיי אנדמן. כשלוחצים על הנקודה האדומה, נפתח פירוט על טיסות, זמנים, מחירים, ומגוון המלונות ומיקומם על מפה.

אפליקציות שימושיות מקבלות חמש שניות לעשות רושם ראשוני. המבט הראשון במסך, החיפוש, כפתור האישור, התוצאה.

אני מאמין באהבה ממבט ראשון. אני לא מחליף את הסוכן שלי.

לינק להורדת האפליקציה - לחצו כאן

האפליקציה מתאימה ל- iPhone, iPad, Android, BlackBerry, Nokia.

מאת: אורי אדמון, סמנכ"ל פיתוח המוצרים במקאן דיגיטל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.37%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.