שופרסל - תחזית לתוצאות רבעון ראשון

דורין צלניר |

שופרסל צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון של 2010 ביום ד', ה-28.4. החברה תקיים שיחת ועידה באותו יום בשעה 14:00. אנו צופים כי שופרסל תציג דוחות טובים בהתחשב בתחרות הגוברת ששוררת בשוק.

חג הפסח חל השנה בסוף חודש מרץ, לעומת תחילת אפריל בשנה קודמת, ועל כן אנו צופים גידול ניכר במכירות הרבעון לעומת רבעון מקביל. יחד עם זאת, שיעור הרווח התפעולי יושפע, להערכתנו, מהוצאות שיווק גבוהות שמאפיינות בדר"כ את הרבעון הראשון, על אחת כמה וכמה כשחג הפסח חל ברבעון.

הכנסות

לפי נתוני הלמ"ס, מכירות המזון ברשתות השיווק (במחירים קבועים) גדלו בחודשים ינואר-פברואר 2010 בשיעור מתון של כ-1% לעומת תקופה מקבילה, זאת בהמשך לעלייה במדד הפדיון ברשתות השיווק ברבעון הקודם ובשנת 2009 כולה. נתוני נילסן מצביעים על גידול בנתח השוק של רשתות המזון הגדולות (שופרסל ורבוע כחול) בחודש פברואר, לאחר היחלשותן בינואר 2010 בכ-1%. להערכתנו התחזקות זו נובעת בעיקר ממבצעי תחילת שנה, וממכירת תווי שי לקראת חג הפסח. מדד מחירי המזון נותר ללא שינוי הרבעון, זאת לאחר עלייה של כ-1% ברבעון המקביל. שופרסל ממשיכה להתרחב עם הפורמט "שופרסל אקספרס", כך שברבעון הראשון פתחה הרשת 2 סניפים נוספים. חג הפסח חל השנה ברבעון הראשון לעומת שנת 2009, בה מרבית ההשפעה של פסח גולמה ברבעון השני.

בהתאם לאמור לעיל, אנו צופים גידול של כ ? 9% בהכנסות שתציג החברה הרבעון לעומת רבעון מקביל.

רווחיות

אנו סבורים כי הודות לנפח המכירות הגבוה שיגרם בזכות חג הפסח, תווי השי שחולקו לקראתו והמבצעים בהן יצאה שופרסל, החברה תצליח להציג שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית לרמה של 26.4%- גבוה מזה שהציגה החברה ברבעון המקביל.

הרבעון עמד בסימן התגברות התחרות בין רשתות השיווק בארץ, כך שרשתות השיווק יצאו במסעות פרסום אגרסיביים במטרה למשוך קונים לחג הפסח, וכן- במבצעים שהבטיחו לצרכן את הסל הזול ביותר.

מתוך נתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי רשתות השיווק הגדילו את השקעתן בפרסום ב-8% ברבעון הראשון של 2010. לעלייה זו תרמו, כאמור, מלחמת הפרסום בין שופרסל לרבוע כחול, וכן- הניסיון לשכנע את הצרכן לערוך את הקניות לחג הפסח ברשת השיווק המפרסמת. אמנם בכל שנה הוצאות הפרסום של רשתות השיווק גדלות בתחילת הרבעון הראשון ולקראת חג הפסח, אך נראה כי השנה ההוצאה גבוהה אף יותר מתמיד. מהנתונים עולה כי שופרסל הינה המפרסמת המובילה מבין רשתות השיווק (יחד עם סופר פארם), ובמקום השני ניצבת רבוע כחול.

למרות השיפור החזוי בשיעור הרווחיות הגולמית אנו צופים כי שיעור הרווחיות התפעולית יישאר על רמה זהה לרבעון המקביל, דהיינו- יעמוד על 4.1% (4% כשמדובר על קמעונאות בלבד).

מדד המחירים לצרכן ירד הרבעון בכ-1%, מה שמיטיב עם התחייבויות החברה צמודות המדד. אנו מעריכים כי החברה תרשום הכנסות מימון הרבעון, בדומה לרבעון המקביל בו רשמה החברה הכנסות מימון של כ-8 מיליון ש"ח כתוצאה משערוך עסקאות הגנה ומהשפעת הירידה במדד המחירים על ההתחייבויות צמודות המדד.

לסיכום אנו מעריכים כי שופרסל תציג דוחות טובים, זאת למרות התגברות התחרות בשוק אשר מחייבת את החברה להשקיע משאבים רבים בכדי לשמור על נתח השוק שלה ועל המובילות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה