הבורסה בת"א ננעלה בירידות חדות; מדד הנדל"ן צנח 4%
הבורסה בתל אביב סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע זה כעת בירידות שערים אשר הלכו והתחזקו בצהרי יום המסחר, זאת לאחר יום שלילי בוול סטריט אתמול ופתיחה מסחר מגומגמת הבוקר.
מדד המעו"ף אשר פתח את יום המסחר בירידות מתונות יחסית של כ-0.4%, עבר במשך היום לירידות חדות יותר, בעקבות החוזים האדומים בוול סטריט.
הסיפור של היום הוא דווקא הירידות במניית אפריקה ישראל, לב לבייב בינתיים עזב כדי להסדיר את ענייני חברת הבת בלונדון. אולם, נראה שדווקא שם המנייה מתחילה להתייצב אך חברת האם דווקא סובלת מחוסר שקיפות על פי הגורמים בשוק.
מדד המעו"ף סגר בירידה של 0.90% לרמה של 1,208 נקודות, מדד תל אביב 75 צנח 2.62%, מדד תל אביב 100 איבד 1.3% לרמה של 1,144 נקודות ומדד התל טק השיל 1.87% לרמה של 346 הנקודות.
וול סטריט
המדדים המובילים בוול סטריט חתמו את יום המסחר הראשון של שנת 2008 בירידות שערים חדות. המסחר אתמול נפתח בעליות שערים קלות, אך במהרה עברו המדדים לירידות שערים חדות עקב פרסום תוצאות מדד מנהלי הרכש, המצביע על היחלשות סקטור היצרנים בארה"ב והגאות במחיר הנפט. אומנם, המדדים ניסו להתאושש לאחר פירסום הפרוטוקולים של הפד' מועידת השוק הפתוח שהתקיימה ב-11 בדצמבר, אך לשווא.
מניות במרכז
חברת יורוקום הודיעה היום על הצעת רכש לחברת חלל תקשורת. זאת ניתנה על פי מחיר של 46.2 שקל למנייה. מחיר הגבוה ב-25% ממחיר המניה בפתיחת יום המסחר. במידה והצעת הרכש תתקבל יירכשו 2.71 מיליון מניות בתמורה ל-125 מיליון שקל.
מניות החברה לישראל נסחרו בניגוד למגמה וטיפסו בשיעור של 2.86%. ברקע, בכלל פיננסים העלו היום את מחיר היעד למניה ל-5000 שקל. ההמלצה עומדת על "תשואת יתר" כאשר יובל בן זאב מציין, כי במחיר הנוכחי של החברה, המשקיע מקבל למעשה את צים, תחנות הכוח באמל"ט ואת מיזמי הרכב.
מניית בריינסווי זינקה אתמול (ד) ב-17.63% על רקע תוצאות חיוביות בניסוי ביניים. מניות החברה נסחרות במחזור כפול מהרגיל, לאחר שהחברה פרסמה, כי חל שיפור בחולי דיכאון שטופלו באמצעות במכשיר ה-Deep TMS.
גיוון אימג'ינג (גיוון חו"ל) הודיעה אתמול, שילמה ללשכת המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והעבודה את התחייבותה בסך של כ- 5 מליון דולר, כולל ריבית שנצברה, בגין השתתפות נושאת תמלוגים של המדען הראשי בפעולות המחקר והפתוח של החברה. כתוצאה מכך, תרשום החברה הוצאה חד פעמית בסך של כ- 5.7 מליון דולר בדוחות הכספיים של הרבעון הרביעי של 2007.
חברת ריטליקס (ריטליקס חו"ל), ספקית פתרונות תוכנה כלל מערכתיים פתוחים, נסחרה בירידות קלות . לאחר שאתמול צנחה המניה בעקבות הודעתה אתמול כי סמנכ"ל התפעול, אבינועם בלוך, עוזב את תפקידו בחברה. על תוצאות מקדמיות של הרבעון הרביעי, החברה צופה כעת שסך כל ההכנסות בשנת 2007 יגיעו לרף התחתון של ציפיותיה המקדמיות ל-222 מיליון דולר, זאת לעומת צפי מקדמי של החברה להכנסות של בין 220-230 מיליון דולר. האנליסטים ציפו ל-229.15 מיליון דולר.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מסמך הפיתיון שבו השתמשה קבוצת התקיפה, קרדיט: פאלו אלטומסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
חוקרים ישראלים בפאלו אלטו, חושפים את קבוצת Ashen Lepus המזוהה עם חמאס שמפעילה קמפיין ריגול מתמשך לכריית מידע ממדינות ערב; בין היעדים שהותקפו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית
משם הכול קורה בלי שהקורבן מרגיש. הקובץ שמתחזה למסמך מדיני מפעיל שרשרת של רכיבים שמורידים ומפעילים את ערכת התקיפה החדשה של קבוצת Ashen Lepus, קבוצת APT המזוהה עם חמאס ושפועלת כבר שנים נגד גופים ממשלתיים במזרח התיכון. רק שהפעם, כך חושפים החוקרים
הישראלים של פאלו אלטו נטוורקס, הקבוצה מגיעה עם מערך מתקדם בהרבה מבעבר.
מסמך פיתיון כפי שנחשף על ידי צוות החוקרים של פאלו אלטו
חוקרים ישראלים של פאלו אלטו חושפים: קמפיין ריגול חדש, מתמשך ומתוחכם של חמאס נגד ממשלות ערביות
צוותי UNIT 42 של פאלו אלטו נטוורקס ישראל מפרסמים דוח מקיף על קמפיין ריגול שנמשך חודשים ארוכים, ומטרתו חדירה ואיסוף מידע מגופים ממשלתיים ודיפלומטיים ברחבי המזרח התיכון. הקבוצה שעומדת
מאחורי הקמפיין היא Ashen Lepus, המכונה גם WIRTE, ואם בעבר היא נחשבה לשחקן בינוני בזירה, בזמן האחרון היא שדרגה משמעותית את היכולות שלה הן מבחינת תשתיות והן מבחינת כלים וטכניקות תקיפה.
הקמפיין היה פעיל לא רק בתקופות שקטות יחסית, אלא וביתר שאת בזמן
המערכה בין ישראל לחמאס, והקמפיין הזה נמשך גם אחרי הסכם הפסקת האש בעזה באוקטובר האחרון. כאן גם אפשר למצוא הבדל בין Ashen Lepus לבין קבוצות אחרות המזוהות עם חמאס: בעוד אחרות הורידו פעילות, הקבוצה המשיכה לפעול בעקביות, הוסיפה כלים חדשים, והרחיבה את תחומי הפעולה
והיעדים. בין המדינות שנפגעו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית.
החוקרים מסבירים כי הפתיונות - כמו המסמך מהליגה הערבית - מותאמים בדיוק לעולמות התוכן של הקורבנות. רובם עוסקים בענייני פלסטין, החלטות מדיניות או יחסי מדינות, אך בקמפיין
הנוכחי נוספו גם מסמכים הקשורים ליחסי טורקיה–פלסטין, מה שמרמז על כיוון מודיעיני חדש של הקבוצה.
