אבגול גידול ברווח הנקי ל-5 מ' ד' אך שחיקה במרווחים
חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה, פירסמה היום את דוחותיה לרבעון השני של 2007, מציגה גידול של 6.5% בהכנסות ל-57.8 מיליון דולר וגידול של 5% ברווח הנקי ל-5 מיליון דולר. מנגד, נשחק שיעור הרווח הגולמי ל-22.1% לעומת 24.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הצטמק גם הוא מ-15.6% ל-14.6% ברבעון הנוכחי.
הכנסות החברה ברבעון השני 2007 הסתכמו בכ-58 מיליון דולר, גידול של כ- 6.5% לעומת כ- 54.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות אבגול בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-116.8 מיליון דולר, לעומת כ- 108.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 7.4%. הגידול במכירות ברבעון ובששת החודשים, נובע בעיקר מהגידול המתמשך בביקושים למוצרי החברה. גידול זה מתאפשר ע"י רכישות מיצרנים אחרים. הפעילות בסין נמשכת כמתוכנן והחברה רואה גידול בביקושים לשוק המקומי. החלק היחסי שתרמה סין (שמוחזקת ב-50% על ידי אבגול) לסך מכירות הקבוצה במהלך הרבעון החציון הראשון של שנת 2007, הסתכם ב-2.5 מיליון דולר (לשוק המקומי לא כולל התוצרת שנמכרה לחברות בנות בקבוצה).
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ- 12.8 מיליון דולר, (כ- 22.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של כ-13.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (המהווה כ-24.4% מההכנסות). הרווח הגולמי בששת החודשים הראשונים הסתכם בכ-26.8 מיליון דולר (כ-22.9% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של כ-26.8 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-24.7% מההכנסות).
באבגול מייחסים את הירידה ברווח הגולמי לשתי סיבות מרכזיות. לאבגול קיים מנגנון תיקון מחירים עם לקוחותיה הגדולים. מנגנון זה הושפע מירידת מחירי חומרי הגלם ברבעון הראשון של 2007 שגרם לירידת מחירי המכירה ברבעון השני של השנה. בחברה מציינים כי תנודתיות עלולה לגרום להקטנת שיעור הרווח הגולמי ברבעונים בהם מחירי חומרי הגלם עולים, שכן מחירי המכירה עדיין משקפים את מחיר חומר הגלם הנמוך יותר ברבעון הקודם. נכון למועד הדוח ישנה מגמת עליה של מחירי חומרי הגלם לעומת הרבעון הקודם, ובהתאם לכך, החברה צופה שברבעון השלישי של 2007 היא תעלה את מחירי המכירה ללקוחות בכ- 3%.
במקביל ממשיכה אבגול לרכוש תוצרת גמורה מיצרנים אחרים וזאת על מנת להתמודד עם הביקושים הגבוהים, אשר החל מהרבעון השלישי של 2006, עולים על כושר הייצור של החברה. רכישות חיצוניות אלו נעשות ברווחיות נמוכה יחסית למול יצור עצמי של מוצרי החברה. החברה בוחנת מספר חלופות להגדלת כושר היצור, לרבות הרחבת כושר הייצור במפעליה הקיימים ו/או רכישת חברות המייצרות מוצרי בד לא ארוג. מאחר וחלק ניכר מעודף הביקוש הינו ללקוחות אבגול בצפון אמריקה, בוחנת החברה אפשרות להקמת קו יצור נוסף ובהקשר זה חתמה על מזכר הבנות לאספקת קו נוסף בארה"ב בשנת 2008
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-8.4 מיליון דולר, (כ- 14.6% מההכנסות) לעומת רווח תפעולי של כ-8.9 מיליון דולר (כ- 16.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. בששת החודשים הראשונים של 2007, הסתכם הרווח התפעולי בכ-17.3 מיליון דולר, (כ-14.8% מההכנסות) לעומת כ-17.6 מיליון דולר, (כ- 16.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע בעיקר מהקיטון ברווח הגולמי. למרות הגידול במכירות הצליחה החברה לשמור על רמת הוצאות תפעוליות קבועות.
אבגול מסיימת את הרבעון השני עם רווח הנקי שהסתכם בכ- 5.0 מיליון דולר, (כ-8.6% מההכנסות), לעומת כ-3.4 מיליון דולר (כ-6.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 5%. הרווח הנקי בששת החודשים הראשונים של השנה, הסתכם בכ- 10.5 מיליון דולר, (כ-9% מההכנסות), לעומת כ-8.0 מיליון דולר, (כ-7.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
ה- EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ- 10.9 מיליון דולר לעומת EBITDA של כ- 11.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA בחציון הסתכם בכ- 22.3 מיליון דולר לעומת EBITDA של כ- 22.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
אודות החברה
אבגול היא מובילה עולמית עוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ובעיקר לתעשיית החיתולים ונמצאת בשליטת יהושע גולדווסר, ניר פלג ופטרוכימיים.
החברה מייצרת מעל 10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי עבור חברות ענק רב לאומיות: Kimberly-Clark, Tyco Healthcare, P&G (Procter & Gamble). אבגול פועלת באמצעות חברות בנות בארה"ב ובמזרח הרחוק והיא נמצאת עתה בתחילת הקמתו של קו ייצור חדש ברוסיה.