אבגול גידול ברווח הנקי ל-5 מ' ד' אך שחיקה במרווחים

הכנסות החברה ברבעון השני 2007 הסתכמו בכ-58 מיליון דולר, גידול של כ- 6.5% לעומת כ- 54.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי נשחק ל-22.1%, לעומת 24.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הצטמק גם הוא מ-15.6% ל-14.6% ברבעון הנוכחי
שהם לוי |

חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה, פירסמה היום את דוחותיה לרבעון השני של 2007, מציגה גידול של 6.5% בהכנסות ל-57.8 מיליון דולר וגידול של 5% ברווח הנקי ל-5 מיליון דולר. מנגד, נשחק שיעור הרווח הגולמי ל-22.1% לעומת 24.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הצטמק גם הוא מ-15.6% ל-14.6% ברבעון הנוכחי.

הכנסות החברה ברבעון השני 2007 הסתכמו בכ-58 מיליון דולר, גידול של כ- 6.5% לעומת כ- 54.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות אבגול בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-116.8 מיליון דולר, לעומת כ- 108.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 7.4%.

הגידול במכירות ברבעון ובששת החודשים, נובע בעיקר מהגידול המתמשך בביקושים למוצרי החברה. גידול זה מתאפשר ע"י רכישות מיצרנים אחרים. הפעילות בסין נמשכת כמתוכנן והחברה רואה גידול בביקושים לשוק המקומי. החלק היחסי שתרמה סין (שמוחזקת ב-50% על ידי אבגול) לסך מכירות הקבוצה במהלך הרבעון החציון הראשון של שנת 2007, הסתכם ב-2.5 מיליון דולר (לשוק המקומי לא כולל התוצרת שנמכרה לחברות בנות בקבוצה).

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ- 12.8 מיליון דולר, (כ- 22.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של כ-13.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (המהווה כ-24.4% מההכנסות). הרווח הגולמי בששת החודשים הראשונים הסתכם בכ-26.8 מיליון דולר (כ-22.9% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של כ-26.8 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-24.7% מההכנסות).

באבגול מייחסים את הירידה ברווח הגולמי לשתי סיבות מרכזיות. לאבגול קיים מנגנון תיקון מחירים עם לקוחותיה הגדולים. מנגנון זה הושפע מירידת מחירי חומרי הגלם ברבעון הראשון של 2007 שגרם לירידת מחירי המכירה ברבעון השני של השנה. בחברה מציינים כי תנודתיות עלולה לגרום להקטנת שיעור הרווח הגולמי ברבעונים בהם מחירי חומרי הגלם עולים, שכן מחירי המכירה עדיין משקפים את מחיר חומר הגלם הנמוך יותר ברבעון הקודם. נכון למועד הדוח ישנה מגמת עליה של מחירי חומרי הגלם לעומת הרבעון הקודם, ובהתאם לכך, החברה צופה שברבעון השלישי של 2007 היא תעלה את מחירי המכירה ללקוחות בכ- 3%.

במקביל ממשיכה אבגול לרכוש תוצרת גמורה מיצרנים אחרים וזאת על מנת להתמודד עם הביקושים הגבוהים, אשר החל מהרבעון השלישי של 2006, עולים על כושר הייצור של החברה. רכישות חיצוניות אלו נעשות ברווחיות נמוכה יחסית למול יצור עצמי של מוצרי החברה. החברה בוחנת מספר חלופות להגדלת כושר היצור, לרבות הרחבת כושר הייצור במפעליה הקיימים ו/או רכישת חברות המייצרות מוצרי בד לא ארוג. מאחר וחלק ניכר מעודף הביקוש הינו ללקוחות אבגול בצפון אמריקה, בוחנת החברה אפשרות להקמת קו יצור נוסף ובהקשר זה חתמה על מזכר הבנות לאספקת קו נוסף בארה"ב בשנת 2008

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-8.4 מיליון דולר, (כ- 14.6% מההכנסות) לעומת רווח תפעולי של כ-8.9 מיליון דולר (כ- 16.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. בששת החודשים הראשונים של 2007, הסתכם הרווח התפעולי בכ-17.3 מיליון דולר, (כ-14.8% מההכנסות) לעומת כ-17.6 מיליון דולר, (כ- 16.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע בעיקר מהקיטון ברווח הגולמי. למרות הגידול במכירות הצליחה החברה לשמור על רמת הוצאות תפעוליות קבועות.

אבגול מסיימת את הרבעון השני עם רווח הנקי שהסתכם בכ- 5.0 מיליון דולר, (כ-8.6% מההכנסות), לעומת כ-3.4 מיליון דולר (כ-6.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 5%. הרווח הנקי בששת החודשים הראשונים של השנה, הסתכם בכ- 10.5 מיליון דולר, (כ-9% מההכנסות), לעומת כ-8.0 מיליון דולר, (כ-7.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

ה- EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ- 10.9 מיליון דולר לעומת EBITDA של כ- 11.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA בחציון הסתכם בכ- 22.3 מיליון דולר לעומת EBITDA של כ- 22.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

אודות החברה

אבגול היא מובילה עולמית עוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ובעיקר לתעשיית החיתולים ונמצאת בשליטת יהושע גולדווסר, ניר פלג ופטרוכימיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןעמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטן

הרפורמה בביטוח הבריאות מציגה: עלייה בפרמיות וחוסר בהירות לציבור

דוח הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון חושף כי הציבור משלם יותר ובמהלך 2024 דמי הביטוח ברוטו עלו מהשנה הקודמת בכ-9% ל-17.9 מיליארד שקל וכי ההוצאות עולות בעקביות בעשור האחרון, כשב-2014 הסכום היה פחות מחצי, ועמד על כ-8.2 מיליארד שקלים בלבד; עמלות סוכני הביטוח עלו ב-8%

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח בריאות

אחת הרפורמות המרכזיות שנכנסו במהלך 2024, במסגרת חוק התוכנית הכלכלית 2023-2024 נגעה לשינוי מבני בביטוחי הבריאות. הכוונה המקורית הייתה להפחית את עלויות הביטוח לציבור לצמצם כפילויות כיסוי בין הביטוחים הפרטיים לתוכניות השב"ן של קופות החולים. בפועל, התוצאה הייתה הפוכה: במקום ירידה ניכרת בהוצאות משקי הבית, חלק מהציבור נתקל בעלייה בעלויות ובחוסר בהירות לגבי היקף הכיסוי. לצד זאת, ההכנסות בענף המשיכו לגדול ופרמיות הבריאות מהוות כיום 1% מהתמ"ג והפך לגורם מרכזי במערכת הכלכלית והחברתית בישראל.

מבחינת הנתונים עצמם, ב-2024 הסתכמו דמי הביטוח הברוטו ב-17.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-9% לעומת השנה הקודמת. עיקר הפעילות מתרכז בביטוחי פרט (57%) לעומת ביטוחים קבוצתיים (43%). בתוך כך, תחום הוצאות רפואיות הגיע להיקף של 6.5 מיליארד שקל, עלייה של 131% לעומת 2014, והביטוח הסיעודי נותר תחום מרכזי עם היקף של 6.6 מיליארד שקל, רובו (69%) בפוליסות קבוצתיות.


הציבור משלם יותר 

אז שוב, למרות שציפיית הרגולוטור היא למהלך שייצר שקיפות והוגנות עבור המבוטחים מחד, וירידה בהוצאות משקי הבית מאידך, הנתונים מראים בבירור, שלפחות ברמת ההקלה על משקי הבית, ההיפך הוא שקרה והציבור משלם יותר

מבוטחים רבים דיווחו על עלייה בפרמיות, על בלבול בנוגע להיקף הכיסוי ועל פערים בין מה שחשבו שמכוסה לבין המציאות. חלק מהפוליסות הוזלו במישור אחד אך התייקרו באחר, וכך נוצר מצב שבו במקום חסכון נטו, ההוצאה הכוללת של משקי הבית לא ירדה ואף עלתה. במשך שנים רבים שילמנו על פוליסות "שקל ראשון", שבפועל העניקו שירותים שכבר היו כלולים בתוכניות השב"ן של קופות החולים. הכוונה הייתה להעביר את הציבור לפוליסות מסוג "משלים שב"ן", שייכנסו לפעולה רק כאשר שירות אינו מכוסה על ידי הקופה. כפי שנכתב בהודעת משרד האוצר בעת החלת השינוי: "המהלך נועד ליצור שקיפות, להוזיל את העלויות ולמנוע מצב שבו הצרכן משלם פעמיים על אותו שירות רפואי".

ועם זאת, נתוני הפיקוח על הביטוח מראים כי אף על פי שהענף רשם גידול חד בהכנסות, החברות הציגו הפסד חיתומי של כ-132 מיליון שקל ב-2024, שאמנם נבלם מעט יחסית לשנים קודמות, אך עדיין היה שלילי. הרווחיות של חברות הביטוח נבעה מתשואות ההשקעה בשוק ההון והסתכמה בכ-1.26 מיליארד שקל. זאת אומרת, הכסף שהשארתם בידי חברות הביטוח עשה רווחים בשוק ההון, אבל לא ניתן לומר שהיעילות השתפרה או ירד המחיר לצרכן. הציבור שילם יותר, החברות לא הצליחו לייצר רווחיות מפעילות הליבה, והיעדים המקוריים של הרפורמה לא התממשו.