סקודה ראפיד המחודשת – בטיחות לציי הרכב
הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.הפלאג אין הזולה בישראל - BYD Atto2 DM-i
'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את גירסת הפלאג אין ל Atto2 שוהשקה בישראל בשבוע שעבר.
המחיר 150.0 אש"ח כולל הטבת השקה.
בשבוע שעבר דיווחנו לכם על השקת ה BYD Atto2 החשמלי על ידי 'שלמה מוטורס'. נזכיר, ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B+ Suv, כלומר עדיין לא גדול כמו קרוסאובר בסגמנט C, אבל גם לא ממש קטן כמו קרוסאוברים בסגמנט B. כבר בדיווח בשבוע שעבר עידכנו כי בקרוב תושק ה BYD Atto2 בגירסת פלאג אין, והיא אכן הושקה הבוקר במתחם החדש של BYD בשורק.
ה BYD Atto2 DM-i היא כאמור גירסת פלאג אין של הקרוסאובר החדש של BYD והיא מצטרפת ל BYD Sealion 5 DM-i שהושקה בתחילת השנה, ול BYD SEAL U DM-i ובכך משלים 'משפחה' של קרוסאוברים בתצורת פלאג אין, יחד עם ה Seal5 המשפחתית בתצורת פלאג אין, לצד ליין הדגמים החשמליים המוכרים של החברה, החל מהדולפין סרף העירונית ועד הטאנג הגדול.
ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין ארוך בשני ס"מ מאחיו החשמלי עם אורך כולל של 4.33 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.675 מטר. בסיס הגלגלים 2.62 מטר.
הייחודיות של ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין היא שמדובר כרגע ברכב הפלאג אין הזול בישראל. ל BYD Atto2 סוללה בקיבולת 18Kwh המאפשרת טווח חשמלי של עד 90 ק"מ, וטווח משולב של בנזין וחשמל של 1000 ק"מ בתקן WLTP.
- ה BYD Atto2 בישראל -התחרות מתגברת בג'יפונים הקטנים
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם
יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7.
האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים.
הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.
תא הנוסעים איכותי ומעיד לא מעט על ההתקדמות העצומה שעשו בצ'רי בתחום החומרים ואיכות הייצור. כמקובל לרכב צג לוח מחוונים, כאן בגודל 12.3'' ומולטימדה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, אם כי צריך יהיה לראות עם איזה אבזור האומודה 9 תגיע לשוק המקומי.
בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה.
לאומודה 9 מנועי 2.0 ליטר בנזין שנופתע מאוד אם תגיע לישראל ואנחנו לא רואים לה יתרונות, והנעה בתצורת פלאג אין הייבריד מתקדמת שכן תגיע לשוק המקומי. דגם הפלאג אין הייבריד משלב מנוע טורבוב נזין בנפח 1.5 ליטר יחד עם מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על כ 530 כ"ס והמומנט כ- 66 קג"מ. הנתונים הטכניים שעומדים לרשותנו לא מלאים, אולם יש להניח שלא יהיו הבדלים משמעותיים בין הג'אקו 8 שיושק רשמית בשבוע הבא, לאומודה 9. נתוני הביצועים הרשמיים מציגים תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 4.9 שניות, ומהירות מקסימלית של 180 קמ"ש. בזכות ההנעה החשמלית של האומודה 9, כל עוד יש אנרגיה בסוללה, הרכב יכול לנסוע עד 140 קמ"ש בהנעה חשמלית בלבד, ומעל מהירות זו יכנס לפעולה מנוע הבנזין.
הסוללה בקיבולת של 34Kwh המספקת טווח חשמלי של כ 150 ק"מ. כרכב פלאג אין ניתן לטעות את האומודה 9 בטעינה ביתית בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw.
גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.
