סקודה ראפיד המחודשת – בטיחות לציי הרכב

אלי שאולי, אוטו |
נושאים בכתבה סקודה רכב

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


רכבת קלה ירושלים, כפיר (כפיר רכבת ירושלים)רכבת קלה ירושלים, כפיר (כפיר רכבת ירושלים)

צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים

לקראת "עצרת המיליון" נגד גיוס חרדים צפויים חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה; הנה הכבישים שצפויים להיחסם

רן קידר |

בעקבות עצרת המחאה הגדולה שמתוכננת להיערך  בירושלים נגד גיוס חרדים, משרד התחבורה, עיריית ירושלים והמשטרה מזהירים את הציבור מהשלכות תחבורתיות חמורות - חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה.

משרד התחבורה הודיע כי החל מהשעה 12:00, ועד סיום העצרת, ייחסם כביש מספר 1 לתנועת רכבים פרטיים בין מחלף לטרון לגבעת שאול. הכניסה לירושלים תתאפשר רק לאוטובוסים מאורגנים שיכוונו ע"י המשטרה לאזורי הורדת נוסעים. כביש 443 יישאר פתוח לתנועת רכבים.

החסימות בתוך העיר כוללות את רחובות גבעת שאול, יפו, בן צבי, שדרות שז"ר והרצל, צומת מלכי ישראל - שרי ישראל ורחוב ירמיהו. גם מחלף גבעת שאול - רמות ייחסם לכל הכיוונים.

הרכבת הקלה תפעל עד השעה 12:00 כרגיל, אך לאחר מכן תעבור לפעולה חלקית בלבד - בצפון בין נווה יעקב לתחנת הדוידקה, ובדרום בין הדסה עין כרם לכיכר דניה. תחנות מרכזיות כמו התחנה המרכזית, מחנה יהודה וקריית משה לא יופעלו.

רכבת ישראל הודיעה כי תחנת ירושלים יצחק נבון תיסגר מהשעה 12:30 ועד סיום העצרת בשל קרבתה למוקד האירוע.

מערך האוטובוסים העירוני והבין-עירוני ישתנה לחלוטין. קווים יוסטו, קווים יופעלו בשירות מקוצר וחלקם יבוטלו (כמו קווים 54 ו-89).

בין השינויים המרכזיים:

קווי בנימין ומעלה אדומים יגיעו רק עד גבעת התחמושת.

קווי מבשרת יוסטו לכביש 16 ויסיימו באזור הסינמה סיטי.

קווי גוש עציון, צור הדסה וקרית ארבע יגיעו עד מלחה.

קווים מביתר ומודיעין עילית יופנו למסוף הרטום.

תחבורה מכיוון בית שמש תגיע עד הר הרצל.

במשרד התחבורה ממליצים להימנע מלהגיע לעיר ברכב פרטי ולהיערך לנסיעות ממושכות במיוחד, לרבות יציאה מוקדמת מירושלים למי שנמצא בעיר. בעירייה מזהירים גם מהעומסים בצירים הראשיים בתוך העיר.