
טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.
אהבנו: נפח הטענה
פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים
הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.
חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.
תעודת חובה קטגוריה מסחרית סגורה עד 4.0 טון מימדים (מטר) אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה
2.522 /בסיס גלגלים 3.705 מספר מושבים שלושה הנעה ותיבת הילוכים 2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית הספק ומומנט 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ נפח
מיכל דלק 90 ליטר כושר העמסה 3510 ק"ג צריכת דלק (משולב) 12 ק"מ לליטר.
תקן יצרן מחיר החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)
עיצוב חיצוני ופנימי
על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.
ליד ההגה מימין ידית הילוכים עם ארבעה מצבים – P, R, N, D. ככה פשוט.
- מחיר הדלק יעלה ב-4 אגורות ל-7.11 שקלים לליטר
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
לשני העוזרים הנאמנים של הנהג, מושבים עם משענת זקופה מדי, ללא אפשרות להטות אותה. צמוד למשענת מאחור נמצא קיר הארגז, ואנחנו כאן כדי להוביל משאות גדולים, לא להתפנק.
האמת היא שציפיתי לתא נוסעים מפנק יותר, שמרגיש יותר כמו רכב פרטי גבוה, ופחות כמו משאית קלה.
על ההנעה אחראי ברכב המבחן מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 180 כ"ס ו 45.9 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים אחראית על העברת הכח לגלגלים הקדמיים של הפרואייס מקס.
הסיפור הגדול, תרתי משמע, של הפרואייס הוא נפח ההטענה, וגודל משטח ההטענה. בדגם הקצר אורך משטח ההטענה 3.12 מטר, ואילו בדגמים הארוכים אורך משטח ההטענה 3.705 מטר. הרוחב זהה בכל הדגמים 1.87 מטר, (1.422 מטר בין גלגלים) והגובה 1.932 מטר. נפח ההטענה הוא 12 מ"ר בדגם הקצר ו- 12 מ"ר בדגמים הארוכים. כשאני עומד בתא המטען העצום המחשבה היחידה שעוברת לי בראש היא שאני יכול להבין מי שהופך רכב כזה לקראוון לטיולים. אין מתאים ממנו.
למי שמורגל לנהיגה בכלי רכב פרטיים, הנהיגה בפרואייס מקס שונה מאוד. ראשית שדה הראיה שונה מאוד מזה של רכב פרטי, בעיקר לצדדים. קדימה אתה מסתכל מעל גגות כלי הרכב, כשהיחידים שניתן להיישיר להם מבט הם נהגי אוטובוס. אבל לצדדים שדה הראיה מוגבל ומחייב משנה זהירות, ולשם כך יש גם את מראות הצד המפוצלות. הפרואייס מקס מיועד לשאת מטענים כבדים, ולשם כך הוא מצוייד בקפיצי עלים מאסיביים מאחור. המשמעות היא שכשהרכב ריק, החלק האחורי מאוד נוקשה וקופצני. עם הזמן מתרגלים לגודל ולהתנהגות, ולהיזכר שמטרת הפרואייס מקס היא לשאת מטענים, ואם אתם בעניין פינוקים, קחו לעצמכם איזו היילנדר מבית טויוטה.
על הכביש המהיר הפרואייס מקס מרגיש לי יותר נכון, גם במהירויות שעולות על 100 קמ"ש, אולי בגלל שנדרשת פחות התעסקות עם הסביבה הקרובה, אלא בעיקר זו הרחוקה יותר.
צריכת הסולר הרשמית של הפרואייס מקס עומדת על 12 ק"מ לליטר לדגמי ה 140 כ"ס ו – 12.9 ק"מ לליטר לדגם ה 180 כ"ס. בפועל רכב המבחן (הריק) לאורך יומיים של נהיגה צרך כ 13.5 ק"מ לליטר, שכנראה לא ממש מייצגים נהיגת עבודה עם הרכב.
בתחום הבטיחות מצויד הפרואייס מקס בשתי כריות אוויר בלבד (דווקא כאן הייתי מצפה לפחות לארבע או חמש). עוד ברכב בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים, בקרת מהירות חכמה וקרוז קונטרול. מה שמאוד חסר ברכב זה התראה על רכב בשטח מת, שכל-כך נדרש ברכב עם מגבלות שדה ראיה כל-כך גדולות.
המחיר של הפרואייס מקס מתחיל ב 295.0 אש"ח לדגם הקצר, דרך 300.0 אש"ח לארוך עם מנוע 140 כ"ס, ועד ל 310.0 אש"ח לדגם הארוך עם 180 כ"ס. כל המחירים לפני מע"מ.
לא ניכנס לעולם התחרות שכן רכב זה עובר טרם המסירה ללקוח התאמה מלאה לצרכים, אם זה חיפויים עמידים לתא המטען, מושבים לשימוש כמיניבוס ועוד.
לאחר יומיים של נהיגה בגוש דן עם הפרואייס מקס, אני מרגיש הקלה להחזיר אותו לטויוטה שלם וללא שריטה. רק פתאום הישיבה ברכב הפרטי נראית לי כל-כך נמוכה.
