
כמעט 500 קמ"ש - שיא מהירות עולמי ל BYD
דגם Yangwang U9 במהדורת Xtreme שבר את שיא המהירות העולמי לרכב מייצור סדרתי עם מהירות מירבית של מעל ל 496 קמ"ש.
על ה Yangwang U9 סיפרנו לכם לא מזמן, כשאנשי BYD איפשרו לנו 'לטעום' נהיגה קצרה ברחבת המסדרים הגדולה שבחזית מטה BYD בשנז'ן. בזמן שהילידים שיחקו עם ה Yangwang U9 הסטנדרטית שנהנית מכ – 1300 כ"ס, מהנדסי BYD עבדו על אירוע אחר לחלוטין.
ה Yangwang U9 בדגם הקצה שלה Xtreme ( U9X ) עם מעל ל – 3000 כוחות סוס (ואין כאן טעות או איזה 0 שנלחץ בטעות, אכן שלושת אלפים כוחות סוס) שברה לפני מספר שבועות קצרים את שיא המהירות לרכב חשמלי, תוך שהיא קובעת מהירות מרבית של מעל 472 קמ"ש מרשימים מאוד.
אבל מי שציפה שמהנדסי BYD יחגגו את ההישג המרשים, לא הבין את הנחישות שיש לאנשי היצרנית. תוך זמן קצר חזרה למסלול, הפעם על מנת לנפץ את שיא המהירות העולמי לרכב מייצור סדרתי כלשהו, שיא אותו החזיקה בוגאטי האקזוטית.
הפעם קבעה ה Yangwang U9 שיא מהירות עולמי חדש, עם מעל ל 496 קמ"ש מתועדים בוידאו ששיחררה BYD.
אם נוסיף לאירוע של BYD את הזמני ההקפות שקובעת שיאומי SU7 ואת העובדה שאפילו יצרנים מסורתיים כמו פרארי מבקשים ללמוד על הטכנולוגיה של היצרניות הסיניות, נשאר רק להמתין לשיא הבא, אני מהמר על 500 קמ"ש, לאותה XYangwang U9.

10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
מי היו הרכבים שנמכרו בכמויות של עשרות מיליונים ולמה אהבנו אותם?
עולם הרכב מלא בהבטחות ובניסיונות. בכל שנה יוצאות לשוק מאות גרסאות חדשות של דגמים מוכרים לצד רכבים שפותחו מאפס בתקווה לכבוש את ליבם של נהגים. רובם נשכחים אחרי כמה שנים, חלקם הופכים לפופולריים אך שומרים על הצלחה מקומית בלבד, ורק מעטים מצליחים לחצות יבשות, תרבויות ושנים. אותם מעטים נכנסים להיסטוריה של ענף הרכב כמודלים שהשפעתם חורגת הרבה מהענף עצמו. הם הפכו לסמל של עידן, של אורח חיים ושל מגמה כלכלית עולמית.
כאשר בוחנים את עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, מגלים שלא תמיד מדובר במכוניות מרהיבות או יוקרתיות. פעמים רבות אלו דווקא המכוניות הפשוטות, היעילות, הזולות יחסית או החזקות במובן הפונקציונלי, אלו שהצליחו להיכנס ללב השוק, להפוך לנחלת הכלל, ולשמור על מעמד יציב לאורך עשורים. הסיפור שלהן הוא סיפור של הבנה עמוקה של צרכי השוק, של חדשנות טכנולוגית במקומות הנכונים, ושל יכולת להתאים את עצמן לשינויים תרבותיים וכלכליים גלובליים.
1. טויוטה קורולה - המכונית של כל אחד
מאז השקתה ב-1966 נמכרו בעולם יותר מ-60 מיליון יחידות של טויוטה קורולה. מדובר במספר בלתי נתפס שמציב אותה במקום הראשון בפער משמעותי מכל מתחרה אחרת. הקורולה לא נולדה כדי לספק חוויית נהיגה מסעירה או עיצוב פורץ דרך, אלא כדי לתת מענה לצורך פשוט: מכונית משפחתית אמינה, חסכונית וברת השגה.
ביפן של שנות ה-60 השוק היה צמא לרכב נגיש שיכול לשרת משפחות של מעמד ביניים. טויוטה קלעה בדיוק לנקודה הזו. בהמשך, כשהחלה לייצא את הקורולה לארה״ב ולאירופה, היא זכתה לחיבוק מהיר הודות לאותה תכונה בסיסית: רכב שעובד. אין הפתעות, אין תקלות מיוחדות - פשוט רכב שמוביל את המשפחה ממקום למקום בביטחון ובאמינות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון הגדול של הקורולה היה ונשאר אמינות יוצאת דופן. סיפורים על רכבים שעברו מאות אלפי קילומטרים מבלי לראות מוסך הפכו לאגדה אורבנית אך גם למציאות בשטח. בישראל, לדוגמה, דגמי קורולה משנות ה-90 וה-2000 עדיין נוסעים על הכביש מדי יום, לעיתים כ״יד שלישית״ או ״רביעית״, ועדיין שומרים על ערך סביר. הדבר המדהים הוא שרבים מהרכבים הללו ממשיכים לתפקד ללא תקלות משמעותיות, כשהטיפול העיקרי שהם דורשים הוא החלפת חלקי בלאי רגילים.