שיא עולמי חדש Yangwang U9X. צילום BYDשיא עולמי חדש Yangwang U9X. צילום BYD

כמעט 500 קמ"ש - שיא מהירות עולמי ל BYD

דגם Yangwang U9 במהדורת Xtreme שבר את שיא המהירות העולמי לרכב מייצור סדרתי עם מהירות מירבית של מעל ל 496 קמ"ש. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה Yangwang U9 BYD

על ה Yangwang U9 סיפרנו לכם לא מזמן, כשאנשי BYD איפשרו לנו 'לטעום' נהיגה קצרה ברחבת המסדרים הגדולה שבחזית מטה BYD בשנז'ן. בזמן שהילידים שיחקו עם ה Yangwang U9 הסטנדרטית שנהנית מכ – 1300 כ"ס, מהנדסי BYD עבדו על אירוע אחר לחלוטין.

ה Yangwang U9 בדגם הקצה שלה Xtreme ( U9X ) עם מעל ל – 3000 כוחות סוס (ואין כאן טעות או איזה 0 שנלחץ בטעות, אכן שלושת אלפים כוחות סוס) שברה לפני מספר שבועות קצרים את שיא המהירות לרכב חשמלי, תוך שהיא קובעת מהירות מרבית של מעל 472 קמ"ש מרשימים מאוד.

אבל מי שציפה שמהנדסי BYD יחגגו את ההישג המרשים, לא הבין את הנחישות שיש לאנשי היצרנית. תוך זמן קצר חזרה למסלול, הפעם על מנת לנפץ את שיא המהירות העולמי לרכב מייצור סדרתי כלשהו, שיא אותו החזיקה בוגאטי האקזוטית.

הפעם קבעה ה Yangwang U9 שיא מהירות עולמי חדש, עם מעל ל 496 קמ"ש מתועדים בוידאו ששיחררה BYD.


אם נוסיף לאירוע של BYD את הזמני ההקפות שקובעת שיאומי SU7 ואת העובדה שאפילו יצרנים מסורתיים כמו פרארי מבקשים ללמוד על הטכנולוגיה של היצרניות הסיניות, נשאר רק להמתין לשיא הבא, אני מהמר על 500 קמ"ש, לאותה XYangwang U9.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5