
הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao.
אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח
אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).
'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.
לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .
המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה 3 הוא קרוסאובר חשמלי בסגמנט C הממוצב כפרימיום מעל הAtto3 של BYD. ל 3 חמש גירסאות עם הנעה אחורית או כפולה, וההספקים נעים בין 218 כ"ס להנעה האחורית לבין 421 כ"ס להנעה הכפולה. שלושה מארזי סוללות זמינים לבאו 3, 65.28Kwh / 72.96Kwh / 78.72Kwh. הטווחים משתנים בהתאם.
הדגם הבא הוא הבאו 5 המוגדר כ Mid-size SUV עם הנעה קדמית או כפולה, בתצורת פלאג אין הייבריד, אשר עושה שימוש בפלטפורמת DMO Super Hybrid המתקדמת. ה DMO היא פלטפורמת שטח של BYD אותה נמצא גם ב Shark של BYD, והיא משלבת נוחות עם יכולות שטח. הפלטפורמה יכולה לשלב מערכת היברידית מתקדמת של BYD וטכנולוגייה Cell To Body בה הסוללה היא חלק מהשלדה.
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
לבאו 5 מערכת מתלים אקטיבית המאפשרת שליטה בגובה הרכב באמצעות מערכת הידראולית בדומה למערכת של דגם העל היאנג וונג U8.
אם צריך למקם את הסביבה התחרותית של הבאו 5 היא תהיה בין רנגלר לברונקו, לרבות יכולות השטח המצוינות שיש לסביבת התחרות.
הדגם האחרון הוא הבאו 8, שגם הוא בתצורת פלאג אין הייבריד Full Size SUV. הבאו 8 עושה שימוש במערכת המתלים Disus המאפשרת להעלות את הרכב לטובת מרווח גחון מקסימלי של 31 ס"מ, כאשר מרווח הגחון הסטנדרטי עומד על 22 ס"מ.
הבאו 8 הוא רכב גדול מאוד עם אורך כולל של 5.195 מטר, גובה של 1.905 מטר ורוחב של 1.994 מטר. בסיס הגלגלים 2.92 מטר, וניתן לקבל את הרכב במספר תצורות ישיבה, לרבות שבעה מושבים או שישה מושבים.
הבאו 8 עושה שימוש בשלושה מנועים (!!!) שני מנועים חשמליים ועוד מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק כולל של 748 כ"ס. סוללת הרכב בקיבולת של 36.8Kwh והטווח החשמלי עומד על כ-100 ק"מ. הטווח המשולב חשמל + בנזין עומד על כ 1200 ק"מ, אבל בתקן הסיני הליברלי מאוד.
אחרי שסקרנו את שלושת הדגמים שהועמדו לרשותנו אנחנו נכנסים למכוניות ומגלים במהרה כי כשהחבר'ה ב BYD אמרו שהמכוניות מכוילות לשוק הסיני (בניגוד לסיליון 5 שכבר הותאמה לשוק הישראלי) הם התכוונו לכך. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מרימה את החלק הקדמי של כל שלושת הרכבים בצורה משמעותית ומוחשית, ולחיצה בריאה על הבלמים מביאה לתחושת צלילה כשחרטום הרכב רוצה לנשק את האספלט. בסיבובים המהירים על המסלול ניכרות זוויות מרכב משמעותיות ואף משעשעות משהו. עם זאת של שלוש הפנג צ'אנג באו מאיצות בחוזקה ומהנות למדי לנהיגה. בישורת היחידה על המסלול שלוש הפאנג צ'אנג באו מגיעות לסביבות ה- 170 קמ"ש בקלות, ואם הישורת לא היתה קצרה כל-כך המהירות היתה עולה משמעותית. אני לא זוכר רכב שטח שמאיץ בנחישות כזו, אולי למעט הפורד ריינג'ר ראפטור.
לטובת השטח גם הבאו 5 וגם הבאו 8 מצוידים בכפתורי 4X4 ובבאו 8 מה שנראה כמו נעילה רוחבית. מובן שעל המסלול לא ניתן היה 'לשחק' עם הנעילות ולהבין איזו פקודה המחשב מעביר לרכב.
כחובב שטח קשה לי מאוד להתאפק לשים את היד על הבאו 5 או הבאו 8 ולקחת אותן למסלולי הנגב. אין לי ספק שהן יתפקדו נפלא.
הרבה לא ניתן להתרשם מהמכוניות, והתובנה היחידה שאני יכול לזקק מהניסוי הזה הוא שארכיטקטורת ה DMO מרגישה נכונה מאוד ומדויקת, וככזו אני אשמח לראות בארץ גם את ה BYD Shark הטנדר של BYD המבוסס עליה, כמו גם את שלושת הפאנג צ'אנג באו בהן נהגנו, רק בבקשה כיול מתלים אירופאי / ישראלי ולא סיני.
- 1.קחו את המחיר בסין תכפילו ב5 וזה יהיה המחיר בארץ (ל"ת)אבי 17/09/2025 09:12הגב לתגובה זו

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7