
מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה השתנה? ציון במדד ביזפורטל - 4
הרכב הנמכר ביותר בשנים 2023 ו-2024 עבר עדכונים קלים על מנת להישאר תחרותי מול המתמודדות הצעירות שנכנסו לשוק.
אהבנו: תא נוסעים, בטיחות, עדכונים שוטפים
פחות אהבנו: טווח, התנהגות כביש, מבנה הידיות בדלתות האחוריות
ציון מסכם: 4.0 בסולם פולס
מאז השקתו בישראל אי שם בשלהי שנת 2022 הפך ה BYD Atto3 לרכב הנמכר בישראל. לא הרכב החשמלי הכי נמכר אלא הרכב הכי נמכר מבין כל הדגמים המשווקים בישראל, שנתיים ברציפות. עד מועד כתיבת שורות אלו, נמסרו בישראל כ – 32,000 יחידות של ה Atto3, ואם זה המצב, כל מה שנכתוב כעת במבחן למתיחת הפנים הקלה שעבר ה Atto3 די מיותר. הקהל הצביע בארנקים, וכך גם ציי רכב שמצאו אותו כמתאים לעובדי החברה. ה Atto3 מעולם לא הצטיין בתחומו, ויחד עם זאת, גם מעולם לא נכשל בשום תחום. הוא היה בדיוק מה שנכון לקהל הישראלי (וגם זה בעולם). סוג של גלגול נשמות של הסובארו DL המיתולוגית, המאזדה לאנטיס או ה – 3 ששלטו בשוק, הקורולה של החשמליות. ולמרות הכל, הנה אתם ואני נפגשים וירטואלית לדבר (שוב) על ה Atto3.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר
– C-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.455 /רוחב 1.875
/גובה 1.615 /בסיס גלגלים 2.72 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית, קדמית |
הספק ומומנט | 204 כ"ס ו 31.6 קג"מ |
סוללה וטעינה | 60.4Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 110Kw |
טווח ותקן | 420 ק"מ. תקן יצרן. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 6. חמישה כוכבים EuroNcap |
מחיר | 171.5 אש"ח לקומפורט, 179.0 אש"ח לדיזיין. |
עדכונים שוטפים
את ה Atto3 פגשתי לראשונה בספטמבר 2022 בהשקת הדגם, ולאחר מכן במבחן ממצה למכונית. כבר אז היה ברור שיש לנו להיט מכירות שתפור בדיוק לצרכי הצרכן הישראלי. נכון, הסוללה מעט קטנה מדי, הטווח לא היה משהו להתגאות בו, המזגן בינוני, העיצוב הפנימי היה מצועצע, ועדיין היה ל Atto3 את היתרונות שלו. שימושיות עם תא נוסעים גדול ומרווח, מנוע חזק, פקודות קוליות, ולמרות שהטווח בפועל לא היה מרשים, לשימוש יומיומי לא באמת צריך יותר מזה. ולרכב היו עדכוני OTA חשובים מאוד.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היצרנית הראתה את הרצינות הבלתי מתפשרת בכך שהשאירה בישראל 'צוות קרקע'. אותו צוות קיבל בישראל מעבדת מחקר שאין שני לה, ולמד מהקהל הישראלי על צרכים והעדפות. בזכות אותם עדכוני OTA (כלומר ניתן לעדכן מערכות וממשקים ברכב באמצעות שליחת גירסאות עדכניות ישירות למכונית, וללא צורך להיכנס למרכזי שירות), עבר ה Atto3 עדכונים שוטפים, עקב בצד אגודל. כל אותן תובנות מגיעות כבר בילט-אין במתיחת הפנים הקלה שעבר הרכב, ואשר טיפל בחלק גדול מההערות. המזגן עבר עדכון והוא פועל עכשיו היטב גם ביום חם (שלא לציין את האפשרות להפעיל אותו מרחוק באמצעות האפליקציה, כמה דקות לפני שאתם נכנסים לרכב), העיצוב הפנימי עבר התבגרות והצבעים המזעזעים נותרו במפעל, והרכבים המגיעים לישראל כבר נעימים לעין. הסוללה והטווח נותרו ללא שינוי, ודווקא כאן, ולנוכח מגוון הסוללות עומדות לרשות היצרנית הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.
עיצוב
העיצוב החיצוני נותר כמעט ללא שינוי. כדי לראות הבדלים יש להעמיד שתי מכוניות אחת ליד השניה, ולחפש את ההבדלים. אם ראיתם Atto3 מהדגם שלפני מתחת הפנים או אחרי, תתקשו לראות הבדלים מהותיים.
תא הנוסעים נותר זהה אבל הצבעים כאמור כרגע בגווני שחור, הרבה יותר נעימים לעין מהכחול / אדום של הדגם היוצא. מול הנהג צג לוח מחוונים בקוטן ''5 עם המון מידע, דבר שלכאורה יוצא עומס, אבל בפועל הוא שימושי ויעיל. המולטימדיה נותרה בגודל ''12.8 בדגם הקומפורט (רכב המבחן) או ''15.6 בדגם הדיזיין. אני חוזר על מה שרשמתי בעבר, ה ''15.6 גדול מדי לטעמי. הגימיק המוכר של BYD בצורך מסך מסתובב נותר גם כאן. המושב חשמלי ונוח לכיוונון והמרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים של 2.72 מטר, אם כי התחושה היום היא שמושב מעט נמוך מדי, ומשענות הידיים שבדלתות בולטות מדי לתוך הרכב ופוגמות ברוחב השימושי של המכונית. שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטי בקונסולה המרכזית, פקודות קוליות ועוד.
- היתרון הגדול של רכבים אוטונומיים; וגם החיסרון הגדול
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
לחובת ה Atto3 (וכמוהו מרבית הדגמים המיובאים לישראל) הוא העדר גלגל רזרבי, פריט חובה לטעמי שניתן להשלים לאחר רכישת הרכב.
על ההנעה אחראי אותו מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, והמהירות המירבית 160 קמ"ש.
בנהיגה ה Atto3 מכוון לאותו נהג נורמטיבי. הרכב נוח יחסית, המתלים עושים עבודה טובה גם בכביש משובש, והרכב פחות מתנדנד ומיטלטל מצד לצד. הדבר בלט בעיקר בהשוואה מול אחד המתחרים הצעירים שנכנסו לשוק, וה Atto3 הרגיש יותר בטוח ויציב. אבל אם יש לכם מחשבות זדוניות על נהיגה מהירה בכבישים מפותלים, הייתי בוחר ברכב אחר. באותם כבישים ותחת נהיגה אגרסיבית הרגיש ה Atto3 כמו סמוטריץ' במשרד האוצר. אף אחד לא מבין מה הוא עושה שם.
צריכת החשמל של ה Atto3, ממנה נגזר גם הטווח הוא אולי נקודת החולשה הגדולה ביותר של הרכב. בעוד שהיצרן מצהיר על טווח של 420 ק"מ, הטווח בפועל במהלך המבחן עמד על בין 340 ק"מ ל – 360 ק"מ, בנהיגה נורמטיבית של נהג 'רגיל'. לא אגרסיבי מדי, ולא כזה שבא לסחוט כמה שיותר ק"מ מהסוללה. רגיל כזה. מהנסיון האישי, אלו אכן הטווחים הריאליים של ה Atto3, וזו הסיבה בגללה הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.
בתחום הבטיחות ה Atto3 מצויד כמקובל בבלימה אוטומטית, זיהוי רכבים בשטח מת, מערכת אקטיבית למניעת סטיה והתנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6, ולזכות ה Atto3 גם חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap.
המחיר של ה Atto3 הוא 171.5 אש"ח לדגם הקומפורט ו – 179.0 אש"ח לדגם הדיזיין, לפני מבצעים. אם אתם בענין, נסו לקבל הנחה.
סביבת התחרות של ה Atto3 השתנתה ללא היכר מאז הושק. מולו עומדים מתחרים צעירים כמו הלינק & קו 02, שאולי מעט צפוף ממנו במושב האחורי למרות בסיס גלגלים גדול יותר, אבל עם מנוע חזק מאוד, הנעה אחורית, וטווח ריאלי גדול משל ה BYD, במחירים דומים לאלו של ה Atto3. זול ממנו בכ – 10.0 אש"ח הוא המתחרה הצעיר בקטגוריה הג'ילי EX5. הוא מרווח ממנו, בעיקר במושב האחורי, מאובזר יותר, ובעל טווח ריאלי גדול יותר.
ציון מסכם:
BYD Atto3 Comfort FL | |
נוחות | 3.7 |
דינמיות | 3.7 |
טווח | 3.5 |
אבזור | 4.5 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4.0 |
תמורה למחיר VFM | 4.0 |
ציון מסכם | 4.0 |
- 5.אבי 29/07/2025 13:55הגב לתגובה זונגיד בחישוב גס זה יוצא 50K שח. איך זה נמכר פה ביותר מפי 3 מי גוזר את הקופון השמן
- 4.אנונימי 29/07/2025 10:11הגב לתגובה זולא מובן כלום סתם הלוך חזור עם נתונים ..דמגוגיה...
- 3.אנונימי 28/07/2025 14:56הגב לתגובה זומבחינת הלקוחות האלה איכות הרכב היא משנית העלויות הן החשובות. ברגע שהמס על רכב חשמלי יתחיל להתקרב לרכב בנזין המכירות יפלו ולא חשוב כמה יעדכנו את הרכב
- 2.איש שמאל 28/07/2025 14:14הגב לתגובה זוממשלת החורבן הרסה לך את התחושה של המתלים בכביש מהיר
- הגרנמייזר שלי מתהפכת בקברה (ל"ת)אנונימי 28/07/2025 14:58הגב לתגובה זו
- 1.רוקו 28/07/2025 11:16הגב לתגובה זויא כתב עלוב היית מת להגיע לקרוסוליים של סמוטריץ
- אנונימי 29/07/2025 08:00הגב לתגובה זויש שני ילדים לוחמים בשירות חובה שכמובן מקבלים גרושים. הלואי והיה לי שכל ללמד את הבן הגדול שלי מה שבצלאל לימד את בניה סמוטריץ.
- פשיסטוס 29/07/2025 07:47הגב לתגובה זואנחנו יודעים למה הסמרקץ שם.להחריב את המדינה.

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות
הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?
מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.
המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.
בדיקות נוזלים - הפער המפתיע
במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.
חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.
פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון
פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.
- השותף הסתיר הכנסות - וישלם יותר מ-2 מיליון שקל
- מוכר? כך תקנו רכב משומש בצורה הכי נכונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיסכון שנתי: 400-600 שקל.
מגבים - פעולה של שתי דקות
זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.
חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות
הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?
מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.
המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.
בדיקות נוזלים - הפער המפתיע
במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.
חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.
פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון
פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.
- השותף הסתיר הכנסות - וישלם יותר מ-2 מיליון שקל
- מוכר? כך תקנו רכב משומש בצורה הכי נכונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיסכון שנתי: 400-600 שקל.
מגבים - פעולה של שתי דקות
זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.
חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.