BYD Atto3 FL (Face lift). צילום יואב פולסמתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה השתנה? ציון במדד ביזפורטל - 4
הרכב הנמכר ביותר בשנים 2023 ו-2024 עבר עדכונים קלים על מנת להישאר תחרותי מול המתמודדות הצעירות שנכנסו לשוק.
אהבנו: תא נוסעים, בטיחות, עדכונים שוטפים
פחות אהבנו: טווח, התנהגות כביש, מבנה הידיות בדלתות האחוריות
ציון מסכם: 4.0 בסולם פולס
מאז השקתו בישראל אי שם בשלהי שנת 2022 הפך ה BYD Atto3 לרכב הנמכר בישראל. לא הרכב החשמלי הכי נמכר אלא הרכב הכי נמכר מבין כל הדגמים המשווקים בישראל, שנתיים ברציפות. עד מועד כתיבת שורות אלו, נמסרו בישראל כ – 32,000 יחידות של ה Atto3, ואם זה המצב, כל מה שנכתוב כעת במבחן למתיחת הפנים הקלה שעבר ה Atto3 די מיותר. הקהל הצביע בארנקים, וכך גם ציי רכב שמצאו אותו כמתאים לעובדי החברה. ה Atto3 מעולם לא הצטיין בתחומו, ויחד עם זאת, גם מעולם לא נכשל בשום תחום. הוא היה בדיוק מה שנכון לקהל הישראלי (וגם זה בעולם). סוג של גלגול נשמות של הסובארו DL המיתולוגית, המאזדה לאנטיס או ה – 3 ששלטו בשוק, הקורולה של החשמליות. ולמרות הכל, הנה אתם ואני נפגשים וירטואלית לדבר (שוב) על ה Atto3.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר
– C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.455 /רוחב 1.875
/גובה 1.615 /בסיס גלגלים 2.72 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית, קדמית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס ו 31.6 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 60.4Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 110Kw |
| טווח ותקן | 420 ק"מ. תקן יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 6. חמישה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 171.5 אש"ח לקומפורט, 179.0 אש"ח לדיזיין. |
עדכונים שוטפים
את ה Atto3 פגשתי לראשונה בספטמבר 2022 בהשקת הדגם, ולאחר מכן במבחן ממצה למכונית. כבר אז היה ברור שיש לנו להיט מכירות שתפור בדיוק לצרכי הצרכן הישראלי. נכון, הסוללה מעט קטנה מדי, הטווח לא היה משהו להתגאות בו, המזגן בינוני, העיצוב הפנימי היה מצועצע, ועדיין היה ל Atto3 את היתרונות שלו. שימושיות עם תא נוסעים גדול ומרווח, מנוע חזק, פקודות קוליות, ולמרות שהטווח בפועל לא היה מרשים, לשימוש יומיומי לא באמת צריך יותר מזה. ולרכב היו עדכוני OTA חשובים מאוד.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היצרנית הראתה את הרצינות הבלתי מתפשרת בכך שהשאירה בישראל 'צוות קרקע'. אותו צוות קיבל בישראל מעבדת מחקר שאין שני לה, ולמד מהקהל הישראלי על צרכים והעדפות. בזכות אותם עדכוני OTA (כלומר ניתן לעדכן מערכות וממשקים ברכב באמצעות שליחת גירסאות עדכניות ישירות למכונית, וללא צורך להיכנס למרכזי שירות), עבר ה Atto3 עדכונים שוטפים, עקב בצד אגודל. כל אותן תובנות מגיעות כבר בילט-אין במתיחת הפנים הקלה שעבר הרכב, ואשר טיפל בחלק גדול מההערות. המזגן עבר עדכון והוא פועל עכשיו היטב גם ביום חם (שלא לציין את האפשרות להפעיל אותו מרחוק באמצעות האפליקציה, כמה דקות לפני שאתם נכנסים לרכב), העיצוב הפנימי עבר התבגרות והצבעים המזעזעים נותרו במפעל, והרכבים המגיעים לישראל כבר נעימים לעין. הסוללה והטווח נותרו ללא שינוי, ודווקא כאן, ולנוכח מגוון הסוללות עומדות לרשות היצרנית הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.
עיצוב
העיצוב החיצוני נותר כמעט ללא שינוי. כדי לראות הבדלים יש להעמיד שתי מכוניות אחת ליד השניה, ולחפש את ההבדלים. אם ראיתם Atto3 מהדגם שלפני מתחת הפנים או אחרי, תתקשו לראות הבדלים מהותיים.
תא הנוסעים נותר זהה אבל הצבעים כאמור כרגע בגווני שחור, הרבה יותר נעימים לעין מהכחול / אדום של הדגם היוצא. מול הנהג צג לוח מחוונים בקוטן ''5 עם המון מידע, דבר שלכאורה יוצא עומס, אבל בפועל הוא שימושי ויעיל. המולטימדיה נותרה בגודל ''12.8 בדגם הקומפורט (רכב המבחן) או ''15.6 בדגם הדיזיין. אני חוזר על מה שרשמתי בעבר, ה ''15.6 גדול מדי לטעמי. הגימיק המוכר של BYD בצורך מסך מסתובב נותר גם כאן. המושב חשמלי ונוח לכיוונון והמרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים של 2.72 מטר, אם כי התחושה היום היא שמושב מעט נמוך מדי, ומשענות הידיים שבדלתות בולטות מדי לתוך הרכב ופוגמות ברוחב השימושי של המכונית. שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטי בקונסולה המרכזית, פקודות קוליות ועוד.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
לחובת ה Atto3 (וכמוהו מרבית הדגמים המיובאים לישראל) הוא העדר גלגל רזרבי, פריט חובה לטעמי שניתן להשלים לאחר רכישת הרכב.
על ההנעה אחראי אותו מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, והמהירות המירבית 160 קמ"ש.
בנהיגה ה Atto3 מכוון לאותו נהג נורמטיבי. הרכב נוח יחסית, המתלים עושים עבודה טובה גם בכביש משובש, והרכב פחות מתנדנד ומיטלטל מצד לצד. הדבר בלט בעיקר בהשוואה מול אחד המתחרים הצעירים שנכנסו לשוק, וה Atto3 הרגיש יותר בטוח ויציב. אבל אם יש לכם מחשבות זדוניות על נהיגה מהירה בכבישים מפותלים, הייתי בוחר ברכב אחר. באותם כבישים ותחת נהיגה אגרסיבית הרגיש ה Atto3 כמו סמוטריץ' במשרד האוצר. אף אחד לא מבין מה הוא עושה שם.
צריכת החשמל של ה Atto3, ממנה נגזר גם הטווח הוא אולי נקודת החולשה הגדולה ביותר של הרכב. בעוד שהיצרן מצהיר על טווח של 420 ק"מ, הטווח בפועל במהלך המבחן עמד על בין 340 ק"מ ל – 360 ק"מ, בנהיגה נורמטיבית של נהג 'רגיל'. לא אגרסיבי מדי, ולא כזה שבא לסחוט כמה שיותר ק"מ מהסוללה. רגיל כזה. מהנסיון האישי, אלו אכן הטווחים הריאליים של ה Atto3, וזו הסיבה בגללה הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.
בתחום הבטיחות ה Atto3 מצויד כמקובל בבלימה אוטומטית, זיהוי רכבים בשטח מת, מערכת אקטיבית למניעת סטיה והתנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6, ולזכות ה Atto3 גם חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap.
המחיר של ה Atto3 הוא 171.5 אש"ח לדגם הקומפורט ו – 179.0 אש"ח לדגם הדיזיין, לפני מבצעים. אם אתם בענין, נסו לקבל הנחה.
סביבת התחרות של ה Atto3 השתנתה ללא היכר מאז הושק. מולו עומדים מתחרים צעירים כמו הלינק & קו 02, שאולי מעט צפוף ממנו במושב האחורי למרות בסיס גלגלים גדול יותר, אבל עם מנוע חזק מאוד, הנעה אחורית, וטווח ריאלי גדול משל ה BYD, במחירים דומים לאלו של ה Atto3. זול ממנו בכ – 10.0 אש"ח הוא המתחרה הצעיר בקטגוריה הג'ילי EX5. הוא מרווח ממנו, בעיקר במושב האחורי, מאובזר יותר, ובעל טווח ריאלי גדול יותר.
ציון מסכם:
| BYD Atto3 Comfort FL | |
| נוחות | 3.7 |
| דינמיות | 3.7 |
| טווח | 3.5 |
| אבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 4.0 |
| תמורה למחיר VFM | 4.0 |
| ציון מסכם | 4.0 |
- 5.אבי 29/07/2025 13:55הגב לתגובה זונגיד בחישוב גס זה יוצא 50K שח. איך זה נמכר פה ביותר מפי 3 מי גוזר את הקופון השמן
- 4.אנונימי 29/07/2025 10:11הגב לתגובה זולא מובן כלום סתם הלוך חזור עם נתונים ..דמגוגיה...
- 3.אנונימי 28/07/2025 14:56הגב לתגובה זומבחינת הלקוחות האלה איכות הרכב היא משנית העלויות הן החשובות. ברגע שהמס על רכב חשמלי יתחיל להתקרב לרכב בנזין המכירות יפלו ולא חשוב כמה יעדכנו את הרכב
- 2.איש שמאל 28/07/2025 14:14הגב לתגובה זוממשלת החורבן הרסה לך את התחושה של המתלים בכביש מהיר
- הגרנמייזר שלי מתהפכת בקברה (ל"ת)אנונימי 28/07/2025 14:58הגב לתגובה זו
- 1.רוקו 28/07/2025 11:16הגב לתגובה זויא כתב עלוב היית מת להגיע לקרוסוליים של סמוטריץ
- אנונימי 29/07/2025 08:00הגב לתגובה זויש שני ילדים לוחמים בשירות חובה שכמובן מקבלים גרושים. הלואי והיה לי שכל ללמד את הבן הגדול שלי מה שבצלאל לימד את בניה סמוטריץ.
- פשיסטוס 29/07/2025 07:47הגב לתגובה זואנחנו יודעים למה הסמרקץ שם.להחריב את המדינה.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
