
מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה השתנה? ציון במדד ביזפורטל - 4
הרכב הנמכר ביותר בשנים 2023 ו-2024 עבר עדכונים קלים על מנת להישאר תחרותי מול המתמודדות הצעירות שנכנסו לשוק.
אהבנו: תא נוסעים, בטיחות, עדכונים שוטפים
פחות אהבנו: טווח, התנהגות כביש, מבנה הידיות בדלתות האחוריות
ציון מסכם: 4.0 בסולם פולס
מאז השקתו בישראל אי שם בשלהי שנת 2022 הפך ה BYD Atto3 לרכב הנמכר בישראל. לא הרכב החשמלי הכי נמכר אלא הרכב הכי נמכר מבין כל הדגמים המשווקים בישראל, שנתיים ברציפות. עד מועד כתיבת שורות אלו, נמסרו בישראל כ – 32,000 יחידות של ה Atto3, ואם זה המצב, כל מה שנכתוב כעת במבחן למתיחת הפנים הקלה שעבר ה Atto3 די מיותר. הקהל הצביע בארנקים, וכך גם ציי רכב שמצאו אותו כמתאים לעובדי החברה. ה Atto3 מעולם לא הצטיין בתחומו, ויחד עם זאת, גם מעולם לא נכשל בשום תחום. הוא היה בדיוק מה שנכון לקהל הישראלי (וגם זה בעולם). סוג של גלגול נשמות של הסובארו DL המיתולוגית, המאזדה לאנטיס או ה – 3 ששלטו בשוק, הקורולה של החשמליות. ולמרות הכל, הנה אתם ואני נפגשים וירטואלית לדבר (שוב) על ה Atto3.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר
– C-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.455 /רוחב 1.875
/גובה 1.615 /בסיס גלגלים 2.72 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית, קדמית |
הספק ומומנט | 204 כ"ס ו 31.6 קג"מ |
סוללה וטעינה | 60.4Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 110Kw |
טווח ותקן | 420 ק"מ. תקן יצרן. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 6. חמישה כוכבים EuroNcap |
מחיר | 171.5 אש"ח לקומפורט, 179.0 אש"ח לדיזיין. |
עדכונים שוטפים
מחשבון פנסיה - כמה כסף יהיה לך בפרישה
הפקדה: 2,590 ש"ח
המחשבון מבוסס על הנחות שמרניות: אינפלציה 2.5%, עליית שכר 3%
בדיקת ביזפורטל: הפתעה לחוסכים לפנסיה - מיליוני שקלים בפנסיה וקצבה מספקתאת ה Atto3 פגשתי לראשונה בספטמבר 2022 בהשקת הדגם, ולאחר מכן במבחן ממצה למכונית. כבר אז היה ברור שיש לנו להיט מכירות שתפור בדיוק לצרכי הצרכן הישראלי. נכון, הסוללה מעט קטנה מדי, הטווח לא היה משהו להתגאות בו, המזגן בינוני, העיצוב הפנימי היה מצועצע, ועדיין היה ל Atto3 את היתרונות שלו. שימושיות עם תא נוסעים גדול ומרווח, מנוע חזק, פקודות קוליות, ולמרות שהטווח בפועל לא היה מרשים, לשימוש יומיומי לא באמת צריך יותר מזה. ולרכב היו עדכוני OTA חשובים מאוד.
- BYD SEAL 5 משפחתית פלאג אין עם כ - 1000 ק"מ טווח
- ה Sealion של BYD - קרוסאובר קופה בסגמנט הכי נחשק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היצרנית הראתה את הרצינות הבלתי מתפשרת בכך שהשאירה בישראל 'צוות קרקע'. אותו צוות קיבל בישראל מעבדת מחקר שאין שני לה, ולמד מהקהל הישראלי על צרכים והעדפות. בזכות אותם עדכוני OTA (כלומר ניתן לעדכן מערכות וממשקים ברכב באמצעות שליחת גירסאות עדכניות ישירות למכונית, וללא צורך להיכנס למרכזי שירות), עבר ה Atto3 עדכונים שוטפים, עקב בצד אגודל. כל אותן תובנות מגיעות כבר בילט-אין במתיחת הפנים הקלה שעבר הרכב, ואשר טיפל בחלק גדול מההערות. המזגן עבר עדכון והוא פועל עכשיו היטב גם ביום חם (שלא לציין את האפשרות להפעיל אותו מרחוק באמצעות האפליקציה, כמה דקות לפני שאתם נכנסים לרכב), העיצוב הפנימי עבר התבגרות והצבעים המזעזעים נותרו במפעל, והרכבים המגיעים לישראל כבר נעימים לעין. הסוללה והטווח נותרו ללא שינוי, ודווקא כאן, ולנוכח מגוון הסוללות עומדות לרשות היצרנית הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.
עיצוב
העיצוב החיצוני נותר כמעט ללא שינוי. כדי לראות הבדלים יש להעמיד שתי מכוניות אחת ליד השניה, ולחפש את ההבדלים. אם ראיתם Atto3 מהדגם שלפני מתחת הפנים או אחרי, תתקשו לראות הבדלים מהותיים.
תא הנוסעים נותר זהה אבל הצבעים כאמור כרגע בגווני שחור, הרבה יותר נעימים לעין מהכחול / אדום של הדגם היוצא. מול הנהג צג לוח מחוונים בקוטן ''5 עם המון מידע, דבר שלכאורה יוצא עומס, אבל בפועל הוא שימושי ויעיל. המולטימדיה נותרה בגודל ''12.8 בדגם הקומפורט (רכב המבחן) או ''15.6 בדגם הדיזיין. אני חוזר על מה שרשמתי בעבר, ה ''15.6 גדול מדי לטעמי. הגימיק המוכר של BYD בצורך מסך מסתובב נותר גם כאן. המושב חשמלי ונוח לכיוונון והמרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים של 2.72 מטר, אם כי התחושה היום היא שמושב מעט נמוך מדי, ומשענות הידיים שבדלתות בולטות מדי לתוך הרכב ופוגמות ברוחב השימושי של המכונית. שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטי בקונסולה המרכזית, פקודות קוליות ועוד.
- הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- למה הישראלים לא קונים רכבים חשמליים
לחובת ה Atto3 (וכמוהו מרבית הדגמים המיובאים לישראל) הוא העדר גלגל רזרבי, פריט חובה לטעמי שניתן להשלים לאחר רכישת הרכב.
על ההנעה אחראי אותו מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, והמהירות המירבית 160 קמ"ש.
בנהיגה ה Atto3 מכוון לאותו נהג נורמטיבי. הרכב נוח יחסית, המתלים עושים עבודה טובה גם בכביש משובש, והרכב פחות מתנדנד ומיטלטל מצד לצד. הדבר בלט בעיקר בהשוואה מול אחד המתחרים הצעירים שנכנסו לשוק, וה Atto3 הרגיש יותר בטוח ויציב. אבל אם יש לכם מחשבות זדוניות על נהיגה מהירה בכבישים מפותלים, הייתי בוחר ברכב אחר. באותם כבישים ותחת נהיגה אגרסיבית הרגיש ה Atto3 כמו סמוטריץ' במשרד האוצר. אף אחד לא מבין מה הוא עושה שם.
צריכת החשמל של ה Atto3, ממנה נגזר גם הטווח הוא אולי נקודת החולשה הגדולה ביותר של הרכב. בעוד שהיצרן מצהיר על טווח של 420 ק"מ, הטווח בפועל במהלך המבחן עמד על בין 340 ק"מ ל – 360 ק"מ, בנהיגה נורמטיבית של נהג 'רגיל'. לא אגרסיבי מדי, ולא כזה שבא לסחוט כמה שיותר ק"מ מהסוללה. רגיל כזה. מהנסיון האישי, אלו אכן הטווחים הריאליים של ה Atto3, וזו הסיבה בגללה הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.
בתחום הבטיחות ה Atto3 מצויד כמקובל בבלימה אוטומטית, זיהוי רכבים בשטח מת, מערכת אקטיבית למניעת סטיה והתנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6, ולזכות ה Atto3 גם חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap.
המחיר של ה Atto3 הוא 171.5 אש"ח לדגם הקומפורט ו – 179.0 אש"ח לדגם הדיזיין, לפני מבצעים. אם אתם בענין, נסו לקבל הנחה.
סביבת התחרות של ה Atto3 השתנתה ללא היכר מאז הושק. מולו עומדים מתחרים צעירים כמו הלינק & קו 02, שאולי מעט צפוף ממנו במושב האחורי למרות בסיס גלגלים גדול יותר, אבל עם מנוע חזק מאוד, הנעה אחורית, וטווח ריאלי גדול משל ה BYD, במחירים דומים לאלו של ה Atto3. זול ממנו בכ – 10.0 אש"ח הוא המתחרה הצעיר בקטגוריה הג'ילי EX5. הוא מרווח ממנו, בעיקר במושב האחורי, מאובזר יותר, ובעל טווח ריאלי גדול יותר.
ציון מסכם:
BYD Atto3 Comfort FL | |
נוחות | 3.7 |
דינמיות | 3.7 |
טווח | 3.5 |
אבזור | 4.5 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4.0 |
תמורה למחיר VFM | 4.0 |
ציון מסכם | 4.0 |
- 1.רוקו 28/07/2025 11:16הגב לתגובה זויא כתב עלוב היית מת להגיע לקרוסוליים של סמוטריץ