קיה קרניבל EXקיה קרניבל EX

קיה קרניבל - מוביל נוסעים משובח

הקיה קרניבל הוא ממובילי הנוסעים היעודיים הטובים ביותר. לזכותו תא נוסעים מפנק, מנוע משובח, ועיצוב שמוכיח שוואן יכול להיות נחשק

יתרונות: שימושיות, מנוע, תא מטען גם כשכל המושבים פתוחים

חסרונות: מחיר, צריכת דלק

ציון מסכם 4.3 בסולם פולס

 

יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה קיה קרניבל

הקרניבל של קיה שהוצג לראשונה בשנת 1998 הוא התשובה של קיה לצורך במוביל נוסעים משפחתי ושימושי, מבלי לגלוש לקטגוריית הוואנים. בעוד שהדור הראשון היה רכב בינוני, הדור השני שהוצג ב 2005 כבר הציג שיפור משמעותי. הדור השלישי הוצג בשנת 2014 כבר קנה את מקומו כאחד מהמוצלחים בקטגוריה ובשנת 2020 הושק הדור הרביעי. למבחן היום מתייצב הקרניבל החדש שהוא מתיחת פנים משמעותית של הדור הרביעי, כאשר מתיחת הפנים היא גם חיצונית וגם בתא הנוסעים.

הקרניבל של קיה משווק בישראל מתחילת שנות ה 2000, וצבר לעצמו לא מעט אוהדים. בשנת 2023 נמכרו בישראל 643 יחידות מהקרניבל, ובשנת 2024 הצטרפו אליהן עוד 447 יחידות, מרבית ביבוא סדיר על ידי היבואן הרשמי טלקאר. למעשה בכל רגע נתון יש לקרניבל עודף ביקוש על פני מה שהיבואן מצליח להביא, ואם היו לו עוד כמה מאות יחידות, גם הן היו נמכרות עוד בעודן על האניה בדרך לישראל.

עיצוב פנימי וחיצוני

העיצוב החיצוני של הקרניבל מוכיח כי ניתן לעצב מיניוואן שגם יהיה נאה ונחשק ( אפשר גם לראות את הקיה EV9) וגם שימושי.

מתיחת הפנים שלה קרניבל מיישרת קו עיצובי עם כלל רכבי הקבוצה, לרבות חזית נאה עם יחידות תאורה ראשיות אנכיות, ופס לד מתוחכם המקיף את יחידת התאורה מבחוץ ומלמעלה. מבט מהצד מציג את הצללית המוכרת של הקרניבל, כלומר אוטו גדול וארוך, כאשר בקיה 'שברו' את המראה עם קורה C מוכספת עם ריקועים, וחישוקי 17'' נאים. מאחור העיצוב 'מתכתב' עם זה הקדמי, ומשלב יחידות תאורה אנכיות ופס לד הנמתח משני הצדדים לכיוון מרכז הרכב. התוצאה הסופית כאמור נאה למדי.

            קיה קרניבל 2025. צילום יואב פולס. 


גם פנים הרכב עבר עדכון והתאמה לעיצוב הפנימי של רכבי קיה (ויונדאי החולקים פלטפורמות).

רכב המבחן ברמת איבזור EX כולל צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומסך מולטימדיה בגודל זהה. כמובן עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפלל קארפליי. מול הנהג הגה גדול עם מתגי הפעלה למולטימדה, לתצוגת לוח המחוונים ולבקרת השיוט האדפטיבית. בין הנהג לנוסע קונסולה רכבה עם מוט הילוכים גדול , משטח הטענה אלחוטי, מחזיק כוסות ותא איחסון גדול. הכל אינטואיטיבי ו'נופל ליד' בדיוק כפי שצריך. מושב הנהג מצוין והולם את אופי הנהיגה הצפוי בקרניבל.

הסיפור הגדול הוא מאחור, עם שתי שורות מושבים 3 + 3, כלומר נהג + 7 נוסעים (אם מישהו קורא לנהג הקרניבל 'שלגיה' זה על אחריותו בלבד.) השורה השניה נעה על מסילה בתצורה של 2+1, לטובת התאמת המרווח ליושבים בחלק האחורי. את משענת המושב האמצעי ניתן להשכיב לטובת קבלת משטח עליו ניתן להניח חפצים או לחתל תינוק. שורת המושבים השלישית פחות מרווחת למבוגרים, אבל ילדים כולל כאלה בגיל ההתבגרות ימצאו בה מקום ראוי.

            קיה קרניבל - שורה שניה. צילום יואב פולס 

עוד נכון לציין שתי דלתות הזזה החשמליות, וכן דלת אחורית חשמלי, המסתירה מאחוריה הפתעה. עם הפתיחה מתגלה תא מטען עצום ועמוק מאוד בנפח 627 ליטר, זאת כאשר כל המושבים פתוחים. בעת קיפול שורת המושבים השלישית הם נכנסים לתוך החלל העמוק שבתחתית הקרניבל, ויוצרים משטח הטענה עם רצפה שטוחה בנפח 1665 ליטר. אם גם זה לא מספיק, ניתן לקפל גם את שורת המושבים השניה, ולקבל נפח הטענה מסחרי לחלוטין של 2827 ליטר.


מנועים והרבה כח

הקרניבל מגיע עם שתי צורות הנעה, מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר בתצורת V6 או מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המשולב עם הנעה היברידית. מנוע ה V6 בדגמי ה LX וה EX מפיק 291 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ, ואילו הדגם ההיברידי מפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ ומשולב עם מנוע חשמלי המפיק 73 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספק המשולב לדגם זה עומד על 245 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ. אנחנו כאמור עם ה EX ונהנים מקרוב ל 300 כ"ס צוהלים. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.

הקרניבל העדכני זריז למדי בנסיעה, ברמה מפתיעה במקצת. אם נזכרים שיש כאן קרוב ל 300 כ"ס ו 36 קג"מ אזי לא אמורים להיות מופתעים מקצב צבירת המהירות של הקרניבל. נוחות הנסיעה טובה למרות קשיחות יחסית כאשר הרכב ריק מנוסעים למעט הנהג. אין ספק שהוספה של מספר נוסעים היתה משפרת משמעותית את נוחות הנסיעה, ועדיין מדובר ברכב נוח ונעים.

            קיה קרניבל - סביבת נהג. צילום יואב פולס

יציאה אגרסיבית מעמידה או האצה חזקה תוך כדי נסיעה, מביאות עימן לא מעט רעשי מנוע, וניתן היה לטעמי לבודד את תא המנוע מעט יותר, אבל נכון לציין כי זו ביקורת מינורית, שכן לאחר ההגעה למהירות הרצויה מדובר ברכב שקל למדי, גם אם לא 'שקט רכב חשמלי'.

בסה"כ הנהיגה והנסיעה בקרניבל העדכני מוכיחים כי גם מוביל נוסעים ייעודי יכול להיות גם רכב כביש מצויין, אם יודעים לכייל שלדה ומתלים.

תנועה עירונית וחניות צפופות מאתגרות מעט שכן האורך הכולל של הקרניבל עומד על מעל 5.15 מטר, והרוחב קרוב מאוד ל 2.0 מטר.

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של הקרניבל עומדת על 8.9 ק"מ לליטר, לא בתקן WLTP. צריכת הדלק בפועל של הקרניבל תלויה כמו תמיד במשקל רגל ימין של הנהג. נהיגה רגילה בקרניבל תביא אתכם לצריכה של כ - 9 ק"מ לליטר, זה אחרי שנרגעתם מהכיף שבלחיצה על מנוע V6 עם 291 כ"ס, שהרי אי אפשר לנהוג כל הזמן בצורה אגרסיבית שכזו. לעומת זאת, אם תחליטו להיות רגועים על הכביש ועל דוושת הגז, הקרניבל יכול לתגמל אתם בצריכת דלק של מעל 14 ק"מ לליטר. ההחלטה ברגלכם.

בתחום הבטיחות מצוייד הקרניבל במרבית אביזרי הבטיחות האקטיביים המתקדמים, לרבות שמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. הדור הרביעי של הקרניבל לא נבחן על ידי ה EuroNcap, אבל כרכב המיועד לציבור בארה"ב הוא נבחן על ידי ה IIHS המחמיר האמריקאי, ולמעט באירוע של פגיעת צד, הוא קיבל ציונים גבוהים. פגיעת צד משמעותית בקרניבל הניבה ציון נמוך.

            קיה קרניבל - אחור. צילום יואב פולס


מחיר ותחרות

הקרניבל משווק כאמור בפתיח בשלוש גירסאות. גירסת הכניסה ה LX משווקת במחיר של 299.0 אש"ח. רכב המבחן ברמת איבזור EX משווק במחיר של 320.0 אש"ח, ואילו ה 1.6 טורבו היברידי משווק במחיר של 340.0 אש"ח. על אף שהייתי שמח לשני קליקים למטה בעניין המחיר (270 / 290 / 310), עדיין מדובר במוביל נוסעים מצויין וראוי.

התחרות של הקרניבל לא נמצאת בקרוסאוברים של שבעה מקומות כמו הקודיאק / אקסטרייל, אלא מוואנים בגודל מלא כמו הטויוטה היילנדר שמחירה מתחיל ב 340.0 אש"ח ונהנית מהנעה חסכונית ויעילה, או שברולט טראוורס המשווקת במחירים שבין 340.0 אש"ח עד 400.0 אש"ח.

 

ציון מסכם:

 

קיה קרניבל

נוחות

4.5

דינמיות / שטח

4.5

צריכת דלק / טווח חשמלי

4

איבזור

4.5

בטיחות

4

עיצוב

4.5

תמורה למחיר VFM

4

ממוצע

4.3

 


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה קדישא כבר הזמינו. הוא אכן מוביל ואינו מסיע. (ל"ת)
    אנונימי 15/02/2025 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוגב 10/02/2025 22:15
    הגב לתגובה זו
    שברולט טראוורס מחירו החל מ250 אלף שח חדש מהיבואן
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.