קבוצת שלמה: עלייה של 11% בהכנסות; יחולק דיבידנד של 200 מ' שקל

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל לעומת כ-1.35 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במאוחד ברבעון השלישי זינק בכ-20% והסתכם בסך של כ-230 מיליון שקל
אביחי טדסה |

קבוצת שלמה העוסקת בתחום שירותי רכב, והשקעות בענפי תעשייה שונים דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. הקבוצה כוללת את שלמה החזקות, קבוצת אפקון החזקות, שלמה ביטוח, ועוד. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל לעומת כ-1.35 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 11%. הרווח הנקי במאוחד ברבעון השלישי לשנת 2024 גדל בכ-16% והסתכם בסך כ-157 מיליון שקל לעומת כ-135 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי במאוחד ברבעון השלישי זינק בכ-20% והסתכם בסך של כ-230 מיליון שקל בהשוואה לכ-192 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 זינק בכ-34% והסתכם בכ-436 מיליון שקל. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 200 מיליון שקל לבעלי המניות של החברה. בינואר 2024 הושלמה עסקת ההשקעה של קרן ההשקעות האמריקאית, אפיניטי פרטנרס, בניהול ג'ארד קושנר, ב-15% מפעילות הרכב והאשראי של הקבוצה תמורת 110 מיליון דולר לפי שווי של כ-2.7 מיליארד שקל.

ההכנסות בתחום הרכב והאשראי ברבעון השלישי לשנת 2024  צמחו בכ-13% והסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל לעומת כ-1.06 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום הליסינג התפעולי, הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בדמי השכירות הממוצעים ומגידול במספר כלי הרכב שנמכרו, לצד גידול בהכנסות בתחום סחר בכלי רכב הנובע בעיקר מגידול במספר עסקאות רכבי אפס ק"מ שבוצעו.  הרווח התפעולי בתחום הרכב והאשראי עלה ברבעון השלישי לשנת 2024 בכ-8% והסתכם בסך כ-210 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-194 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ההכנסות בתחום הרכב והאשראי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 עלו בכ-12% לכ-3.5 מיליארד שקל לעומת כ-3.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתחום הרכב והאשראי ירד בתשעת החודשים הראשונים בכ-6% והסתכם בסך כ-588 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-628 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת, בין היתר, מהשפעת התייקרות עלויות התפעול.

בתחום הביטוח חברת שלמה ביטוח הציגה גידול של כ-4% בהכנסות מפרמיות שהורווחו בשייר שהסתכמו בכ-304 מיליון שקל לעומת כ-291 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בפרמיה בשייר נובע מירידה בשיעור הכיסוי בביטוח משנה ברוב הענפים בהם פועלת חברת הביטוח. חל שיפור חיתומי בעיקר בתחום רכב רכוש הנובע, בין היתר, מהעלאת תעריפים וירידה בשיעור הנזקים . 

 דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 200 מיליוני שקל לבעלי המניות של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳