רב בריח שורפת מזומנים בקצב של 53 מיליון שקל בשנה; ההכנסות ירדו ב-10%
קבוצת רב-בריח רב בריח -0.39% מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ההכנסות הסתכמו בסך של כ-159.2 מיליון שקל, ומשקפות ירידה של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו ההכנסות לסך של כ-177.5 מיליון שקל. לדברי החברה הירידה נובעת בעיקרה מהשפעות מלחמת חרבות ברזל על ענף הבנייה, הבאות לידי ביטוי בעיכוב פרויקטים והאטת קצב בנייתם, ובירידה בביקושים.
שמואל דונרשטיין, מנכ"ל רב בריח; קרדיט: אייל טואג
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ- 17.4 מיליון שקל, לעומת כ-31.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה גם ציינה כי בעקבות הירידה האמורה בהיקפי הפעילות, כתוצאה מהשלכות המלחמה, סיימה החברה את הרבעון השני של שנת 2024 עם הפסד נקי המיוחס לבעלי מניות החברה בסך של כ-20.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון ייצרה החברה תזרים מזומנים שלילי של 16.4 מיליון שקל, מה שמעמיד את התזרים השלילי במחצית על 26.6 מיליון שקל ועל קצב שנתי של 53.2 מיליון שקל. לצד זאת, סך המזומנים ושווי מזומנים של החברה נכון לסוף הרבעון עמד על 35.7 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון, לחברה גירעון בהון חוזר של 195.2 מיליון שקל.
- פועלים נפרדת מרב בריח - מכרה מניות ב-55 מיליון שקל
- רב בריח עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל; המניה מזנקת ב-11%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש יולי האחרון החברה השלימה הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של כ-69.3 מיליון שקל. לצד זאת, דיווחה החברה על חתימת הסכמים עדכניים עם הבנקים המממנים את פעילותה, בעקבותיהם שונו אמות המידה הפיננסיות של החברה מול הבנקים, וכן סוכם על סווגו חלק מההתחייבויות החברה לזמן קצר כהתחייבויות לזמן ארוך באופן המאריך את מח"מ ההתחייבויות של החברה.
"בהמשך למגמה שאפיינה את תוצאות הרבעון הראשון, וכפי שהחברה עדכנה, גם תוצאות הרבעון השני של השנה הושפעו באופן טבעי ממלחמת חרבות ברזל ומהסביבה העסקית המאתגרת, לרבות הקשיים בפתיחת אתרי בניה עקב מחסור בעובדים", מסר שמואל דונרשטיין, בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת רב-בריח. "עם זאת, בחודשיים האחרונים אנו מזהים התאוששות מסוימת בפעילות העסקית שלנו, הן במגזר הקבלני והן במגזר הפרטי, ובמידה ולא תהיה הסלמה במצב הבטחוני, אנו צופים כי במחצית השנייה של השנה יירשם שיפור בהיקפי הפעילות שלנו לעומת המחצית הראשונה של השנה.
מגמה זו מתגברת לאחרונה בעקבות קצב הולך וגדל של פתיחת אתרי בנייה ברחבי הארץ, הגדלה הדרגתית של כוח האדם בענף, וזאת לצד ביקושים למוצרי מיגון בצפון הארץ ולהתחלת הליכי בנייה במסגרת פרויקט התקומה בדרום הארץ".
רב בריח אופטימית, אבל המלחמה נמשכת
לפני חודשיים שוחחנו עם דונרשטיין לגבי מצבה של החברה. זה היה אחרי הודעת החברה על סיווג החוב מחדש מול הבנקים והכוונה להנפיק סדרת אג"ח נוספת. דורנשטיין הסביר בשיחה כי הגיוס הוא אמור להשלים בקרוב הוא רק "כרית ביטחון" לכל מצב שלא יהיה. דורנשטיין הסביר גם שיש תוכניות מגירה נוספות למקרים נוספים.- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הבעיה של רב בריח היא מינוף ותזרים, אבל ההזמנות גדלות. הבעיה שהן לא מחייבות - קבלנים גדולים מזמינים סחורה ואומרים שבגלל המצב הם ימשכו בהמשך. אם לוקחים אוויר ומנסים להבין לאן רב בריח הולכת, התשובה לטווח בינוני-ארוך דווקא ברורה. אנחנו יודעים כמה דירות נבנות, אנחנו גם יודעים כמה שיקום רחב צריך בדרום ובצפון. אנחנו יודעים שאם החברה תשמור על נתח השוק שלה (והיא הופכת ליעילה ותחרותית יותר בזכות המפעלים החדשים) אז היקף המכירות שלה יגיע ל-900 די מהר וזו הערכה שמרנית, זה כבר היה שם למצב לפני המלחמה. כשעושים חשבון פשוט מקבלים תחת הנחת המכירות הזו, מקבלים רווח של 50-60 מיליון שקל בשנה, בשמרנות.
מניית רב בריח נסחרת לפי שווי של 223 מיליון שקל אחרי ירידה של 14% מתחילת השנה ושל 33% ב-12 החודשים האחרונים.
- 2.שאול 29/08/2024 12:54הגב לתגובה זואפשר להציע לכם את ראש ממשלתנו וממשלתו לנהל את העסק שלכם . הם מומחים להרוס ולקבור עסקים ומדינות .
- 1.אנונימי 29/08/2024 12:08הגב לתגובה זומבית היוצר של בורסת תא...פשוט בושה וחרפה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳