חבל הצלה? רב בריח מסווגת מחדש את החוב ותנפיק אג"ח להמרה
קבוצת רב בריח רב בריח -0.39% מעדכנת על שני מהלכים שאומרים לתמוך בפעילות העסקית של החברה. המהלך הראשון הוא רה ארגון של החוב כך ש-70 מיליון שקל יסווגו מחדש מחוב לטווח קצר כחוב לטווח ארוך. אחרי המהלך, החוב לטווח הארוך יעמוד על 192 מיליון שקל לתקופה של 7-10 שנים. בנוסף, יינתן לחברה גרייס של שנה בפירעון קרן הלוואות ארוכות הטווח שנטלה החברה (למעט ביחס להלוואות בערבות מדינה שנטלה החברה מהתאגידים הבנקאיים).
לקריאה נוספת על רב בריח:
>> לאחר הנפילה של המניה - האם רב בריח אטרקטיבית להשקעה?
>> רב בריח - הדלתות מתחילות להיסגר.
>> הזיגזג של דונרשטיין: רב בריח מודה שלא אמרה אמת
המהלך השני עליו הודיעה החברה היא בחינת הנפקת אג"ח המירות בהיקף של 80 מיליון שקל. לדברי החברה החתימה על כתבי התחייבות השלמת הרה ארגון הפיננסי מול התאגידים הבנקאיים והנפקת האג"ח להמרה, יאפשרו לחברה בטווח הקצר כרית מזומנים לצורך התמודדות עם תקופת האי ודאות המשפיעה על החברה בעקבות מלחמת חרבות ברזל ובעתיד ישמשו את החברה לטובת הפעילות השוטפת וצמיחת החברה.
- קרן ג'נריישן גייסה 215 מיליון שקל באג"ח להמרה
- מדדי אג"ח נוספים: המדדים שעלו בכ-10% בשנה האחרונה או ב-30% בחמש שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מלחמת חרבות ברזל, יצרה האטה בקצב יציאת הסחורות אל אתרי הבניה המשפיעים על התפעול השוטף", מסר שמואל דונרשטיין מנכ"ל ובעלי רב בריח. "אנו מאמינים שרה-ארגון החוב יתרום לחיזוק מבנה המאזן, יתמוך בהמשך פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, וירחיב את פעילותינו לצמיחה בקצב מואץ".
לפני כשלוש שנים רשמה רב בריח את מניותיה למסחר בתל אביב לפי שווי של 625 מיליון שקל (אחרי הכסף). אלא שמאז מניית החברה צנחה בכ-64% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 255 מיליון שקל בלבד. ברקע, הנפקת החברה לוותה בחוסר יושר מצד מנהלי רב בריח, שבחרו לפרסם את תוצאותיה רק לאחר ההנפקה ולא לפניה כפי שהיה מצופה ממנה (מה שגם היה מביא כנראה לירידה בשוויה). בנוסף, החברה אמנם הציגה צמיחה בהכנסות, אך התקשתה להציג רווחים משמעותיים. את שנת 2023 היא סיימה עם הכנסות של 713 מיליון שקל, לצד רווח נקי של 7.5 מיליון שקל בלבד.
- 2.ישראל 03/07/2024 13:21הגב לתגובה זומעולם לא סמכתי על הבעלים של רב בריחעוד כשיה סוחר דלתות קטן לא האמנתי לו
- 1.הרץ מרשלץ 03/07/2024 11:45הגב לתגובה זולא שילמו חובות עבר מעסיקים את כל המשפחה ילדים גיסים בני דודים ועכשיו פונים לציבור לאסוף כסף רק בישראל יש חברות פח כאלה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳