מפעל פלדה מתכת
צילום: Istock

כפרית מקימה אתר חדש בסין וצפויה להכפיל את כושר הייצור

יצרנית התרכיזים לתעשיית הפלסטיקה מעבירה את פעילותה מאתר אחר בסין, והמהלך עתיד להסתיים עד המחצית הראשונה של 2023; כפרית הכניסה ברבעון הראשון של 2021 כ-228 מיליון שקל, לעומת 194 מיליון שקל ברבעון המקביל
סתיו קורן |
נושאים בכתבה כפרית מפעל סין

חברת כפרית 0%  המייצרת תרכיזים ותערובות עבור תעשיית הפלסטיק, מדווחת כי חברת בת בבעלותה המלאה המאוגדת בסין פועלת להקמת אתר ייצור חדש אליו תועתק פעילותה הקיים. עלות ההקמה צפויה להסתכם בכ-12 מיליון דולר והמעבר מתוכנן להתבצע במחצית הראשונה של 2023. האתר החדש יוקם גם הוא בסין, באזור Suzhoe, סמוך למיקומה הנוכחי, ולפי החברה האתר יאפשר לה להכפיל את כושר הייצור שלה.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-228.5 מיליון שקל, לעומת כ-194 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עמד על בכ-21 מיליון שקל, מול כ-17 מיליון שקל שנה קודם לכן. ה-EBITDA הסתכם בכ-28 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה לסך של 25 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


תפרון
צילום: אתר תפרון
דוחות

תפרון עברה להפסד אבל יש עוד סיבה לזה שהיא נופלת

תפרון עברה להפסד תפעולי של 418 אלף דולר ולהפסד נקי של 1.9 מיליון דולר; אבל מה שלוחץ על המניה אלו דווקא המכסים של טראמפ - שבהתחלה "היו נקודת האור" של תפרון ועכשיו עומדים לה לרועץ

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תפרון

תפרון שפועלת בשני תחומי פעילות עיקריים - עבודה מול מותגים בינלאומיים כמו Under Armour Under Armour Inc 3.28%   ומול רשתות קמעונאות גדולות בהן וולמארט Wal-Mart Stores Inc.  פרסמה את דוחות הרבעון השלישי ביום חמישי אחרי הנעילה. אולי קיוו שם "להבליע" ככה את התוצאות הגרועות של הרבעון, אבל המניה פותחת את שבוע המסחר בירידות חדות כש תפרון -30%  נופלת עד 29%, מתחילת השנה יורדת המניה בשיעור דומה 29% וב-12 חודשים האחרונים היא ירדה 24%. 

אבל הסיפור פה הוא לא רק התוצאות המאכזבות. לפני כמה חודשים תפרון חשבה שמדיניות המכסים של טראמפ תעבוד לטובתה - הייצור שלה בירדן אמור היה להעניק לה יתרון על פני יצרנים אחרים שמייצרים במזרח אסיה, במיוחד בתחום הבגדים שמיוצרים כיחידה אחת בלי תפרים רגילים (seamless).

אבל בפועל קרה ההפך. ארצות הברית עדכנה את שיעורי המכס כלפי מטה במדינות כמו וייטנאם וסין, כך שהפער בעלויות בין תפרון לבין המתחרות שלה כמעט ונעלם. במקום יתרון תחרותי, החברה מצאה את עצמה עם מדיניות שמכבידה עליה. לפי ההערכה של תפרון המכסים יפגעו ברווח לפני מס בשנת 2025 ב-2.5 עד 3 מיליון דולר, כשכ-1.2 מיליון דולר מזה כבר נרשם בתשעת החודשים הראשונים של השנה.


עיקרי התוצאות

ברבעון השלישי הכנסות תפרון ירדו בכ-20.8% והסתכמו בכ-54.56 מיליון דולר, לעומת 76.38 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נבעה משני תחומי הפעילות - הכנסות תחום הקמעונאות הצטמצמו לכ-38.48 מיליון דולר - ירידה של כ-20% - בעוד הכנסות תחום המותגים נחתכו ב-42% לכ-16.07 מיליון דולר. הירידה המשמעותית במכירות הובילה לשחיקה ברווחיות, כאשר עלות המכר עמדה על 44.3 לעומת 57.9 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של הסתכם ב-10.22 מיליון דולר בלבד, לעומת 18.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, ושיעור הרווח הגולמי ירד מ-24.1% ל-18.7%. הוצאות המכירה והשיווק נשארו כמעט ללא שינוי על 1.8 מיליון דולר, והוצאות ההנהלה והכלליות ירדו ל-3.2 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון דולר בשנה שעברה. למרות ההתייעלות הזאת, תפרון עברה מהצגת רווח תפעולי של 6.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-הפסד תפעולי של 418 אלף דולר ברבעון הנוכחי. בשורה התחתונה, תפרון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר, אחרי שהציגה רווח נקי של 4.37 מיליון דולר בשנה שעברה.