פריגו מקבלת המלצה באפסייד של 14%
לאומי פרטנרס ממליצה על חברת התרופות פריגו, בהמשך למכירת חטיבת התרופות ג'נריק אר.אקס ב-1.55 מיליארד דולר, מתוכם תקבל החברה 1.5 מיליארד דולר במזומן. (לכתבה המלאה). העסקה בעצם מבטאת את מכירת חברת אגיס ההיסטורית שלפני 15 שנה נרכשה על ידי פריגו ומאז מניית החברה נסחרת בארץ. השאלה - אם זה יימשך כאשר החברה נמכרת לגוף אחר והאם הפעילות בכלל תישאר בארץ?
ההכנסות של פריגו ירדו ב-2.5% ברבעון האחרון מ-1.323 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2019, ל-1.29 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2020. הרווח הגולמי הסתכם ב-469 מיליון דולר, לעומת 481 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ירידה של 2.4%.
הרווח התפעולי הסכם בהפסד של 52.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של כמעט 7 מיליון דולר. או עלייה של כמעט 670% בשורה. כמו כן החברה דיווחה על הפסד של 175 מיליון דולר, לעומת הפסד של 19 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ההפסד עלה מ-0.14 סנט ברבעון האחרון של 2019 ל-1.29 דולר למניה.
מרב פישר-שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לפרסום תוצאות פריגו ל-2020: "פריגו סיימה את שנת 2020 עם צמיחה של כ-5% במכירות וקיטון ברווח למניה - כפי שהערכנו בעבר, רבעון רביעי חלש יחסית, בעיקר בשל 'עונת שפעת' חלשה מאד, הביא את פריגו לסיום מתון של שנת 2020, הגם שהמחצית הראשונה של השנה הייתה חזקה. פריגו סיימה את השנה עם מכירות של 5.1 מיליארד דולר ורווח למניה של 4.02 דולר. תחום מוצרי הצריכה ותרופות ה-OTC תרם למכירות כ-80% וצמח ברמה שנתית בכ-6%, מתוכם צמיחה אורגנית של כ-2%. לפריגו דריסת רגל משמעותית במסחר המקוון, אשר קיבל רוח גבית השנה, כחלק מהשפעות מגפת הקורונה, מה שצפוי לתמוך בתוצאות החברה גם בעתיד."
- נובו נורדיסק מציעה לרכוש את מטסרה ב־9 מיליארד דולר - מה עומד מאחורי המהלך?
- ג'ונסון אנד ג'ונסון מפצלת שוב: חטיבת האורתופדיה תהפוך לחברה עצמאית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מוסיפה פישר-שרוני כי "במקביל לפרסום הדוח הודיעה פריגו על מכירת עסקי התרופות הגנריות לחברת ALTARIS תמורת 1.55 מיליארד דולר מתוכם 1.5 מיליארד דולר במזומן. העסקה לא מציפה ערך לפריגו, ולמעשה להערכתנו, אף גורעת מעט מהשווי הכלכלי המוערך".
- 3.המתיקו דוחות רעים במכירה רעה (ל"ת)שורט חזק 02/03/2021 19:06הגב לתגובה זו
- 2.בן 02/03/2021 17:33הגב לתגובה זוכמה עולב של חברה.
- 1.האם למכור ? (ל"ת)גק 02/03/2021 16:46הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
