פריגו מקבלת המלצה באפסייד של 14%
לאומי פרטנרס ממליצה על חברת התרופות פריגו, בהמשך למכירת חטיבת התרופות ג'נריק אר.אקס ב-1.55 מיליארד דולר, מתוכם תקבל החברה 1.5 מיליארד דולר במזומן. (לכתבה המלאה). העסקה בעצם מבטאת את מכירת חברת אגיס ההיסטורית שלפני 15 שנה נרכשה על ידי פריגו ומאז מניית החברה נסחרת בארץ. השאלה - אם זה יימשך כאשר החברה נמכרת לגוף אחר והאם הפעילות בכלל תישאר בארץ?
ההכנסות של פריגו ירדו ב-2.5% ברבעון האחרון מ-1.323 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2019, ל-1.29 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2020. הרווח הגולמי הסתכם ב-469 מיליון דולר, לעומת 481 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ירידה של 2.4%.
הרווח התפעולי הסכם בהפסד של 52.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של כמעט 7 מיליון דולר. או עלייה של כמעט 670% בשורה. כמו כן החברה דיווחה על הפסד של 175 מיליון דולר, לעומת הפסד של 19 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ההפסד עלה מ-0.14 סנט ברבעון האחרון של 2019 ל-1.29 דולר למניה.
מרב פישר-שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לפרסום תוצאות פריגו ל-2020: "פריגו סיימה את שנת 2020 עם צמיחה של כ-5% במכירות וקיטון ברווח למניה - כפי שהערכנו בעבר, רבעון רביעי חלש יחסית, בעיקר בשל 'עונת שפעת' חלשה מאד, הביא את פריגו לסיום מתון של שנת 2020, הגם שהמחצית הראשונה של השנה הייתה חזקה. פריגו סיימה את השנה עם מכירות של 5.1 מיליארד דולר ורווח למניה של 4.02 דולר. תחום מוצרי הצריכה ותרופות ה-OTC תרם למכירות כ-80% וצמח ברמה שנתית בכ-6%, מתוכם צמיחה אורגנית של כ-2%. לפריגו דריסת רגל משמעותית במסחר המקוון, אשר קיבל רוח גבית השנה, כחלק מהשפעות מגפת הקורונה, מה שצפוי לתמוך בתוצאות החברה גם בעתיד."
- מרק בדוח טוב - אז למה המניה יורדת?
- מכסים של 200% על תרופות בדרך - למה המשקיעים ממשיכים לקנות פארמה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מוסיפה פישר-שרוני כי "במקביל לפרסום הדוח הודיעה פריגו על מכירת עסקי התרופות הגנריות לחברת ALTARIS תמורת 1.55 מיליארד דולר מתוכם 1.5 מיליארד דולר במזומן. העסקה לא מציפה ערך לפריגו, ולמעשה להערכתנו, אף גורעת מעט מהשווי הכלכלי המוערך".
- 3.המתיקו דוחות רעים במכירה רעה (ל"ת)שורט חזק 02/03/2021 19:06הגב לתגובה זו
- 2.בן 02/03/2021 17:33הגב לתגובה זוכמה עולב של חברה.
- 1.האם למכור ? (ל"ת)גק 02/03/2021 16:46הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳