הייבוא הפיל את שמן: יתרת הפעילות תמכר לסוגת; המניה טסה ב-40%
חברת שמן תעשיות מדווחת כי לאחר הפסקת פעילות הייצור עליה הוחלט בינואר, הפעילות הקמעונאית, שהיא יתרת פעילותה של שמן, תימכר כעת לסוגת שבבעלות קרן פורטיסימו בתמורה ל-142 מיליון שקל, לא כולל מלאי בסך כ-20-30 מיליון שקל שהתשלום עבורו יתקבל ב-9 פעימות. העסקה תושלם בתחילת אפריל בכפוך בין היתר לאישור של רשות התחרות. בשמן מעריכים כי בגין העסקה ירשמו רווח בסך 110 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של השנה. על רקע הדיווח מניית החברה ממריאה בכ-40%.
הרוכשת סוגת תוכל לקבל לידה את ציוד ביקבוק השמן של החברה ללא תמורה החל מהשלמת העסקה ועד שנה לאחר מכן. במסגרת העסקה סוכם כי חובות הלקוחות של שמן יוותרו נכס שלה ולא יועברו לסוגת. בשמן יסיימו את ההתקשרות מול העובדים הקיימים וחידושה על ידי סוגת יהיה כפוך לשיקול דעתה.
בהודעה לתקשורת שפרסה שמן בנושא ההחלטה להפסיק את הייצור הוסבר המהלך ב"רקע התוצאות הכספיות של מגזר האגרו-מזון" וכן ב"קיומה של חלופת אספקה למוצרים של הפעילות הקמעונאית של החברה ע"י ספקים מחו"ל". בעקבות ההחלטה תרשום שמן בדוחות 2020 הפסד מירידת ערך רכוש קבוע של כ-107 מיליון, שיקוזז על ידי העתודה למס בגין הרכוש.
בסוף התהליך נראה ששמן הופכת לחברה יבואנית בלבד, עם הון של כ-225-230 מיליון שקל שמורכב מערמה גדולה של מזומנים בקופה. שווי השוק גם לאחר העליות היום הוא כ-160 מיליון שקל.
- שמן נדל"ן רוכשת שטח באזור התעשיה ברקן תמורת 91 מיליון שקל
- קרן JTLV וחברת אורשר ממזגות את פעילות הנדל"ן המניב עם שמן תעשיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר סגירתו, שמן תמשיך להחזיק בשטח המפעל בחיפה שככל הנראה ימכר על ידה בהמשך. בחברה אומרים כי יפתחו ויממשו את "הפוטנציאל הטמון בו נוכח מיקומו, תוך בחינה של אפשרויות נוספות".
שמן היא המשווקת של מותגי "עץ הזית", "מילומור" ו"מגד". החברה הוקמה ב-1922 והונפקה בתחילת שנות ה-60. את הרבעון השלישי של 2020 סגרה עם הכנסות בסך 131 מיליון שקל ורווח נקי של 1.5 מיליון.
- 2.חיים 01/03/2021 14:13הגב לתגובה זומפעלים בארץ נעלמים בהדרגה אחד אחרי השני ולכן לאזרחים שבמסגרת עבודה לא נישאר להם רק לחפש או חנויות מיסדות שרותים ופקידים ומעט בהאייטק וזה ממש מדאיג את בעלי המישפחות מה עם עתיד ילדיהם פה זה לא פשוט ומלחיץ לא פלא שהרבה נוהרים להיות חרדים כדי לקבל כסף למיחייה דרך עמותות חרדיות שקמו בכל פינה במדינה והבחירות התכופות תורמות למיחייתם לפחות בזמן הזה
- 1.עומרי 28/02/2021 16:41הגב לתגובה זושופרסל חסידת הייבוא מפולין וטורקיה , כנל רמי לוי ויחונוף מעדיפים תוצרת חוץ בשביל עו כמה אגורות. לצרכן הישראלי זה עולה אותו המחיר. לרשתות השיווק חלק נכבד בחיסול התעשייה המסורתית בישראל

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
