המפקחת דורשת מהבנקים: עוברים לבנקאות דיגיטלית? גבשו מדיניות תוך חודשים
המפקחת על הבנקים חדוה בר שלחה היום מכתב למנהלי הבנקים בישראל המתריע מפני ירידת איכות השירות כתוצאה מהמעבר לבנקאות הדיגיטלית. בשנים האחרונות חל שינוי בצריכת השירותים הבנקאיים והמפקחת מתריע מפני מצב בו הציבור יתמודד עם סגירת סניפים וצמצום עמדות הטלרים בבנקים.
לאחרונה הציבור משתמש יותר במכשירים למשיכת מזומן, במכונות להפקדת שיקים, פעילות באמצעות האינטרנט ושימוש באפליקציות בטלפון החכם - מה שמייתר את ההגעה לפקיד הבנק. בחלק מהבנקים, המעבר מתבטא בסגירת סניפים וצמצום עמדות הטלרים בסניפים, וכן להחלפת עמדות אלו במכשירים האוטומטיים.
- 6.הדיגיטלי יפיל להם את העמלות (ל"ת)דני 06/12/2015 21:55הגב לתגובה זו
- 5.חזירים רעבים 06/12/2015 21:52הגב לתגובה זולא ניתן לקנות ולמכור מניות בטלפון ישיר .... אומנם הם חוסכים בכוח אדם אבל מצד שני הציבור יעשה פחות פעולות בגלל שבאפליקציה זה מסורבל ונתון להרבה טעויות ...... ממש לא מבין אותם........
- 4.הבנקים מזלזלים באוכלוסיה הבוגרת..... בושה (ל"ת)קורא 06/12/2015 14:42הגב לתגובה זו
- 3.מוטי 06/12/2015 14:20הגב לתגובה זועכשיו על כל תקלה שתקרה יגידו "זה לא אנחנו זה המחשב"!!! יעלם לך כסף מחשבון או פקודת בורסה לא תבוצע בהתאם להוראה , המחשב אשם! זה לא אנחנו. בקיצור הרובוטיזציה פותרת אותם מכל אחריות. נבלות!!!
- 2.בלאומי אפילו התוכנה החדשה אין לה המינימום בני"ע (ל"ת)בדיחה הדיגיטליזציה 06/12/2015 14:07הגב לתגובה זו
- 1.שמטוב 06/12/2015 13:59הגב לתגובה זואלא מחייב אותי להשתמש במשיכה דרך מסוף דיגיטלי. מספר סיבות החשובות בהן מבחינתי: 1) המשיכה ממסוף מוגבלת ל 4000 שקל ליום וזו הגבלה מאוד לא נוחה . 2) חוץ מזה שמשיכה עם כרטיס מגנטי פחות נוחה ממשיכה דרך פקיד: יש אפשרות של טעות מקרית של הלקוח וקשה לזהות איפה הטעות, המכונה עשויה להיות לא תקינה ולבלוע את הכרטיס (כבר ראיתי שזה קורה), במקרה כזה אני צריך להתרוצץ. זה סוג התקלות המוכר לנו משיחות מנותבות בטלפון (אם "כך וכך" לחץ מספר 1, אם "כך וכך" לחץ מספר 2 ועוד הנחיות מבלבלות, ובסוף מגיעים לפעולה שונה מהמבוקש). שלא יבלבלו לי את המוח על "לקוחות מאותגרים". השיטה מאותגרת, כלומר מחורבנת. 3) במשיכה דרך פקיד אני מקבל דיווח בעל פה (ובחינם) מה היתרה או פעולות בולטות אחרונות. 4) במשיכה דרך פקיד, ערכי השטרות הם לפי נוחיותי (לא נוח שכל המזומן יהיה בשטרות של 200 שקל, וגם לא שכולם יהיו ב- 100 שקל). אני מבין שהבנק רוצה להתייעל אבל הוא עושה זאת על חשבון איכות השירות. שיחפשו לקוחות שמוכנים להטרטר. מתארים במילים יפות את הורדת איכות השירות(יעני שירות מתקדם יותר, לקוחות מאותגרים ועוד זיבולי מוח).

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

חלל תקשורת: עסקה של עד 5.3 מיליון דולר עם לקוח חדש לעמוס 4
חלל תקשורת מעדכנת על הסכם חדש לאספקת שירותי תקשורת בלוויין עמוס 4 שיחליף עסקה קודמת שלא הבשילה; העסקה הנוכחית היא גדולה באופן יחסי כשברבעון השני דיווחה החברה על ארבע עסקאות בהיקף של כ-21 מיליון דולר (כ-71 מיליון שקל); צבר ההכנסות יגדל בכ-2.8 מיליון דולר; העסקה מגיעה בהמשך להתנגדות ההונגרים להגדלת ההון כדי לייצב את החברה
חלל תקשורת חלל תקשורת 0% מודיעה על הסכם חדש עם ספק תקשורת בינלאומי, במסגרתו תספק שירותי תקשורת בלוויין עמוס 4, בתחום תדר Ku, לתקופה של כ-22.5 חודשים, החל מספטמבר הקרוב. מדובר בשירותים ללקוח חדש וההכנסות מההתקשרות צפויות להגיע לכ-5.18 מיליון דולר לתקופת ההסכם. אם תידרש קיבולת נוספת, סכום ההכנסות עשוי לעלות לכ-5.32 מיליון דולר. העסקה הנוכחית היא גדולה באופן יחסי כשברבעון השני דיווחה החברה על ארבע עסקאות בהיקף של כ-21 מיליון דולר (כ-71 מיליון שקל).
העסקה החדשה מצטרפת לשורת הסכמים של חלל תקשורת בתחום הלוויינים המסחריים, ומעידה על המשך הביקושים לתשתיות תקשורת לוויינית בעיקר באזורים בעלי כיסוי מוגבל, או לצרכים ביטחוניים ותעשייתיים.
לצד העסקה החדשה, מעדכנת חלל תקשורת גם לגבי ההסכם הקודם עם ספק תקשורת אחר שדווח לראשונה באפריל האחרון. אותו הסכם, שכלל התחייבות לשירותי תקשורת בעמוס 4 למשך 24 חודשים החל מיוני 2025, לצד אספקת ציוד בהיקף כולל של כ-4.4 מיליון דולר, נמצא עכשיו בבחינה מחודשת. החברה מציינת כי בעקבות שינויים בצרכים של הלקוח, הצדדים בוחנים מתווה עסקי חלופי באחד הלוויינים האחרים שבבעלות החברה. נכון להיום, הלקוח השני עוד לא התחיל להשתמש בשירותים שנקבעו בהסכם המקורי, אבל כבר הספיק להעביר לחלל כ-1.3 מיליון דולר עבור חלק מהציוד שסופק לו.
בחלל תקשורת מסבירים כי הקיבולת שיועדה ללקוח השני הוקצתה עכשיו ללקוח החדש, מה שמאפשר לחברה להציג גידול נטו בצבר ההכנסות בהיקף מוערך של כ-2.8 מיליון דולר. בכך מייצרת החברה תזרים חלופי לעסקה שבשלב הזה עוד לא יצאה לדרך, בלי לאבד את הפוטנציאל להרחבת העסקה הקודמת מול הלקוח הקיים.
- חלל תקשורת תפנה לבית המשפט לקידום ההסדר
- על רקע הסדר החוב, חלל תקשורת רושמת רווח רבעוני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע העסקה אמר
דן זיצ׳ק, מנכ״ל חלל תקשורת: "השיפור העסקי בפעילות חלל-תקשורת נמשך ומאפשר לחברה להציג הצעת הסדר חוב שמטיבה עם כל בעלי העניין. השיפור בביצועים העסקיים הגדיל את רמת האמון של מחזיקי האג"ח והסדר החוב יסייע לחברה להמשיך במגמת השיפור ובחיזוק חוסנה הפיננסי”