המפקחת דורשת מהבנקים: עוברים לבנקאות דיגיטלית? גבשו מדיניות תוך חודשים
המפקחת על הבנקים חדוה בר שלחה היום מכתב למנהלי הבנקים בישראל המתריע מפני ירידת איכות השירות כתוצאה מהמעבר לבנקאות הדיגיטלית. בשנים האחרונות חל שינוי בצריכת השירותים הבנקאיים והמפקחת מתריע מפני מצב בו הציבור יתמודד עם סגירת סניפים וצמצום עמדות הטלרים בבנקים.
לאחרונה הציבור משתמש יותר במכשירים למשיכת מזומן, במכונות להפקדת שיקים, פעילות באמצעות האינטרנט ושימוש באפליקציות בטלפון החכם - מה שמייתר את ההגעה לפקיד הבנק. בחלק מהבנקים, המעבר מתבטא בסגירת סניפים וצמצום עמדות הטלרים בסניפים, וכן להחלפת עמדות אלו במכשירים האוטומטיים.
- 6.הדיגיטלי יפיל להם את העמלות (ל"ת)דני 06/12/2015 21:55הגב לתגובה זו
- 5.חזירים רעבים 06/12/2015 21:52הגב לתגובה זולא ניתן לקנות ולמכור מניות בטלפון ישיר .... אומנם הם חוסכים בכוח אדם אבל מצד שני הציבור יעשה פחות פעולות בגלל שבאפליקציה זה מסורבל ונתון להרבה טעויות ...... ממש לא מבין אותם........
- 4.הבנקים מזלזלים באוכלוסיה הבוגרת..... בושה (ל"ת)קורא 06/12/2015 14:42הגב לתגובה זו
- 3.מוטי 06/12/2015 14:20הגב לתגובה זועכשיו על כל תקלה שתקרה יגידו "זה לא אנחנו זה המחשב"!!! יעלם לך כסף מחשבון או פקודת בורסה לא תבוצע בהתאם להוראה , המחשב אשם! זה לא אנחנו. בקיצור הרובוטיזציה פותרת אותם מכל אחריות. נבלות!!!
- 2.בלאומי אפילו התוכנה החדשה אין לה המינימום בני"ע (ל"ת)בדיחה הדיגיטליזציה 06/12/2015 14:07הגב לתגובה זו
- 1.שמטוב 06/12/2015 13:59הגב לתגובה זואלא מחייב אותי להשתמש במשיכה דרך מסוף דיגיטלי. מספר סיבות החשובות בהן מבחינתי: 1) המשיכה ממסוף מוגבלת ל 4000 שקל ליום וזו הגבלה מאוד לא נוחה . 2) חוץ מזה שמשיכה עם כרטיס מגנטי פחות נוחה ממשיכה דרך פקיד: יש אפשרות של טעות מקרית של הלקוח וקשה לזהות איפה הטעות, המכונה עשויה להיות לא תקינה ולבלוע את הכרטיס (כבר ראיתי שזה קורה), במקרה כזה אני צריך להתרוצץ. זה סוג התקלות המוכר לנו משיחות מנותבות בטלפון (אם "כך וכך" לחץ מספר 1, אם "כך וכך" לחץ מספר 2 ועוד הנחיות מבלבלות, ובסוף מגיעים לפעולה שונה מהמבוקש). שלא יבלבלו לי את המוח על "לקוחות מאותגרים". השיטה מאותגרת, כלומר מחורבנת. 3) במשיכה דרך פקיד אני מקבל דיווח בעל פה (ובחינם) מה היתרה או פעולות בולטות אחרונות. 4) במשיכה דרך פקיד, ערכי השטרות הם לפי נוחיותי (לא נוח שכל המזומן יהיה בשטרות של 200 שקל, וגם לא שכולם יהיו ב- 100 שקל). אני מבין שהבנק רוצה להתייעל אבל הוא עושה זאת על חשבון איכות השירות. שיחפשו לקוחות שמוכנים להטרטר. מתארים במילים יפות את הורדת איכות השירות(יעני שירות מתקדם יותר, לקוחות מאותגרים ועוד זיבולי מוח).
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים
נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23% שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.צבר ההזמנות חוזר לעלות
אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.
הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.
הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- ג'פריס: המלצת קנייה ואפסייד של 15% לנקסט ויז'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.
