קסטרו
צילום: אסיה רביבו

לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל -קסטרו בוחנת הנפקה של שני מותגים

חברת האופנה בוחנת הנפקה של אורבניקה והודי'ס - הצפת ערך גדולה לקסטרו; המניה מזנקת; לפי ההערכות, אורבניקה תונפק לפי שווי של כ-800 מיליון שקל והודי'ס לפי שווי של כ-700 מיליון מיליון שקל

רוי שיינמן | (1)

חברת האופנה קסטרו קסטרו 0%   מדווחת כי היא בוחנת הנפקה של שניים מהמותגים העיקריים שלה - אורבניקה והודי'ס. בדוחות האחרונים של החברה ציין המנכ"ל יאיר אוחיון כי "אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 28 חנויות כשבשנה הבאה צפויות להיפתח חנויות נוספות וכן, ממוקדים בחנויות הקונספט החדשות של הודי'ס וטופ טן". לפי ההערכות השווי הכולל של שתי החברות בהנפקה צפוי לעמוד על כ-1.5 מיליארד שקל, כאשר השווי של אורבניקה יהיה כ-800 מיליון שקל ושל הודי'ס כ-700 מיליון שקל, שווים של החברות מבטא מכפילי רווח של 13-15 על הרווח התפעולי. זה לא מכפיל נמוך, אבל בהינתן שמדובר בחברות צומחות ובהינתן התמחורים בשוק, זה אפשרי, אם כי ייתכן שהמוסדיים יעשו עוד קווץ' למחיר.


קסטרו נסחרת במכפיל 9 על הרווח התפעולי שלה כך שמדובר בעצתם בהשבחה גדולה עבורה. המניה מזנקת היום ובכלל יש לה שנה טובה בביצועים ובשוק המניות. 


קסטרו רכשה 50% מאורבניקה בתמורה ל-90 מיליון שקל ב-2016. ב-2018 רכשה קסטרו את מלוא הבעלות בקבוצת הודי'ס, שהחזיקה גם ב-50% הנותרים באורבניקה, בעסקה שהוערכה בכ-300 מיליון שקל.


המספרים של אורבניקה והודי'ס

נכון לסוף הרבעון השלישי, לאורבינקה כאמור היו 28 חנויות ולהודי'ס היו 68 חנויות. ההכנסות של אורבניקה ב-9 החודשים הראשונים של 2024 הסתכמו ב-323.2 מיליון שקל, עלייה של 29% לעומת הכנסות של 250 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי של אורבניקה בתקופה זו עמד על 41.1 מיליון שקל (12.7% מההכנסות) לעומת 11 מיליון שקל (4.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה ב-2023.


הכנסות הודי'ס ב-9 החודשים הראשונים של 2024 הסתכמו ב-227.3 מיליון שקל, עלייה של 27% לעומת 179.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023. הרווח התפעולי הסתכם ב-37.9 מיליון שקל (16.7% מההכנסות) בהשוואה ל-16.9 מיליון שקל (9.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה ב-2023.

מתוך דוחות קסטרו


מדובר בשתי פעילויות חשובות לקסטרו  - בסך הכל ההכנסות של הודי'ס ואורבניקה ב-9 החודשים הראושנים של 2024 הסתכמו ב-573 מיליון שקל, יותר משליש מההכנסות של קסטרו בתקופה שהתסכמו ב-1.48 מיליארד שקל. מה גם ששתי הרשתות צומחות מהר יותר בפני עצמן - אורבניקה צמחה בתקופה הזו ב-29% והודי'ס ב-27% כאמור, קסטרו צמחה רק ב-14.5%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


עם זאת חשוב לזכור שאלה לא היו 9 חודשים רגילים, הם אופיינו בצמיחה מואצת כמעט אצל כל החברות בתחום כי לא היו טיסות והישראלים נשארו בארץ, מה שהביא לכך שהכסף שהם היו בדרך כלל מוציאים על בגדים בחו"ל יצא על בגדים בארץ של הרשתות המקומיות.


בנוסף, להודי'ס ואורבניקה פחות סניפים מקסטרו, שלה יש 81 סניפים משל עצמה. הפער מהודי'ס לה יש 68 סניפים לא משמעותי כמו הפער מאורבניקה לה יש כאמור 28 סניפים, אבל זה אומר שהתרומה של כל סניף חדש משמעותית יותר באופן יחסי להכנסות הכוללות. זה מורגש כאמור יותר אצל אורבניקה כי יש לה פחות סניפים, אבל גם זה משהו שצריך לזכור.


בשיחה עם ביזפורטל אחרי הדוחות האחרונים, המנכ"ל יאיר אוחיון דיבר על מותגי החברה: "כל המותגים תורמים לצמיחה של הקבוצה, ולכל אחד מהם יש תפקיד בתהליך. אורבניקה נמצאת במומנטום חזק של צמיחה ורווחיות, וגם הודיס ממשיכה להתרחב ולחדור לנישות חדשות שלא היינו בהן בעבר", הוא אמר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מניה אטרקטיבית (ל"ת)
    רון 05/02/2025 13:32
    הגב לתגובה זו
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.