יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן
ראיון

מנכ"ל קסטרו: "קשה להעריך את השפעת חזרת הטיסות לחו"ל"

מנכ"ל קסטרו יאיר אוחיון מתייחס לתוצאות הרבעון, השפעת הטיסות לחו"ל והתוכניות להתרחבות במגזר הקוסמטיקה ובמותגי הקבוצה
אביחי טדסה | (1)

קבוצת קסטרו  קסטרו -1.76% סיכמה את הרבעון השלישי של שנת 2024 עם עלייה בתוצאות העסקיות, כולל צמיחה של 12% בהכנסות שהסתכמו בכ-507.6 מיליון שקל וגידול של 49% ברווח התפעולי שהגיע לכ-41.3 מיליון שקל. החברה הציגה שיפור בכל המגזרים המרכזיים, עם דגש על צמיחה במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למ"ר. בנוסף, החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח המותגים והרחבת פעילותה לחו"ל, אך מתמקדת גם בשמירה על איזון פיננסי וצמיחה אורגנית. בשיחה עם מנכ"ל קסטרו, יאיר אוחיון, הוא מפרט על הביצועים, האתגרים והתוכניות להמשך.

יאיר אוחיון מנכ"ל קסטרו; קרדיט רן כהן

כמה התוצאות הושפעו מהיעדר הטיסות לחול של ישראלים ברבעון ומה תהיה ההשפעה קדימה במקרה של חזרת הטיסות?

"באופן כללי, הביצועים שלנו, ועליות במכירות בפרט, מושפעים בין היתר ממיעוט הטיסות, אך רואים צמיחה במותגים גם מעבר לכך. כמובן שהזה השפיע עלינו לטובה, אך קשה להעריך במדויק את ההשפעה של הטיסות ברבעונים הבאים, עם זאת, אנחנו נערכים באופן שוטף לכל תרחיש. לכל מותג יש את הייחודיות שלו, תמהיל המוצרים והביקושים, לכן, אני מניח שתהיה השפעה מסוימת, אבל הצמיחה שלנו מתבססת גם על גורמים נוספים בשוק המקומי".

עד כמה פעילות הקבוצה בחו"ל, צפויה להיות משמעותית עבור התוצאות ברבעונים הקרובים?

"הפעילות שלנו בחו"ל נמצאת עדיין בשלביה הראשונים. הקמנו אתר אינטרנט והשקנו שש נקודות מכירה ראשונות, והשאיפה היא להמשיך ולפתח את הפעילות הזו כך שהיא תצמח ותתרחב בעתיד. עם זאת, בטווח הקצר, הפעילות לא צפויה להשפיע משמעותית על התוצאות ברבעונים הקרובים".

כיצד הצלחתם להגדיל את הרווח התפעולי בכ-49% ברבעון השלישי?

"הגידול ברווח התפעולי נובע מצמיחה דו-ספרתית בכל המגזרים, כולל עלייה משמעותית במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למטר מרובע. כל אחד ממגזרי הפעילות שלנו תרם את חלקו לצמיחה הזו, והביצועים החזקים משקפים את ההשקעה שלנו בתפעול ובשיווק בצורה מאוזנת ואפקטיבית".

אילו מהמותגים של הקבוצה צפויים להיות מנועי הצמיחה המרכזיים בשנים הקרובות, ומהם התחומים שבהם אתם רואים פוטנציאל הרחבה נוסף?

"כל המותגים תורמים לצמיחה של הקבוצה, ולכל אחד מהם יש תפקיד בתהליך. אורבניקה נמצאת במומנטום חזק של צמיחה ורווחיות, וגם הודיס ממשיכה להתרחב ולחדור לנישות חדשות שלא היינו בהן בעבר. קרולינה למקה שומרת על תנופה חזקה, וטופ טן הציגה צמיחה דו-ספרתית בשנה האחרונה. מגזר הקוסמטיקה, הכולל את איב רושה וקיקו מילאנו, נמצא גם הוא בתהליך פיתוח מואץ, עם פתיחת חנויות נוספות וצפי לצמיחה משמעותית. אנו שואפים להגיע למכירות של 100 מיליון שקל במגזר הקוסמטיקה. בנוסף, במותג קסטרו יש עלייה מתמשכת במכירות החנויות הזהות, ואנו שואפים להפוך את המותג לרווחי בטווח הבינוני".

עם יתרות מזומנים של 160 מיליון שקל ותזרים שנתי בקצב של 214 מיליון שקל, האם אתם שוקלים לבצע רכישות חדשות בקרוב?

"כרגע אין משהו קונקרטי על הפרק, אבל אם תעלה הזדמנות שתהיה סינרגטית לפעילות שלנו, נשקול אותה בחיוב".

לאור התוצאות החיוביות של הרבעון, כיצד אתה רואה את המשך הצמיחה של הקבוצה ברבעונים ובשנים הקרובות?

"אני שמח שהמהלכים שהתחלנו בהם מתחילים לצמוח פרי ומובילים לצמיחה משמעותית בכל המותגים והפעילויות שלנו. התוצאות משקפות עבודה קשה והשקעה אסטרטגית ארוכת טווח, ואנו שואפים להמשיך במגמה זו גם ברבעונים הבאים וגם בשנים הקרובות. אנחנו מתמקדים בחיזוק המותגים הקיימים, ובפיתוח פעילויות נוספות, כמו הרחבת מגזר הקוסמטיקה ופתיחת חנויות נוספות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סווינגר 21/11/2024 15:05
    הגב לתגובה זו
    פגיעה בהכנסות, ומשם ברווח הנקי. חברה לממכר סחורה סוג ג' מהמזרח. מה מיוחד וייחודי?! כלום.
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?