מנכ"ל קסטרו: "קשה להעריך את השפעת חזרת הטיסות לחו"ל"
קבוצת קסטרו קסטרו -5.93% סיכמה את הרבעון השלישי של שנת 2024 עם עלייה בתוצאות העסקיות, כולל צמיחה של 12% בהכנסות שהסתכמו בכ-507.6 מיליון שקל וגידול של 49% ברווח התפעולי שהגיע לכ-41.3 מיליון שקל. החברה הציגה שיפור בכל המגזרים המרכזיים, עם דגש על צמיחה במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למ"ר. בנוסף, החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח המותגים והרחבת פעילותה לחו"ל, אך מתמקדת גם בשמירה על איזון פיננסי וצמיחה אורגנית. בשיחה עם מנכ"ל קסטרו, יאיר אוחיון, הוא מפרט על הביצועים, האתגרים והתוכניות להמשך.
יאיר אוחיון מנכ"ל קסטרו; קרדיט רן כהן
כמה התוצאות הושפעו מהיעדר הטיסות לחול של ישראלים ברבעון ומה תהיה ההשפעה קדימה במקרה של חזרת הטיסות?
"באופן כללי, הביצועים שלנו, ועליות במכירות בפרט, מושפעים בין היתר ממיעוט הטיסות, אך רואים צמיחה במותגים גם מעבר לכך. כמובן שהזה השפיע עלינו לטובה, אך קשה להעריך במדויק את ההשפעה של הטיסות ברבעונים הבאים, עם זאת, אנחנו נערכים באופן שוטף לכל תרחיש. לכל מותג יש את הייחודיות שלו, תמהיל המוצרים והביקושים, לכן, אני מניח שתהיה השפעה מסוימת, אבל הצמיחה שלנו מתבססת גם על גורמים נוספים בשוק המקומי".
עד כמה פעילות הקבוצה בחו"ל, צפויה להיות משמעותית עבור התוצאות ברבעונים הקרובים?
"הפעילות שלנו בחו"ל נמצאת עדיין בשלביה הראשונים. הקמנו אתר אינטרנט והשקנו שש נקודות מכירה ראשונות, והשאיפה היא להמשיך ולפתח את הפעילות הזו כך שהיא תצמח ותתרחב בעתיד. עם זאת, בטווח הקצר, הפעילות לא צפויה להשפיע משמעותית על התוצאות ברבעונים הקרובים".
- קסטרו-הודיס מצרפת את טננגרופ להשקעה ברדיקסיס בהיקף של 4.5 מיליון דולר
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד הצלחתם להגדיל את הרווח התפעולי בכ-49% ברבעון השלישי?
"הגידול ברווח התפעולי נובע מצמיחה דו-ספרתית בכל המגזרים, כולל עלייה משמעותית במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למטר מרובע. כל אחד ממגזרי הפעילות שלנו תרם את חלקו לצמיחה הזו, והביצועים החזקים משקפים את ההשקעה שלנו בתפעול ובשיווק בצורה מאוזנת ואפקטיבית".
אילו מהמותגים של הקבוצה צפויים להיות מנועי הצמיחה המרכזיים בשנים הקרובות, ומהם התחומים שבהם אתם רואים פוטנציאל הרחבה נוסף?
"כל המותגים תורמים לצמיחה של הקבוצה, ולכל אחד מהם יש תפקיד בתהליך. אורבניקה נמצאת במומנטום חזק של צמיחה ורווחיות, וגם הודיס ממשיכה להתרחב ולחדור לנישות חדשות שלא היינו בהן בעבר. קרולינה למקה שומרת על תנופה חזקה, וטופ טן הציגה צמיחה דו-ספרתית בשנה האחרונה. מגזר הקוסמטיקה, הכולל את איב רושה וקיקו מילאנו, נמצא גם הוא בתהליך פיתוח מואץ, עם פתיחת חנויות נוספות וצפי לצמיחה משמעותית. אנו שואפים להגיע למכירות של 100 מיליון שקל במגזר הקוסמטיקה. בנוסף, במותג קסטרו יש עלייה מתמשכת במכירות החנויות הזהות, ואנו שואפים להפוך את המותג לרווחי בטווח הבינוני".
עם יתרות מזומנים של 160 מיליון שקל ותזרים שנתי בקצב של 214 מיליון שקל, האם אתם שוקלים לבצע רכישות חדשות בקרוב?
"כרגע אין משהו קונקרטי על הפרק, אבל אם תעלה הזדמנות שתהיה סינרגטית לפעילות שלנו, נשקול אותה בחיוב".
לאור התוצאות החיוביות של הרבעון, כיצד אתה רואה את המשך הצמיחה של הקבוצה ברבעונים ובשנים הקרובות?
"אני שמח שהמהלכים שהתחלנו בהם מתחילים לצמוח פרי ומובילים לצמיחה משמעותית בכל המותגים והפעילויות שלנו. התוצאות משקפות עבודה קשה והשקעה אסטרטגית ארוכת טווח, ואנו שואפים להמשיך במגמה זו גם ברבעונים הבאים וגם בשנים הקרובות. אנחנו מתמקדים בחיזוק המותגים הקיימים, ובפיתוח פעילויות נוספות, כמו הרחבת מגזר הקוסמטיקה ופתיחת חנויות נוספות".
- 1.סווינגר 21/11/2024 15:05הגב לתגובה זופגיעה בהכנסות, ומשם ברווח הנקי. חברה לממכר סחורה סוג ג' מהמזרח. מה מיוחד וייחודי?! כלום.
חי גאליס, מנכ"ל ביגמנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"
ביג ביג -0.73% עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.
המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.
בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.
כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?
משק אנרגיה: למרות התייעלות בליבה, האנרגיה המתחדשת מובילה להפסדים
דליה ואשכול ממשיכות לייצר תזרים ו-EBITDA חזקים, אך ההפסדים מהחברותה כלולות ופרויקטי האנרגיה המתחדשת דוחפים את החברה להפסד כולל של 48 מיליון שקל ברבעון
משק אנרגיה משק אנרגיה -3.25% דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, ומצד אחד מציגה התייעלות ברורה ויציבה במנועי הליבה, בעיקר בתחנות הכוח דליה ואשכול, שממשיכות להניב תזרים חזק ו-EBITDA גבוה. מצד שני, תחום האנרגיה המתחדשת,
אותו מגדירה החברה כתחום צמיחה אסטרטגי, ממשיך להכביד על השורה התחתונה בשל הפסדים מהותיים מחברות כלולות ופרויקטים הנמצאים בשלבי הקמה והפעלה.
על פי הדוח הכנסות מגזר האנרגיה הקונבנציונלית ממשיכות להיות העוגן המרכזי של החברה, עם הכנסות של דליה שהסתכמו
בכ־2.1 מיליארד שקל ו-EBITDA של 602 מיליון שקל, לצד אשכול שמציגה הכנסות של כ־1.2 מיליארד שקל ו-EBITDA של 457 מיליון שקל. למרות הפסד חשבונאי משמעותי באשכול, הנובע בעיקר מהוצאות מימון ופחת, התזרים התפעולי של תחנות הכוח נותר גבוה וממשיך לתמוך בחברה. אלו הנתונים
שממשיכים להוות את ליבת היציבות של משק אנרגיה.
לעומת זאת, תחום האנרגיה המתחדשת, שבו החברה משקיעה את עיקר מאמצי הצמיחה לשנים הקרובות, מציג תמונה מורכבת. נכון לרבעון השלישי, מגזר המתחדשות רשם גידול של כ-32% בהכנסות מייצור חשמל, שהגיעו ל־107 מיליון שקל. גם ה-EBITDA המצרפי בתחום זה עלה בכ-30% והגיע ל-91 מיליון שקל. למרות השיפור התפעולי, התחום כולו ממשיך להכביד על תוצאות החברה בטווח הקצר: פרויקטים חדשים כגון עין זיקים, חולתה, חמדיה, כיסופים, יהב ונאות מרדכי עדיין מצויים בשלבי הפעלה ראשוניים אשר מלווים בהוצאות מימון כבדות, וכך, חלק החברה בחברות הכלולות הופך להפסד.
המשמעות היא שגם כאשר הפרויקטים מייצרים חשמל ו-EBITDA, העומס הפיננסי בתקופת ההקמה מחלחל לשורה התחתונה והופך את המגזר למקור הפסד בטווח המיידי.
- אבנר ארד: "הרגולציה הייתה הסיכון הכי גדול לשוק החשמל - עכשיו אפשר סוף-סוף לתכנן"
- סלקום אנרג'י מרחיבה פעילות: תרכוש חשמל ב-1.1 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, הדוח מצביע על מספר מגמות מימוניות שמכבידות על ביצועי החברה הכוללים: הוצאות אחרות נטו בהיקף של כ-40 מיליון שקל, הפסד נקי של כ-45.9 מיליון שקל לתקופה והפסד כולל לבעלי המניות בהיקף גבוה אף יותר. לעומת זאת, התזרים מפעילות שוטפת של החברה המשיך לעלות והגיע ל-51 מיליון שקל, גידול של כ-50% לעומת התקופה המקבילה. כך מתקבלת תמונה בה פעילות הליבה החזקה מכסה על חולשות פיננסיות זמניות, אך לא מבטלת את השפעתן.
