יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן
ראיון

מנכ"ל קסטרו: "קשה להעריך את השפעת חזרת הטיסות לחו"ל"

מנכ"ל קסטרו יאיר אוחיון מתייחס לתוצאות הרבעון, השפעת הטיסות לחו"ל והתוכניות להתרחבות במגזר הקוסמטיקה ובמותגי הקבוצה
אביחי טדסה | (1)

קבוצת קסטרו  קסטרו -2.15% סיכמה את הרבעון השלישי של שנת 2024 עם עלייה בתוצאות העסקיות, כולל צמיחה של 12% בהכנסות שהסתכמו בכ-507.6 מיליון שקל וגידול של 49% ברווח התפעולי שהגיע לכ-41.3 מיליון שקל. החברה הציגה שיפור בכל המגזרים המרכזיים, עם דגש על צמיחה במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למ"ר. בנוסף, החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח המותגים והרחבת פעילותה לחו"ל, אך מתמקדת גם בשמירה על איזון פיננסי וצמיחה אורגנית. בשיחה עם מנכ"ל קסטרו, יאיר אוחיון, הוא מפרט על הביצועים, האתגרים והתוכניות להמשך.

יאיר אוחיון מנכ"ל קסטרו; קרדיט רן כהן

כמה התוצאות הושפעו מהיעדר הטיסות לחול של ישראלים ברבעון ומה תהיה ההשפעה קדימה במקרה של חזרת הטיסות?

"באופן כללי, הביצועים שלנו, ועליות במכירות בפרט, מושפעים בין היתר ממיעוט הטיסות, אך רואים צמיחה במותגים גם מעבר לכך. כמובן שהזה השפיע עלינו לטובה, אך קשה להעריך במדויק את ההשפעה של הטיסות ברבעונים הבאים, עם זאת, אנחנו נערכים באופן שוטף לכל תרחיש. לכל מותג יש את הייחודיות שלו, תמהיל המוצרים והביקושים, לכן, אני מניח שתהיה השפעה מסוימת, אבל הצמיחה שלנו מתבססת גם על גורמים נוספים בשוק המקומי".

עד כמה פעילות הקבוצה בחו"ל, צפויה להיות משמעותית עבור התוצאות ברבעונים הקרובים?

"הפעילות שלנו בחו"ל נמצאת עדיין בשלביה הראשונים. הקמנו אתר אינטרנט והשקנו שש נקודות מכירה ראשונות, והשאיפה היא להמשיך ולפתח את הפעילות הזו כך שהיא תצמח ותתרחב בעתיד. עם זאת, בטווח הקצר, הפעילות לא צפויה להשפיע משמעותית על התוצאות ברבעונים הקרובים".

כיצד הצלחתם להגדיל את הרווח התפעולי בכ-49% ברבעון השלישי?

"הגידול ברווח התפעולי נובע מצמיחה דו-ספרתית בכל המגזרים, כולל עלייה משמעותית במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למטר מרובע. כל אחד ממגזרי הפעילות שלנו תרם את חלקו לצמיחה הזו, והביצועים החזקים משקפים את ההשקעה שלנו בתפעול ובשיווק בצורה מאוזנת ואפקטיבית".

אילו מהמותגים של הקבוצה צפויים להיות מנועי הצמיחה המרכזיים בשנים הקרובות, ומהם התחומים שבהם אתם רואים פוטנציאל הרחבה נוסף?

"כל המותגים תורמים לצמיחה של הקבוצה, ולכל אחד מהם יש תפקיד בתהליך. אורבניקה נמצאת במומנטום חזק של צמיחה ורווחיות, וגם הודיס ממשיכה להתרחב ולחדור לנישות חדשות שלא היינו בהן בעבר. קרולינה למקה שומרת על תנופה חזקה, וטופ טן הציגה צמיחה דו-ספרתית בשנה האחרונה. מגזר הקוסמטיקה, הכולל את איב רושה וקיקו מילאנו, נמצא גם הוא בתהליך פיתוח מואץ, עם פתיחת חנויות נוספות וצפי לצמיחה משמעותית. אנו שואפים להגיע למכירות של 100 מיליון שקל במגזר הקוסמטיקה. בנוסף, במותג קסטרו יש עלייה מתמשכת במכירות החנויות הזהות, ואנו שואפים להפוך את המותג לרווחי בטווח הבינוני".

עם יתרות מזומנים של 160 מיליון שקל ותזרים שנתי בקצב של 214 מיליון שקל, האם אתם שוקלים לבצע רכישות חדשות בקרוב?

"כרגע אין משהו קונקרטי על הפרק, אבל אם תעלה הזדמנות שתהיה סינרגטית לפעילות שלנו, נשקול אותה בחיוב".

לאור התוצאות החיוביות של הרבעון, כיצד אתה רואה את המשך הצמיחה של הקבוצה ברבעונים ובשנים הקרובות?

"אני שמח שהמהלכים שהתחלנו בהם מתחילים לצמוח פרי ומובילים לצמיחה משמעותית בכל המותגים והפעילויות שלנו. התוצאות משקפות עבודה קשה והשקעה אסטרטגית ארוכת טווח, ואנו שואפים להמשיך במגמה זו גם ברבעונים הבאים וגם בשנים הקרובות. אנחנו מתמקדים בחיזוק המותגים הקיימים, ובפיתוח פעילויות נוספות, כמו הרחבת מגזר הקוסמטיקה ופתיחת חנויות נוספות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סווינגר 21/11/2024 15:05
    הגב לתגובה זו
    פגיעה בהכנסות, ומשם ברווח הנקי. חברה לממכר סחורה סוג ג' מהמזרח. מה מיוחד וייחודי?! כלום.
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה 0.3%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג 2.52%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?