מנכ"ל קסטרו: "קשה להעריך את השפעת חזרת הטיסות לחו"ל"
קבוצת קסטרו קסטרו -0.34% סיכמה את הרבעון השלישי של שנת 2024 עם עלייה בתוצאות העסקיות, כולל צמיחה של 12% בהכנסות שהסתכמו בכ-507.6 מיליון שקל וגידול של 49% ברווח התפעולי שהגיע לכ-41.3 מיליון שקל. החברה הציגה שיפור בכל המגזרים המרכזיים, עם דגש על צמיחה במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למ"ר. בנוסף, החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח המותגים והרחבת פעילותה לחו"ל, אך מתמקדת גם בשמירה על איזון פיננסי וצמיחה אורגנית. בשיחה עם מנכ"ל קסטרו, יאיר אוחיון, הוא מפרט על הביצועים, האתגרים והתוכניות להמשך.
יאיר אוחיון מנכ"ל קסטרו; קרדיט רן כהן
כמה התוצאות הושפעו מהיעדר הטיסות לחול של ישראלים ברבעון ומה תהיה ההשפעה קדימה במקרה של חזרת הטיסות?
"באופן כללי, הביצועים שלנו, ועליות במכירות בפרט, מושפעים בין היתר ממיעוט הטיסות, אך רואים צמיחה במותגים גם מעבר לכך. כמובן שהזה השפיע עלינו לטובה, אך קשה להעריך במדויק את ההשפעה של הטיסות ברבעונים הבאים, עם זאת, אנחנו נערכים באופן שוטף לכל תרחיש. לכל מותג יש את הייחודיות שלו, תמהיל המוצרים והביקושים, לכן, אני מניח שתהיה השפעה מסוימת, אבל הצמיחה שלנו מתבססת גם על גורמים נוספים בשוק המקומי".
עד כמה פעילות הקבוצה בחו"ל, צפויה להיות משמעותית עבור התוצאות ברבעונים הקרובים?
"הפעילות שלנו בחו"ל נמצאת עדיין בשלביה הראשונים. הקמנו אתר אינטרנט והשקנו שש נקודות מכירה ראשונות, והשאיפה היא להמשיך ולפתח את הפעילות הזו כך שהיא תצמח ותתרחב בעתיד. עם זאת, בטווח הקצר, הפעילות לא צפויה להשפיע משמעותית על התוצאות ברבעונים הקרובים".
- קסטרו-הודיס מצרפת את טננגרופ להשקעה ברדיקסיס בהיקף של 4.5 מיליון דולר
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד הצלחתם להגדיל את הרווח התפעולי בכ-49% ברבעון השלישי?
"הגידול ברווח התפעולי נובע מצמיחה דו-ספרתית בכל המגזרים, כולל עלייה משמעותית במכירות החנויות הזהות וגידול במכירות למטר מרובע. כל אחד ממגזרי הפעילות שלנו תרם את חלקו לצמיחה הזו, והביצועים החזקים משקפים את ההשקעה שלנו בתפעול ובשיווק בצורה מאוזנת ואפקטיבית".
אילו מהמותגים של הקבוצה צפויים להיות מנועי הצמיחה המרכזיים בשנים הקרובות, ומהם התחומים שבהם אתם רואים פוטנציאל הרחבה נוסף?
"כל המותגים תורמים לצמיחה של הקבוצה, ולכל אחד מהם יש תפקיד בתהליך. אורבניקה נמצאת במומנטום חזק של צמיחה ורווחיות, וגם הודיס ממשיכה להתרחב ולחדור לנישות חדשות שלא היינו בהן בעבר. קרולינה למקה שומרת על תנופה חזקה, וטופ טן הציגה צמיחה דו-ספרתית בשנה האחרונה. מגזר הקוסמטיקה, הכולל את איב רושה וקיקו מילאנו, נמצא גם הוא בתהליך פיתוח מואץ, עם פתיחת חנויות נוספות וצפי לצמיחה משמעותית. אנו שואפים להגיע למכירות של 100 מיליון שקל במגזר הקוסמטיקה. בנוסף, במותג קסטרו יש עלייה מתמשכת במכירות החנויות הזהות, ואנו שואפים להפוך את המותג לרווחי בטווח הבינוני".
עם יתרות מזומנים של 160 מיליון שקל ותזרים שנתי בקצב של 214 מיליון שקל, האם אתם שוקלים לבצע רכישות חדשות בקרוב?
"כרגע אין משהו קונקרטי על הפרק, אבל אם תעלה הזדמנות שתהיה סינרגטית לפעילות שלנו, נשקול אותה בחיוב".
לאור התוצאות החיוביות של הרבעון, כיצד אתה רואה את המשך הצמיחה של הקבוצה ברבעונים ובשנים הקרובות?
"אני שמח שהמהלכים שהתחלנו בהם מתחילים לצמוח פרי ומובילים לצמיחה משמעותית בכל המותגים והפעילויות שלנו. התוצאות משקפות עבודה קשה והשקעה אסטרטגית ארוכת טווח, ואנו שואפים להמשיך במגמה זו גם ברבעונים הבאים וגם בשנים הקרובות. אנחנו מתמקדים בחיזוק המותגים הקיימים, ובפיתוח פעילויות נוספות, כמו הרחבת מגזר הקוסמטיקה ופתיחת חנויות נוספות".
- 1.סווינגר 21/11/2024 15:05הגב לתגובה זופגיעה בהכנסות, ומשם ברווח הנקי. חברה לממכר סחורה סוג ג' מהמזרח. מה מיוחד וייחודי?! כלום.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
אנליסט בית השקעות: מה רמת הביצועים של בית ההשקעות הוותיק?
מניות
5 קרנות נאמנות מנייתיות נכנסו לטבלתההשוואות. הנה התוצאות:
שתי הקרנות הגמישות של אנליסט (מהוותיקות ביותר בקטגוריה) מציגות פשוט תוצאות גרועות ובכל זאת גובות את דמי הניהול הגבוהים ביותר בקטגוריה (מבין הקרנות שנכנסו לבדיקה).
הקרנות הגמישות לא לבד. אף אחת מהקרנות של אנליסט בתחום המניות לא נמצאת ב-20% הטובות ביותר באף אחד מטווחי הזמן שנבדקו (שנה, שלוש שנים וחמש שנים). ב-13 מבין 15 האפשרויות (5 קרנות ב-3 קטגוריות זמן) הקרנות של אנליסט נמצאות במחצית התחתונה של הטבלה. ב-4 מקרים ב-20% הגרועים ביותר. מדובר פשוט בתוצאות לא טובות בלשון המעטה. פעם אנליסט הייתה מפורסמת ביכולת ניתוח המניות שלה, ונראה שבתחומים אחרים כמו קרנות השתלמות או קופות גמל עדיין היא מציגה תוצאות טובות, אבל בתחום קרנות הנאמנות המנייתיות המשקיעות במניות ישראליות משהו בקסם של אנליסט הולך לאיבוד בחמש השנים האחרונות.
אגרות חוב
לאנליסט ישנן 5 קרנות שנכנסו להשוואה בתחום קרנות האג"ח. המצב פה פחות גרוע מאשר בתחום המניות, ובכל זאת לא ניתן להגדיר זאת כהצלחה.
כפי שכתבנו לעיל לאנליסט ישנן שתי קרנות שבולטות לחיוב, אחת מהן היא בקטגוריית האג"ח - אנליסט (!) אג"ח. מדובר, שוב, בקרן מאד וותיקה, ולאורך השנים היא תמיד בלטה לחיוב, והיא ממשיכה בזאת גם בשנים האחרונות, אם כי באופן פחות מובהק. דמי הניהול בקרן יחסית גבוהים, אך נציין שעד לא מזמן הם היו גבוהים הרבה יותר. הקרן גבתה 1.6% עד לשנה האחרונה, הכי גבוה בקטגוריה בפער, אך החזירה גם עם התשואות הטובות ביותר, על פי רוב מהמקום הראשון. עם התגברות התחרות, והירידה בכמה מקומות בשנים האחרונות החליטו באנליסט להוריד את דמי הניהול של הקרן לסכומים מקובלים יותר, אך עדיין מעט גבוהים יחסית.
קרנות האג"ח האחרות של אנליסט פשוט לא בולטות לחיוב בשום צורה, ההיפך, על פי רוב הן בין הגרועות בקטגוריה. שוב, מבין 12 אפשרויות (4 קרנות ב-3 טווחי זמן) אנליסט מגיעה 5 פעמים ל-20% האחרונות ופעם נוספת היא ב-10% האחרונות. ב-11 מתוך 12 המקרים הקרן של אנליסט נמצאת בחצי הגרוע של הקרנות.
מעורבות
הקטגוריה האחרונה היא של הקרנות המעורבות, המחלקות את ההשקעה בין מניות ואגרות חוב בשיעור מסוים. התוצאות מעט יותר טובות, אך לא מרשימות. ישנן 4 קרנות בטבלה, אחת טובה, והשאר לא בולטות לחיוב, אבל לפחות רובן לא גרועות:
הקרן המשקיעה באג"ח מדינה בולטת לטובה, ומובילה את הקטגוריה (הקטנה יחסית) בשנים האחרונות. ככל הנראה העובדה שהקרן משקיעה בהגדרה רק בטווחים הקצרים (עד שנתיים) מועילה לה, שכן האגרות הקצרות נפגעו פחות בירידות של השנים האחרונות.
לעומת הקרן הזו, יש קרן אחת שהיא מהגרועות בקטגוריה - עד 10% מניות. שתי הקרנות הנוספות שנכנסו להשוואה נמצאות באזור אמצע הטבלה. הקרן של עד 30% מניות נמצאת בחצי התחתון, והקרן הגדולה ביותר של אנליסט, של עד 20% מניות, אמנם לא במובילות אבל בכל זאת בחצי העליון על פי רוב.
המסקנה: בית ההשקעות אנליסט לא מצליח להתאושש, ולמרות שהוא לא תופס כותרות כמו אלטשולר שחם, גם עליו עוברת תקופה לא טובה, לפחות בתחום קרנות הנאמנות.
