business
צילום: pixabay

לעשות את הרושם הנכון – כמה דברים שכדאי לדאוג להביא לפגישה חשובה

תוכן בחסות |

מתכוננים לפגישה עסקית חשובה? חלק בלתי נפרד ממנה הוא הרושם הראשוני שנעשה על הלקוח או השותף הפוטנציאלי לעסקה חשובה. הידע המקצועי שלנו בתחום חשוב מאד אך גם הדרך בה אנו מציגים את עצמנו ואת המותג. הנראות חשובה מאד בתחום זה – החל מהדרך בה נתלבש, הדרך בה מעוצב חדר הישיבות, הפלטפורמה שבה נבחר להראות את המצגת והכיבוד בפגישה. מה כדאי להכין לפני הפגישה הראשונה ואילו שינויים כדאי לבצע במשרד.

המראה האישי

בחיי היום יום אתם עשויים להעדיף ג'ינס וחולצת טי אך ביום בו נערכת הפגישה כדאי להגיע בביגוד אלגנטי. המראה המהוקצע יסייע לכם לשמור על חזות מבוססת ויכבד את המותג שלכם. האפשרות הטובה ביותר היא חליפה ורצוי גם חולצה מכופתרת ועניבה. הקפידו להתאים ללבוש הזה גם נעליים איכותיות – רצוי בצבע שחור. בין האלמנטים הבולטים ביותר במראה שלכם תמצאו את הגילוח (לגברים) והתספורת (הרלוונטית גם לנשים וגם לגברים). מומלץ להוסיף לכל זאת גם שעון מרשים.

לנשים, נמליץ להימנע ממחשוף עמוק מדי או כמות גדולה מדי של איפור. התאפרי בטבעיות ללא שימוש בגוונים צעקניים. ז'קט אלגנטי ומכנס בד יוקרתי (לא צמוד מדי) ישוו מראה מקצועי. אפשר להוסיף גם תכשיטים עדינים עשויים כסף או זהב.

כיצד חדר הישיבות שלנו נראה?

לאחר שבחרנו את התלבושת – נתכנן את ה"תפאורה לאירוע". האם חדר הישיבות שלכם מרשים מספיק? מומלץ להשקיע כבר בתכנון המשרד הראשוני בשולחן איכותי המתאים לכמות גדולה של אנשים. גם אם המותג שלכם מצא עדיין בתחילת דרכו – חשוב להראות כי אתם מאמינים בו ובהצלחה העתידית שלו באמצעות עיצוב החדר שיהיה מיוד בעתיד לצוות גדול יותר.

בחדר הישיבות מומלץ לרכוש כסאות נוחים ומעוצבים בקפידה. אל תסתפקו במספר כסאות עם גלגלים ש"עברו הסבה" לכיסא ישיבות. צרו מראה אחיד של בין שש לעשר כיסאות יוקרתיים, הפזורים סביב השולחן.

פתרונות טכנולוגיים למצגת

חלק נוסף מחדר הישיבות שלכם הוא הפתרונות הטכנולוגיים שיהיו בו להציג את המצגת. היום, בפגישות עסקיות נהוג לא להסתפק רק במחשב נייד אחד עם מסך קטן – אלא להקרין על גבי מסך גדול יותר את המצגת. אפשרות נוספת היא רכישת מסך גדול וחיבור למסך באמצעות כבל HDMI.

אם אין בידכם תקציב גבוה מאד ניתן לרכוש במחיר נמוך יחסית מקרן קטן המסוגל להקרין על הקיר תמונת HD בגודל של מסך 40 אינץ' ומעלה. מקרן זה מתחבר הן למחשב והן לטלפון נייד באמצעות אינטרנט אלחוטי או כבל מתאים.

הכיבוד שיוגש בפגישה

אל תחסכו משאבים על הכיבוד שיוגש במהלך הפגישה. הזמינו מראש קייטרינג קליל המורכב מסנדוויצ'ים וקרואסונים, משקה קל ויוקרתי (כמו מים מוגזים באריזה איכותית) או בקבוק יין לבן. כאשר אתם בוחרים את היין חפשו את סדרות ה"לימיטד" היוקרתיות של המותגים השונים. תג המחיר שלכם עשוי להיות מעט גבוה יותר אך הייו יצטיין בטעם משובח. כל אלה יעידו על המשרד כי ועליכם כבעלי משאבים ברמה גבוהה. בנוסף, כאשר אתם מארחים ברמה גבוהה ניכר עליכם שאתם מכבדים את הזמן של הלקוח המגיע אליכם. פגישות כאלה, סביב מאכל ומשקה כמובן יהיו ארוכות ומקיפות יותר ויאפשרו לכם להציג את המוצר או התוכנית העסקית כיאות.

התכוננו היטב לפגישה

האם אתם יודעים להציג את החברה או המוצר בצורה מושלמת? התכוננו לפגישה תוך שימת לב מיוחדת לטון הדיבור שלכם ולשפת הגוף. אם תוכלו בצעו סימולציה מהירה מול המראה בבית ותרגלו מענה לשאלות ולהתנגדויות שעשויות לעלות. זכרו, כי מרבית הפגישות (במיוחד כאלה בהן אתם סוגרים עסקה חשובה) עשויות לדרוש התפשרות מסוימת מצדכם. קבעו לעצמכם מראש על אילו סעיפים תוכלו להתפשר ואילו סעיפים משמעותיים יהיו עבורכם תנאי חשוב לשיתוף הפעולה או סגירת העסקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.