איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
לשכת הפרסום האינטראקטיבי IAB (The Interactive Advertising Bureau) יחד עם פירמת PwC, פרסמו בשבוע שעבר את דוח ההכנסות מפרסום בדיגיטל לשנת 2021, המציג נתון פנומנלי: בקטגוריה הזו זינק הפרסום ב-35% והסתכם בלא פחות מ-189 מיליארד דולר.
.
לטור נוסף של דרור גנות:
* השמיים הם הגבול: בדרך לחצי מיליארד מאזינים לפודקאסטים
.
מתוך מגוון הקטגוריות ופלטפורמות הפרסום הדיגיטלי, הקטגוריה הצומחת ביותר היא הפרסום באודיו הדיגיטלי הכוללת פרסום בפודקאסטים ובשירותי מוזיקה בסטרימיניג. כמה הזינוק היה שם? 58% (!!!) בשנה. הפרסום באודיו הדיגיטלי הגיע ל-4.9 מיליארד דולר - שהם 2.6% מסך ההכנסות מפרסום בדיגיטל.
.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזינוק המטורף בהוצאות הפרסום בדיגיטל לאורך השנים
.
עוד פורסם בדוח כי פרסום וידאו דיגיטלי ממשיך לצמוח עם עלייה של 50.8% בהשוואה ל-2020, עם סך הכנסות של 39.5 מיליארד דולר. גם הפרסום ברשתות החברתיות זינק ב-39.3% ל-57.7 מיליארד דולר, כאשר הצרכנים ממשיכים לעסוק בפלטפורמות של מטא (פייסבוק ואינסטגרם), טיקטוק, סנפצ'ט וטוויטר.
במבט צופה פני עתיד, IAB ו-PwC חוזות את המשך צמיחת שוק הפרסום הדיגיטלי, המונעת מחדשנות משמעותית גם בשוק ה Retail Media, CTV/OTT, הפרסום בGaming ואודיו דיגיטלי.
.
המלצת הבית לפסח
.
ועם תחילת חול המועד, הנה המלצה לפודקאסט משובח לילדים ובעצם לכל המשפחה. מדובר על "ויהי פודקאסט" מבית 929, עם דודו ארז שמשוחח על סיפורי תנ"ך, וזה מושלם להאזנה עם הילדים באוטו.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
/
.
תמיד רציתם לדעת מה היה בנזיד שיעקב הכין לעשו? האם אליהו הנביא הוא רק איש נחמד שמגיע בליל הסדר? ולמה שמשון הגיבור נחשב לגיבור? הסיפורים המרתקים ביותר שיש בתנ"ך מסופרים מזוויות חדשות ומשעשעות, כולל שאלות שרלוונטיות לגדולים וקטנים כאחד. בהשתתפות: דודו ארז, ערן מור, ירדן לויתן, יובל סגל ויגאל שפירא.
.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
