איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
לשכת הפרסום האינטראקטיבי IAB (The Interactive Advertising Bureau) יחד עם פירמת PwC, פרסמו בשבוע שעבר את דוח ההכנסות מפרסום בדיגיטל לשנת 2021, המציג נתון פנומנלי: בקטגוריה הזו זינק הפרסום ב-35% והסתכם בלא פחות מ-189 מיליארד דולר.
.
לטור נוסף של דרור גנות:
* השמיים הם הגבול: בדרך לחצי מיליארד מאזינים לפודקאסטים
.
מתוך מגוון הקטגוריות ופלטפורמות הפרסום הדיגיטלי, הקטגוריה הצומחת ביותר היא הפרסום באודיו הדיגיטלי הכוללת פרסום בפודקאסטים ובשירותי מוזיקה בסטרימיניג. כמה הזינוק היה שם? 58% (!!!) בשנה. הפרסום באודיו הדיגיטלי הגיע ל-4.9 מיליארד דולר - שהם 2.6% מסך ההכנסות מפרסום בדיגיטל.
.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזינוק המטורף בהוצאות הפרסום בדיגיטל לאורך השנים
.
עוד פורסם בדוח כי פרסום וידאו דיגיטלי ממשיך לצמוח עם עלייה של 50.8% בהשוואה ל-2020, עם סך הכנסות של 39.5 מיליארד דולר. גם הפרסום ברשתות החברתיות זינק ב-39.3% ל-57.7 מיליארד דולר, כאשר הצרכנים ממשיכים לעסוק בפלטפורמות של מטא (פייסבוק ואינסטגרם), טיקטוק, סנפצ'ט וטוויטר.
במבט צופה פני עתיד, IAB ו-PwC חוזות את המשך צמיחת שוק הפרסום הדיגיטלי, המונעת מחדשנות משמעותית גם בשוק ה Retail Media, CTV/OTT, הפרסום בGaming ואודיו דיגיטלי.
.
המלצת הבית לפסח
.
ועם תחילת חול המועד, הנה המלצה לפודקאסט משובח לילדים ובעצם לכל המשפחה. מדובר על "ויהי פודקאסט" מבית 929, עם דודו ארז שמשוחח על סיפורי תנ"ך, וזה מושלם להאזנה עם הילדים באוטו.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
/
.
תמיד רציתם לדעת מה היה בנזיד שיעקב הכין לעשו? האם אליהו הנביא הוא רק איש נחמד שמגיע בליל הסדר? ולמה שמשון הגיבור נחשב לגיבור? הסיפורים המרתקים ביותר שיש בתנ"ך מסופרים מזוויות חדשות ומשעשעות, כולל שאלות שרלוונטיות לגדולים וקטנים כאחד. בהשתתפות: דודו ארז, ערן מור, ירדן לויתן, יובל סגל ויגאל שפירא.
.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.