מיתוג מחדש ל-CAR2GO: תפעל תחת המותג הבינ"ל של GoTo
האפליקציה לצי התחבורה השיתופי CAR2GO תחל לפעול תחת הקבוצה הבינלאומית GoTo Global, וזאת במסגרת מיתוגה הבינלאומי של החברה. CAR2GO פועלת בישראל כבר 14 שנה, אולם כלל שירותי החברה יחלו לפעול תחת המיתוג האחיד של GoTo בו נעשה שימוש גם בספרד ובמלטה, ובהמשך בגרמניה.
המעבר של הפעילות בישראל לפעילות תחת המיתוג הגלובאלי נעשה במטרה ליישר קו – כך לדברי החברה - עם הערכים הבינ"ל של הקבוצה המבוססים על עיקרון המולטי מודל, מגוון פתרונות תחבורה שיתופית ותכנון נסיעות בקלות בעיר ומחוצה לה, כל אלו תחת אפליקציה אחת ומנוי אחד.
לאחר כניסת האופניים החשמליים בישראל תחת המיתוג של GoTo בספטמבר האחרון, עוברת כעת אפליקציית CAR2GO לפעול תחת המיתוג הבינ"ל. בהמשך, מתוכנן איחוד בין האפליקציה החדשה שתושק בישראל עם האפליקציה של GoTo בה משתמשים המנויים במדריד ובמלטה, לאפליקציה בינלאומית אחת.
GoTo Global מפעילה בישראל בנוסף ל- CAR2GO גם את שירות "אוטותל" של עיריית תל אביב. ב-2021 צמחו הכנסותיה ב-100% ובשנתיים וחצי האחרונות החלה הקבוצה את פעילותה הבינלאומית. באוקטובר הודיעה GoTo Global על רכישת emmy, החברה הראשונה והגדולה בגרמניה לקטנועים חשמליים שיתופיים עם צי של כ-3,000 קטנועים וכ-350 אלף משתמשים באפליקציה שלה בברלין, מינכן והמבורג. באפריל השיקה GoTo את צי התחבורה השיתופית הגדול במדריד שכולל יותר מ-1,300 רכבים, קטנועים חשמליים וקורקינטים חשמליים. החברה מפעילה את שירותיה גם במלטה מזה שנתיים וחצי.
- "לא משנה אם זה ת"א מדריד או רוטרדם, להחזיק רכב נהייתה בעיה"
- שגריר: צניחה של 56% ברווחי הרבעון השני של 2018 - המניה צוללת 4.7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפברואר האחרון השלימה קבוצת GoTo Global שני סבבי גיוס הון בהיקף של 22.5 מיליון דולרים, ולפני כשבועיים הודיעה כי היא עומדת להפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם השלד הציבורי נרהטק מדיה (שהיה בעברו חברה בת של סומוטו, א"כ) לפי יחס של 74% לבעלי המניות ב-GoTo וכ-26% לבעלי המניות של נרהטק. בהתאם למזכר ההבנות, נרהטק תרכוש את מלא הון המניות של GoTo Global לפי שווי חברה של כ-120 מיליון דולר, וזאת כנגד הקצאת מניות רגילות של נרהטק, שיהוו כ-74% מהונה של נרהטק. יחס חלוקת המניות במיזוג עשוי להשתנות במקרה של גיוס, שינוי במזומן ו/או בחוב של כל אחת מהחברות. בהתאם לדיווחיה האחרונים של נרהטק, בקופתה מזומן בהיקף של 12 מיליון דולר. במקביל, ועל פי מזכר ההבנות, GoTo מתחייבת למזומן של לפחות 18 מיליון דולר ביום הסגירה, כך שלחברה הממוזגת יהיה סך מזומן של 30 מיליון דולר לפחות. עוד מתחייבת נרהטק כי תמכור את כל או מרבית החזקתה בחברת טריניטי אודיו בתוך 18 חודשים מיום סגירת העסקה. אגב, GoTo Global גם מתכוונת לבצע רישום כפול בנאסד"ק.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
