מיתוג מחדש ל-CAR2GO: תפעל תחת המותג הבינ"ל של GoTo
האפליקציה לצי התחבורה השיתופי CAR2GO תחל לפעול תחת הקבוצה הבינלאומית GoTo Global, וזאת במסגרת מיתוגה הבינלאומי של החברה. CAR2GO פועלת בישראל כבר 14 שנה, אולם כלל שירותי החברה יחלו לפעול תחת המיתוג האחיד של GoTo בו נעשה שימוש גם בספרד ובמלטה, ובהמשך בגרמניה.
המעבר של הפעילות בישראל לפעילות תחת המיתוג הגלובאלי נעשה במטרה ליישר קו – כך לדברי החברה - עם הערכים הבינ"ל של הקבוצה המבוססים על עיקרון המולטי מודל, מגוון פתרונות תחבורה שיתופית ותכנון נסיעות בקלות בעיר ומחוצה לה, כל אלו תחת אפליקציה אחת ומנוי אחד.
לאחר כניסת האופניים החשמליים בישראל תחת המיתוג של GoTo בספטמבר האחרון, עוברת כעת אפליקציית CAR2GO לפעול תחת המיתוג הבינ"ל. בהמשך, מתוכנן איחוד בין האפליקציה החדשה שתושק בישראל עם האפליקציה של GoTo בה משתמשים המנויים במדריד ובמלטה, לאפליקציה בינלאומית אחת.
GoTo Global מפעילה בישראל בנוסף ל- CAR2GO גם את שירות "אוטותל" של עיריית תל אביב. ב-2021 צמחו הכנסותיה ב-100% ובשנתיים וחצי האחרונות החלה הקבוצה את פעילותה הבינלאומית. באוקטובר הודיעה GoTo Global על רכישת emmy, החברה הראשונה והגדולה בגרמניה לקטנועים חשמליים שיתופיים עם צי של כ-3,000 קטנועים וכ-350 אלף משתמשים באפליקציה שלה בברלין, מינכן והמבורג. באפריל השיקה GoTo את צי התחבורה השיתופית הגדול במדריד שכולל יותר מ-1,300 רכבים, קטנועים חשמליים וקורקינטים חשמליים. החברה מפעילה את שירותיה גם במלטה מזה שנתיים וחצי.
- "לא משנה אם זה ת"א מדריד או רוטרדם, להחזיק רכב נהייתה בעיה"
- שגריר: צניחה של 56% ברווחי הרבעון השני של 2018 - המניה צוללת 4.7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפברואר האחרון השלימה קבוצת GoTo Global שני סבבי גיוס הון בהיקף של 22.5 מיליון דולרים, ולפני כשבועיים הודיעה כי היא עומדת להפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם השלד הציבורי נרהטק מדיה (שהיה בעברו חברה בת של סומוטו, א"כ) לפי יחס של 74% לבעלי המניות ב-GoTo וכ-26% לבעלי המניות של נרהטק. בהתאם למזכר ההבנות, נרהטק תרכוש את מלא הון המניות של GoTo Global לפי שווי חברה של כ-120 מיליון דולר, וזאת כנגד הקצאת מניות רגילות של נרהטק, שיהוו כ-74% מהונה של נרהטק. יחס חלוקת המניות במיזוג עשוי להשתנות במקרה של גיוס, שינוי במזומן ו/או בחוב של כל אחת מהחברות. בהתאם לדיווחיה האחרונים של נרהטק, בקופתה מזומן בהיקף של 12 מיליון דולר. במקביל, ועל פי מזכר ההבנות, GoTo מתחייבת למזומן של לפחות 18 מיליון דולר ביום הסגירה, כך שלחברה הממוזגת יהיה סך מזומן של 30 מיליון דולר לפחות. עוד מתחייבת נרהטק כי תמכור את כל או מרבית החזקתה בחברת טריניטי אודיו בתוך 18 חודשים מיום סגירת העסקה. אגב, GoTo Global גם מתכוונת לבצע רישום כפול בנאסד"ק.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
