לא רק בערוצים המסחריים: בקרוב רייטינג גם ב-HOT וב-yes

מועצת הכבלים והלווין תחל בפיילוט - באמצעות אפליקציה - למדידת רייטינג בטלוויזיה הרב־ערוצית, לקראת שינויים הכוללים הקלות ל-HOT ו-yes והחלת פיקוח על סלקום ופרטנר. בשלב הראשון המידע לא ייחשף לציבור
אייס | (1)

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין הודיעה השבוע כי תחל בפיילוט למדידת רייטינג בשיתוף חברת MBER וקבוצת גיאוקרטוגרפיה. בשלבים הראשונים המידע לא ייחשף לציבור, אך יתכן כי בהמשך המועצה תשנה את החלטתה. המהלך נועד לסייע למועצה, המפקחת כיום על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט ויס, לאסוף מידע על מאפייני ושיעורי הצפייה בערוצים השונים ובתכנים המוצעים ב-VOD.

זאת, לקראת קבלת החלטות על שינויים משמעותיים ברגולציה, הכוללים בין השאר מתן הקלות להוט ויס והחלת רגולציה על השחקניות החדשות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית - פרטנר וסלקום. כיום, הוועדה הישראלית למדרוג מבצעת מדידת רייטינג רק בערוצים המסחריים ולא בערוצים של הוט ויס. בנוסף, כיום מחויבות הוט ויס, בין השאר, להשקיע 8% מהכנסותיהן בהפקות מקור ישראליות, בעוד שירותי הטלוויזיה של פרטנר וסלקום לא מפוקחים, מכיוון שהם משודרים על גבי תשתית האינטרנט. וכאן, כאמור, הרגולציה תעבור שינוי. 

 

איך זה יעבוד? מערכת מדידת הרייטינג מבוססת על אפליקציה המאפשרת לדעת את חשיפת המשתמש לערוצי רדיו וטלוויזיה לאורך כל שעות היממה בכלל הפלטפורמות. חברות המדידה יפעילו פאנל ארצי מייצג של האוכלוסייה הישראלית, כולל האוכלוסיות הלא-יהודיות. הפיילוט הראשוני, שיימשך כחודש, ימדוד את שיעורי הצפייה בשישה ערוצים בהוט ובשישה ביס. לאחר מכן הוא יורחב וימדוד 15 ערוצים בכל פלטפורמה.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חיליק 27/02/2020 13:10
    הגב לתגובה זו
    ומה בדיוק לא אמין בנתונים שמפרסמת קשת על עצמה באמצעות הוועדה לחרטוט? אה נכון, חיים אתגר לא מביא יותר מ 8% צופים, אז גם כשהוא מפסיד זה אחרי שפרגנו לו.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.